Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 120 εκατ. ευρώ κατευθυνόμενες στα logistics και στο δίκτυο πώλησης προγραμματίζει για την τριετία 2024 – 2026 η Lidl Ελλάς, ενώ από τον επόμενο μήνα θα προχωρήσει και σε αύξηση μισθών.
Έχοντας «ρίξει» στην εγχώρια αγορά κεφάλαια πάνω από 1,4 δισ. ευρώ από 1999 μέχρι σήμερα, η κορυφαία εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ πρόκειται να ενισχύσει τις αποθηκευτικές της υποδομές, όπου πέρα από τα υφιστάμενα logistics centers που θα ενδυναμωθούν, ο κος Martin Brandeburger, Πρόεδρος Διοίκησης της εταιρείας, άφησε να εννοηθεί στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι σχεδιάζεται η δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου στην Ελλάδα από τη νέα χρονιά.
Επιπλέον το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας περιλαμβάνει και τη δημιουργία νέων καταστημάτων μέσα στην επόμενη τριετία. Αυτή τη στιγμή η Lidl Ελλάς διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο 230 καταστημάτων και 5 κέντρα διανομής, με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων να φθάνει τα 6.772 άτομα.
Lidl: Μπαίνει σε τέσσερις ακόμη βαλκανικές αγορές
Ανοδική πορεία στα οικονομικά μεγέθη
Σε ότι αφορά τις φετινές οικονομικές επιδόσεις της Lidl ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε χαρακτηριστικά πως «το 2023 ξεκίνησε για εμάς με ενθαρρυντικούς ρυθμούς και συνεχίστηκε με αξιοσημείωτη δυναμική στη συνολική επιχειρηματική μας προσπάθεια».
Ο ίδιος εξέφρασε αισιοδοξία για θετική πορεία για το σύνολο της υφιστάμενης χρήσης που λήγει τον Φεβρουάριο 2024.
Η συνολική προστιθέμενη αξία που πρόσφερε η αλυσίδα στην ελληνική οικονομία το 2022 ήταν 953 εκ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. «Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία» σημείωσε ο κ. Brandenburger, ο οποίος, επίσης ανέφερε πως όραμα του είναι η Lidl Eλλάς να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
«Στη Lidl Ελλάς πιστεύουμε στο απλό και βιώσιμο εμπόριο. Συνδυάζουμε τη δύναμη ενός μεγάλου, πολυεθνικού οργανισμού με την ευελιξία ενός discounter. Για να το διατυπώσω σε μια φράση, προσφέρουμε απλές, εύκολες αγορές, με προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, σε προσιτή τιμή», επεσήμανε ο κος Brandeburger, λέγοντας ότι το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lidl είναι το πεδίο των τιμών.
Με βάση εσωτερική έρευνα της αλυσίδας σε πάνω από 200 βασικά είδη προκύπτει πως είναι κατά 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό, ενώ έχει προχωρήσει σε μόνιμη μείωση τιμής έως και 37% σε πάνω από 330 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από όλες τις κατηγορίες food και near food.
Να σημειωθεί ότι τα προϊόντα private label αντιστοιχούν στο 70% του συνόλου των 4.000 κωδικών της αλυσίδας ενώ ανέρχονται στο 80% του συνολικού τζίρου.
Αξιόπιστος συνεργάτης για 450 Έλληνες προμηθευτές
«Ξεχωρίζουμε επίσης γιατί είμαστε ένας συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας, με μέσο όρο εξόφλησης τις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες», τόνισε ο επικεφαλής της αλυσίδας.
Η Lidl συνεργάζεται με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές, με το 65% του τζίρου της «να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα» σημείωσε ο κος Brandeburger.
Ταυτόχρονα διαθέτει τα προϊόντα εγχώριων συνεργατών της σε 31 αγορές, γεγονός που μεταφράστηκε σε τζίρο εξαγωγών 460 εκατ. ευρώ το 2022.
Αύξηση μισθών
Αποτελώντας έναν ισχυρό εργοδότη, όπως γνωστοποίησε ο κος Brandeburger, από την 1η Δεκεμβρίου η εταιρεία θα προχωρήσει σε αύξηση μισθών ώστε ο κατώτατος μισθός να ανέλθει στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης, όχι μόνο στα γραφεία, αλλά και στα καταστήματα και τις αποθήκες.
Πρόσφατα η εταιρεία είχε ανακοινώσει οικονομική υποστήριξη ύψους 500.000 ευρώ για τους ανθρώπους των καταστημάτων και των logistics centers για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, ολοκληρώνοντας έτσι την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Δημιουργία μηχανισμού άμεσης αρωγής
Με τη βιωσιμότητα και την υπευθυνότητα να διατρέχουν οριζόντια το εταιρικό οικοσύστημα της Lidl, η αλυσίδα σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να δημιουργήσει έναν λειτουργικό μηχανισμό άμεσης αρωγής, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων.
«Η στήριξη αυτή από την πλευρά μας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών. Και φυσικά η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση», τόνισε ο κος Brandeburger.
Πράσινες επενδύσεις και προσήλωση στη βιωσιμότητα
Όπως ανέφερε η κα Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, «τον Αύγουστο του 2020, ο Όμιλος Schwarz, εκπροσωπώντας όλα τα μέλη του, κατέθεσε δήλωση προσχώρησης στην πρωτοβουλία Science Based Targets. Συμμετέχουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην Κλιματική Στρατηγική 2030, στις ενέργειες Προσαρμογής και Μετριασμού, με προτεραιότητα τη συγκράτηση της αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στον 1.5°C.»
Επεσήμανε επίσης ότι σήμερα η εταιρεία κάνει 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις μας και χρησιμοποιούμε 100% λαμπτήρες LED στους χώρους πώλησης των καταστημάτων.
«Αριθμούμε 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώσαμε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες μας στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουμε μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουμε ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37.
Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Σήμερα λειτουργούμε σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019», σημείωσε η κα Αδαμίδου.
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών