
Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκε το κόστος διέλευσης ενός πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά, η οποία εξακολουθεί να πλήττεται από την ξηρασία και λαμβάνει μέτρα περιορισμού του αριθμού των διελεύσεων των πλοίων.
Ναυτιλία: Πώς το Μεξικό θέλει να κλέψει δουλειά από την Διώρυγα του Παναμά
Το μέσο κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Παναμά τα προηγούμενα χρόνια ήταν 900.000 δολάρια.
Με τον αριθμό των ημερήσιων slots (χρονοθυρίδες) να έχουν μειωθεί στο μισό λόγω της ξηρασίας, οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τέσσερις ή πέντε φορές περισσότερο για να μεταφέρουν τα πολύτιμα φορτία τους στην Ασία.
Ναυτιλιακή εταιρεία πλήρωσε προχθές σε δημοπρασία 3,975 εκατ. δολάρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 2,85 εκατ. δολαρίων που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να περάσει ένα πλοίο της που μετέφερε υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι εκτός του κόστους της δημοπρασίας κατέβαλε και το κανονικό τέλος διαμετακόμισης για το φορτίο.
Πολλά είναι τα πλοία που βλέποντας την ουρά να μεγαλώνει στη διώρυγα αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές καθώς οι περιορισμοί στις διελεύσεις θα ισχύουν για πολλούς ακόμη μήνες.
Αναμονή
Οπως υπολογίζεται περίπου 100 πλοία περιμένουν για να διέλθουν από τη διώρυγα και από τα δύο άκρα της, περίπου 10% περισσότερα από τον μέσο όρο των τελευταίων επτά ετών. Η όλη κατάσταση προκαλεί ανησυχία και στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Όπως έγινε γνωστό ο Jeremy Nixon, διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης γιαπωνέζικης ναυτιλιακής ONE, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του Παναμά Laurentino Cortizo, στην οποία επισημαίνει ότι η εταιρεία του εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές για τα πλοία της από την Ασία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ καθώς οι πελάτες της τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική διαμαρτύρονται για την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των υπηρεσιών διέλευσης από τον Παναμά.
Επίσης τονίζει ότι δεν έχουν προχωρήσει σημαντικά έργα υποδομής στον Παναμά για την αύξηση της παροχής φρέσκου νερού στους υδατοφράκτες από άλλες λεκάνες απορροής.
Η διώρυγα πριν από την ξηρασία που πλήττει τον Παναμά μπορούσε να εξυπηρετεί 40 διελεύσεις πλοίων την ημέρα.
Ο αριθμός αυτός όμως έχει μειωθεί λόγω της έλλειψης νερού.
Ο Παναμάς δεν μπορεί να εφοδιάζει τις δεξαμενές με τον ίδιο ρυθμό που το έκανε τα προηγούμενα χρόνια. Ετσι διαχειριστές της διώρυγας αναγκάστηκαν να μειώσουν τα ανώτατα όρια βύθισης για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές κατά σχεδόν 2 μέτρα.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει κληθεί να επισπεύσει τα μακροχρόνια σχέδια για την αγορά γειτονικών δημόσιων εκτάσεων ώστε να επεκτείνει τη λεκάνη απορροής της για την καταπολέμηση μελλοντικών ξηρασιών που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα