
Το 53% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να επιλέξουν υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL) έναντι των πιστωτικών καρτών.
Αυτό αποκαλύπτει η νέα έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, σύμφωνα με την οποία η μέθοδος BNPL αναδεικνύεται σε νέα δύναμη στις πρόσφατες καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές στην ελληνική αγορά.
Adobe Analytics για ΗΠΑ: Αναμένεται εκρηκτική άνοδος online αγορών τις γιορτές
Σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, η Klarna πραγματοποίησε έρευνα με τη συμμετοχή περισσότερων από 16.000 καταναλωτών από 16 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL) έναντι της χρήσης πιστωτικών καρτών.
Προτίμηση του Buy Now, Pay Later
Στην Ελλάδα, το 53% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα επέλεγε υπηρεσίες BNPL για πληρωμές με άτοκες δόσεις, και το 32% ότι θα προτιμούσε τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Επιπλέον, το 60% των Ελλήνων καταναλωτών θεωρεί χρήσιμο να μπορεί να πληρώσει ένα ακριβό προϊόν σε ισόποσες δόσεις, χωρίς πρόσθετο κόστος ή τόκους. Με την υπηρεσία Pay in 3, η Klarna προσφέρει στους καταναλωτές αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή να μπορούν να πληρώσουν σε 3 άτοκες δόσεις σε αγορές online και σε φυσικά καταστήματα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ των 16 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 14 προτιμούν υπηρεσίες BNPL έναντι των πιστωτικών καρτών.
Αύξηση ηλεκτρονικών αγορών
Πάνω από το ένα τέταρτο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή. Οι Έλληνες καταναλωτές αναφέρουν ως βασικά πλεονεκτήματα των online αγορών σε σύγκριση με τις αγορές στο κατάστημα τις χαμηλότερες τιμές (86%), τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών (86%), την εξοικονόμηση χρόνου (89%), την ευρύτερη γκάμα προϊόντων (79%), την καλύτερη πληροφόρηση για τα προϊόντα (62%) και τη μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών πληρωμής (72%).

Η σύγκριση τιμών
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών έχει καταστήσει τα εργαλεία σύγκρισης τιμών πιο προσιτά, επιτρέποντας στους καταναλωτές να βρίσκουν τις καλύτερες προσφορές μεταξύ των online καταστημάτων. Στην Ελλάδα, το 97% των καταναλωτών συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων από διάφορους εμπόρους πριν κάνει την αγορά.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών για καινοτομία στο εμπόριο
Το συντριπτικό 94% των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύει ότι οι έμποροι πρέπει να επενδύουν συνεχώς σε νέες τεχνολογίες για να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες, οι προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων και οι εύκολες συναλλαγές βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επενδύσεων που οι συμμετέχοντες κρίνουν ως πιο σημαντικές. Ανταποκρινόμενη στις ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, η Klarna έχει πρόσφατα λανσάρει νέες υπηρεσίες βασισμένες στην τεχνολογία AI, συμπεριλαμβανομένου του Shopping feed με εξατομικευμένες προτάσεις προς τους χρήστες, καθώς και του Shopping lens, μίας υπηρεσίας αναζήτησης εικόνων μέσω τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στους χρήστες να τραβήξουν φωτογραφίες, να αναζητήσουν και να ψωνίσουν οτιδήποτε γύρω τους. Οι υπηρεσίες αυτές είναι προς το παρόν διαθέσιμες σε λίγες χώρες, με στόχο να επεκταθούν και σε νέες αγορές στο μέλλον.
«Το Shopping Pulse Report της Klarna προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι τα ευρήματα αυτά θα δώσουν τη δυνατότητα στους εμπόρους και τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους και να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Τα στοιχεία υπογραμμίζουν την αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών BNPL στην Ελλάδα, όπου το 53% των καταναλωτών προτιμά πλέον ευέλικτες επιλογές πληρωμής έναντι των παραδοσιακών πιστωτικών καρτών. Με την υπηρεσία Pay in 3, η Klarna προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να πληρώσουν σε 3 άτοκες δόσεις, να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, να είναι ενημερωμένοι και να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους», δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.


Latest News

Δασμοί 3.521% - Σε ποια εισαγόμενα προϊόντα επιβάλλονται οι υψηλοί δασμοί
Οι ΗΠΑ θέλουν να εμποδίσουν το «ντάμπινγκ» τους στην αμερικανική αγορά και επιβάλλουν υψηλους δασμούς

Η γρίπη των πτηνών αυξάνει τις πωλήσεις των φυτικών «αυγών»
H γρίπη των πτηνών με την επακόλουθη ακρίβεια ωθούν τους Αμερικανούς στα «φυτικά αυγά»

Από την Ελβετία στις ΗΠΑ - Η Roche και το πενταετές επενδυτικό πλάνο
Η επένδυση της Roche θα δημιουργήσει περισσότερες από 12.000 νέες θέσεις εργασίας - Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο σχέδιο

Το mega deal της Nomura για τα assets της Macquarie
Ο επικεφαλής της ιαπωνικής Nomura λέει ότι η συμφωνία θα της δώσει «μια σταθερή πλατφόρμα στην αγορά υψηλής ανάπτυξης των ΗΠΑ»

Οι δασμοί θα κυριαρχήσουν στις συναντήσεις του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας
Οι φετινές συναντήσεις γίνονται στη σκιά του εμπορικού πολέμου που πυροδότησαν οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου

Το Χάρβαρντ μηνύει τον Τραμπ - Τι ψάχνει στην... αγορά ομολόγων
Το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ κατηγορεί την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ ότι έχει «σαρωτικές και παρεμβατικές απαιτήσεις»

Γιατί όλο και περισσότερες επιχειρήσεις πατάνε... pause - Τι είναι η «μεγάλη παύση»
Η νέα λέξη της μόδας για τα διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων είναι η «παύση», το προσωρινό πάγωμα των αποφάσεων μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τους δασμούς. Όμως το pause κινδυνεύει να γίνει delete.

Τα Hedge Funds κυνηγούν συμφωνίες σε σενάρια κινδύνου πολύ δαπανηρά για τις ασφαλιστικές
Οι ασφαλιστικές υποφέρουν από δυσβάσταχτες αποζημιώσεις που καλούνται να πληρώσουν μετά από θεομηνίες που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή

Εμπορικά «μπαϊπάς» ερήμην της Ουάσιγκτον
Αναδιπλώνονται οι εταίροι των ΗΠΑ και χαράσσουν νέους δρόμους - Μεγάλες δυνάμεις σε Ανατολή και Δύση προχωρούν σε συμφωνίες με άλλους εταίρους

Η «κρυφή» συνάντηση των fund managers στο Αμπού Ντάμπι και το κυνήγι επενδύσεων στη Μέση Ανατολή
H Goldman Sachs συγκέντρωσε δεκάδες fund manages στο Αμπού Ντάμπι - Αναζήτηση επενδύσεων εν μέσω δασμών Τραμπ