Το 53% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να επιλέξουν υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL) έναντι των πιστωτικών καρτών.
Αυτό αποκαλύπτει η νέα έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, σύμφωνα με την οποία η μέθοδος BNPL αναδεικνύεται σε νέα δύναμη στις πρόσφατες καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές στην ελληνική αγορά.
Adobe Analytics για ΗΠΑ: Αναμένεται εκρηκτική άνοδος online αγορών τις γιορτές
Σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, η Klarna πραγματοποίησε έρευνα με τη συμμετοχή περισσότερων από 16.000 καταναλωτών από 16 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL) έναντι της χρήσης πιστωτικών καρτών.
Προτίμηση του Buy Now, Pay Later
Στην Ελλάδα, το 53% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα επέλεγε υπηρεσίες BNPL για πληρωμές με άτοκες δόσεις, και το 32% ότι θα προτιμούσε τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Επιπλέον, το 60% των Ελλήνων καταναλωτών θεωρεί χρήσιμο να μπορεί να πληρώσει ένα ακριβό προϊόν σε ισόποσες δόσεις, χωρίς πρόσθετο κόστος ή τόκους. Με την υπηρεσία Pay in 3, η Klarna προσφέρει στους καταναλωτές αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή να μπορούν να πληρώσουν σε 3 άτοκες δόσεις σε αγορές online και σε φυσικά καταστήματα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ των 16 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 14 προτιμούν υπηρεσίες BNPL έναντι των πιστωτικών καρτών.
Αύξηση ηλεκτρονικών αγορών
Πάνω από το ένα τέταρτο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή. Οι Έλληνες καταναλωτές αναφέρουν ως βασικά πλεονεκτήματα των online αγορών σε σύγκριση με τις αγορές στο κατάστημα τις χαμηλότερες τιμές (86%), τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών (86%), την εξοικονόμηση χρόνου (89%), την ευρύτερη γκάμα προϊόντων (79%), την καλύτερη πληροφόρηση για τα προϊόντα (62%) και τη μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών πληρωμής (72%).
Η σύγκριση τιμών
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών έχει καταστήσει τα εργαλεία σύγκρισης τιμών πιο προσιτά, επιτρέποντας στους καταναλωτές να βρίσκουν τις καλύτερες προσφορές μεταξύ των online καταστημάτων. Στην Ελλάδα, το 97% των καταναλωτών συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων από διάφορους εμπόρους πριν κάνει την αγορά.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών για καινοτομία στο εμπόριο
Το συντριπτικό 94% των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύει ότι οι έμποροι πρέπει να επενδύουν συνεχώς σε νέες τεχνολογίες για να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες, οι προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων και οι εύκολες συναλλαγές βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επενδύσεων που οι συμμετέχοντες κρίνουν ως πιο σημαντικές. Ανταποκρινόμενη στις ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, η Klarna έχει πρόσφατα λανσάρει νέες υπηρεσίες βασισμένες στην τεχνολογία AI, συμπεριλαμβανομένου του Shopping feed με εξατομικευμένες προτάσεις προς τους χρήστες, καθώς και του Shopping lens, μίας υπηρεσίας αναζήτησης εικόνων μέσω τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στους χρήστες να τραβήξουν φωτογραφίες, να αναζητήσουν και να ψωνίσουν οτιδήποτε γύρω τους. Οι υπηρεσίες αυτές είναι προς το παρόν διαθέσιμες σε λίγες χώρες, με στόχο να επεκταθούν και σε νέες αγορές στο μέλλον.
«Το Shopping Pulse Report της Klarna προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι τα ευρήματα αυτά θα δώσουν τη δυνατότητα στους εμπόρους και τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους και να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Τα στοιχεία υπογραμμίζουν την αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών BNPL στην Ελλάδα, όπου το 53% των καταναλωτών προτιμά πλέον ευέλικτες επιλογές πληρωμής έναντι των παραδοσιακών πιστωτικών καρτών. Με την υπηρεσία Pay in 3, η Klarna προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να πληρώσουν σε 3 άτοκες δόσεις, να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, να είναι ενημερωμένοι και να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους», δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.
Latest News
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού