Στον διάδρομο «απογείωσης» μπαίνει από την ερχόμενη εβδομάδα το μεγαλόπνοο εγχείρημα του υπέργειου άξονα που θα επιχειρήσει να καταστήσει ευκολότερες και γρηγορότερες τις μετακινήσεις Θεσσαλονικέων και επισκεπτών, βάζοντας τέλος στο μαρτύριο του Περιφερειακού που υφίστανται δεκαετίες οι οδηγοί.
Στο πλαίσιο αυτό, αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη της κατασκευής του «Flyover», του εναέριου δρόμου που μαζί με το μετρό αν δε λύσουν, τουλάχιστον εκτιμάται πως θα «ελαφρύνουν» το εφιαλτικό κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Χρήστος Σταϊκούρας: Η Θεσσαλονίκη με το Flyover αποκτά έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο
Η κοινοπραξία των ανάδοχων του έργου, AVAX και Mytilineos, οφείλει τα πρώτα τέσσερα χρόνια οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 οφείλει να το συντηρεί και να το λειτουργεί. Η αποπληρωμή θα γίνει σε 30 χρόνια (θα πληρωθεί σε τρέχουσες τιμές εποχής) ανάλογα με την επίτευξη στόχων.
Η ταλαιπωρία
Πέρα λοιπόν από το πολύπαθο μετρό, που βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο, βαδίζοντας επιτέλους προς την ολοκλήρωσή του, μεγάλη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας αναμένεται να προσφέρει και ο εναέριος δρόμος επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Βέβαια πριν την ανακούφιση που θα φέρει το έργο, όταν ολοκληρωθεί, στο «φρακάρισμα» του Περιφερειακού, είναι αναπόφευκτη η ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια των εργασιών, καθώς τα αυτοκίνητα θα κινούνται, όταν δεν είναι… κολλημένα στο μποτιλιάρισμα, με ταχύτητες 60 χιλιομέτρων την ώρα στις δύο λωρίδες του περιφερειακού.
Το «Flyover» θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια. Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο μετά την κατασκευή της εμβληματικής Εγνατίας Οδού. Μαζί με το μετρό θεωρούνται τα δυνατά χαρτιά στον… πόλεμο των μετακινήσεων που μαίνεται στη Θεσσαλονίκη και στοίχημα όλων είναι κάποια στιγμή να κερδηθεί.
Οι αντιδράσεις και οι «εχθροπραξίες» στους δρόμους
Το μείζον ζήτημα με το οποίο πλέον θα βρεθεί αντιμέτωπη η Θεσσαλονίκη από την επόμενη εβδομάδα είναι το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα προκληθεί στην πόλη εξαιτίας της εκτροπής σημαντικού μέρους της κυκλοφορίας εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Για την επίλυση αυτού του γρίφου, δηλαδή της κατασκευής του υπέργειου περιφερειακού και της ομαλής διεξαγωγής της κυκλοφορίας, δεν φαίνεται να υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός. Σύμφωνα και με τα όσα ανέφερε ο υπουργός μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην παρουσίαση του έργου, ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων θα είναι δυναμικός, κοινώς θα εφαρμοστεί το δόγμα τού «βλέποντας και κάνοντας».
Για αρχή, η Τροχαία έχει εκπονήσει Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε συγκεκριμένους Οδικούς Άξονες το οποίο περιλαμβάνει εντατικούς ελέγχους ώστε να απομακρύνονται τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα και ολόκληρο το οδόστρωμα να χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Πάντως οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα απαιτούν τεράστια αποθέματα επιμονής και υπομονής.
Ποιο είναι το Flyover
1. Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
2. Διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, ειδικότερα (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5Km προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).
Η λεωφόρος θα έχει 4 λωρίδες, 2 συν μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 σήραγγες.
Ο νέος οδικός άξονας θα είναι σε θέση να δημιουργεί μια διαμπερή κυκλοφορία μεταξύ της αρχής και του τέλους του «αποφορτίζοντας» την σημερινή κίνηση στο υφιστάμενο τμήμα της ξεπερασμένης Περιφερειακής η οποία θα έχει πλέον πιο τοπικά, πιο αστικά χαρακτηριστικά.
Οι οδηγοί θα αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και θα επιτρέψει καλύτερα, πιο άνετα και ασφαλέστερα ταξίδια. Ο νέος άξονας εκτιμάται ότι θα βελτιώσει κατά πολύ τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε σχέση με τον υφιστάμενο στον οποίο τα ατυχήματα είναι ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030