Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκε το κόστος διέλευσης ενός πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά, η οποία εξακολουθεί να πλήττεται από την ξηρασία και λαμβάνει μέτρα περιορισμού του αριθμού των διελεύσεων των πλοίων.
Ναυτιλία: Πώς το Μεξικό θέλει να κλέψει δουλειά από την Διώρυγα του Παναμά
Το μέσο κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Παναμά τα προηγούμενα χρόνια ήταν 900.000 δολάρια.
Με τον αριθμό των ημερήσιων slots (χρονοθυρίδες) να έχουν μειωθεί στο μισό λόγω της ξηρασίας, οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τέσσερις ή πέντε φορές περισσότερο για να μεταφέρουν τα πολύτιμα φορτία τους στην Ασία.
Ναυτιλιακή εταιρεία πλήρωσε προχθές σε δημοπρασία 3,975 εκατ. δολάρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 2,85 εκατ. δολαρίων που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να περάσει ένα πλοίο της που μετέφερε υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι εκτός του κόστους της δημοπρασίας κατέβαλε και το κανονικό τέλος διαμετακόμισης για το φορτίο.
Πολλά είναι τα πλοία που βλέποντας την ουρά να μεγαλώνει στη διώρυγα αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές καθώς οι περιορισμοί στις διελεύσεις θα ισχύουν για πολλούς ακόμη μήνες.
Αναμονή
Οπως υπολογίζεται περίπου 100 πλοία περιμένουν για να διέλθουν από τη διώρυγα και από τα δύο άκρα της, περίπου 10% περισσότερα από τον μέσο όρο των τελευταίων επτά ετών. Η όλη κατάσταση προκαλεί ανησυχία και στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Όπως έγινε γνωστό ο Jeremy Nixon, διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης γιαπωνέζικης ναυτιλιακής ONE, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του Παναμά Laurentino Cortizo, στην οποία επισημαίνει ότι η εταιρεία του εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές για τα πλοία της από την Ασία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ καθώς οι πελάτες της τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική διαμαρτύρονται για την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των υπηρεσιών διέλευσης από τον Παναμά.
Επίσης τονίζει ότι δεν έχουν προχωρήσει σημαντικά έργα υποδομής στον Παναμά για την αύξηση της παροχής φρέσκου νερού στους υδατοφράκτες από άλλες λεκάνες απορροής.
Η διώρυγα πριν από την ξηρασία που πλήττει τον Παναμά μπορούσε να εξυπηρετεί 40 διελεύσεις πλοίων την ημέρα.
Ο αριθμός αυτός όμως έχει μειωθεί λόγω της έλλειψης νερού.
Ο Παναμάς δεν μπορεί να εφοδιάζει τις δεξαμενές με τον ίδιο ρυθμό που το έκανε τα προηγούμενα χρόνια. Ετσι διαχειριστές της διώρυγας αναγκάστηκαν να μειώσουν τα ανώτατα όρια βύθισης για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές κατά σχεδόν 2 μέτρα.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει κληθεί να επισπεύσει τα μακροχρόνια σχέδια για την αγορά γειτονικών δημόσιων εκτάσεων ώστε να επεκτείνει τη λεκάνη απορροής της για την καταπολέμηση μελλοντικών ξηρασιών που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons