Ένα πολύ καλό Σεπτέμβριο πέτυχαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας τα οποία μάλιστα για πρώτη ίσως φορά, τα τελευταία χρόνια, «ξεκόλλησαν» από τις τελευταίες θέσεις σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές ανταγωνιστικές πόλεις σε δείκτες όπως η μέση τιμή δωματίου.
Ο φετινός Σεπτέμβριος σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία «Κίνησης και Απόδοσης Ξενοδοχείων» που συγκεντρώνονται και αναλύονται από την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) με την συνεργασία της GBR Consulting, έκλεισε με μέση πληρότητα της τάξης του 93,7%, δηλαδή η μέση πληρότητα κινήθηκε στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2022 (+0,7%) σημειώνοντας παράλληλα πτώση κατά (-1,1%) έναντι του Σεπτεμβρίου του 2019.
«Καμπανάκι» ξενοδόχων: Να αξιοποιηθεί σωστά το πράσινο τέλος των 300 εκατ.
Στο δε 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας ήταν 78%, σημειώνοντας μείωση της τάξης του -2,4% έναντι του 2019, παρά τη θετική μεταβολή κατά 14% έναντι της αντίστοιχη περιόδου 2022. Οι καλές επιδόσεις Σεπτεμβρίου εν πολλοίς οφείλονται σε έναν σημαντικό αριθμό διεθνών συνεδρίων που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα κάτι που αναδεικνύει την σπουδαιότητα του τομέα αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να ‘επενδύσουμε’ στον Συνεδριακό Τουρισμό.
Οι τιμές στα δωμάτια
Σε ό,τι αφορά στην ‘μέση τιμή δωματίου/ADR’, το μήνα Σεπτέμβριο έφτασε τα 171,35 ευρώ (έναντι των 143,94 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2022 και των 123,67 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2019), σημειώθηκε δηλαδή αύξηση της τάξης του 19% και του 38,6% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2022 και του 2019 αντίστοιχα. Η εξέλιξη για το ‘Έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) τον μήνα Σεπτέμβριο ήταν 160,48 ευρώ, (έναντι 133,89 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2022 και 117,13 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2019) παρατηρήθηκε δηλαδή θετική μεταβολή κατά 19,9% και κατά 37% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2022 και του Σεπτεμβρίου 2019 αντίστοιχα. Η Αθήνα τον μήνα Σεπτέμβριο μπόρεσε να ξεχωρίσει, σημειώνοντας καλύτερη μέση τιμή (171,35 ευρώ) από κάποιους ανταγωνιστές της όπως λ.χ. από την Μαδρίτη (161,32 ευρώ) και την Κωνσταντινούπολη (151,43 ευρώ), το Βερολίνο (149,41 ευρώ) ή την Βιέννη (152,18 ευρώ).
Οι λοιπές πόλεις ωστόσο, σημείωσαν εντυπωσιακή μέση τιμή που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 300 ευρώ. Σε επίπεδο 9μηνου, η μέση τιμή δωματίου /ADR’ της Αθήνας δεν ξεπέρασε τα 142,19 ευρώ και το Έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) τα 110,91 ευρώ, ενώ οι ανταγωνιστές της Αθήνας σημείωσαν σχεδόν στο σύνολό τους πολύ καλύτερη μέση τιμή 9μήνου όπως λ.χ. 175,58 ευρώ (Βαρκελώνη), 237,84 ευρώ (Ρώμη), 333,08 ευρώ (Παρίσι), 148,11 ευρώ (Κωνσταντινούπολη) κ.ο.κ.
Η Ένωση Ξενοδόχων
Η ΕΞΑΑΑ πάντως υπενθυμίζει πως τα δεδομένα της μέσης πληρότητας και τιμής που παρακολουθεί ανελλιπώς κάθε μήνα και επί σειρά ετών για Αθήνα και ανταγωνιστές, οδηγούν σταθερά πλέον σε δύο γνωστά μεν – σημαντικά δε, συμπεράσματα: Αφενός η ‘ψαλίδα’ μεταξύ αφίξεων επισκεπτών στην Αθήνα και αφίξεων στα ξενοδοχεία παραμένει επί χρόνια ‘ανοικτή’ κυρίως λόγω της (υπέρ) προσφοράς καταλυμάτων εκτός ξενοδοχείων, νόμιμων αλλά και παράνομων, άλλοτε φθηνών άλλοτε πανάκριβων σε τιμή, στα οποία προφανώς και κατευθύνεται μεγάλη μερίδα επισκεπτών και αφετέρου οι τιμές των αθηναϊκών ξενοδοχείων -σε αυτές τις συνθήκες- αδυνατούν να ‘ξεδιπλωθούν’ στο βαθμό που θα μπορούσαν, παρά το εξαιρετικό επίπεδο των αναβαθμισμένων ξενοδοχειακών μονάδων και αλυσίδων, παρά τις νέες σημαντικές επενδύσεις, παρά την υψηλή ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών προς τον πελάτη και παρά τη δυναμική της ζήτησης για την Ελληνική πρωτεύουσα.
Η συντεταγμένη Πολιτεία και μαζί της η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οφείλουν πλέον να περιφρουρήσουν την τουριστική ταυτότητα και ποιότητα που κατέκτησε με κόπο ο προορισμός όπως και την ιδιαίτερη σχέση της Αθήνας με τον επισκέπτη της- σε κάθε επίπεδο. Παράλληλα, θα ήταν σκόπιμο να τεθεί ψηλότερα ο πήχης των προσδοκιών και των απαιτήσεων από την πόλη μας σε θέματα ποιότητας ζωής και ασφάλειας πολιτών και επισκεπτών, καθαριότητας, βιωσιμότητας, υποδομών, κ.ό.κ. καθώς βιώνουμε εποχές σημαντικών γεωπολιτικών, οικονομικών αλλά και κλιματικών αλλαγών και ανακατατάξεων, τονίζει η ΕΞΑΑΑ.
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα