Οι αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας οδήγησαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων που τα απέκτησαν μέσω δανείων και πληρώνουν ακόμη δόσεις, να αναζητούν τρόπους για να επιστρέψουν κακήν κακώς την τετράτροχη περιουσία τους.
Σε ολόκληρη την Αμερική, το μερίδιο των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου που καθυστερούν τις πληρωμές κατά τουλάχιστον 60 ημέρες έφτασε στο 6,1% τον Σεπτέμβριο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Ένας δημοφιλής κλάδος, πολλά προβλήματα
Αυτό δημιουργεί προβλήματα όχι τόσο για τις τράπεζες, όσο για τις πιστωτικές ενώσεις. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικά συνεταιριστικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που ανήκουν στα μέλη τους. Οι πιστωτικές ενώσεις μπορούν να προσφέρουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως οι εμπορικές τράπεζες, από λογαριασμούς ταμιευτηρίου, επιταγές, πιστωτικές κάρτες, πιστώσεις και τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου.
Άλλωστε, ένας στους τρεις Αμερικανούς που δανείστηκαν για να αγοράσουν αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, το έκαναν από έναν τέτοιο οργανισμό.
Ο κλάδος εξετάζει τώρα μια δική του κρίση ρευστότητας, καθώς οι επενδύσεις πιέζονται και οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν μεγαλύτερα αποθέματα ασφαλείας. Οι 4.700 πιστωτικές ενώσεις της Αμερικής παρέχουν στα μέλη τους γενναιόδωρα επιτόκια καταθέσεων και όρους δανεισμού και λειτουργούν σε μη κερδοσκοπική βάση – μια προσέγγιση που κέρδισε τους αποταμιευτές κατά την εποχή των χαμηλών επιτοκίων. Συνολικά, τώρα κατέχουν καταθέσεις αξίας άνω του 10% αυτών σε παραδοσιακές τράπεζες.
Ως απάντηση στις τρέχουσες δυσκολίες, οι πιστωτικές ενώσεις αναγκάστηκαν να διακόψουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και αύξησαν τα επιτόκια των καταθέσεων πιο αργά από τις τράπεζες. Κι όμως οι μέσες καταθέσεις στις πιστωτικές ενώσεις μειώθηκαν κατά 3,5% το επτάμηνο του 2023, μια ανεπιθύμητη έκβαση φυσικά σε έναν τομέα που γνώρισε σχεδόν συνεχή ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1970.
Τα ανεξόφλητα δάνεια
Παρά την πιο αργή αύξηση των επιτοκίων των καταθέσεων, οι πιστωτικές ενώσεις επιδεικνύουν λιγότερη αυτοσυγκράτηση αλλού. Τα ανεξόφλητα δάνεια αυξήθηκαν κατά 12% το επτάμηνο του 2023 και η ανάπτυξη δεν επιβραδύνεται. Το ένα πέμπτο των συνδικαλιστικών αποταμιεύσεων είναι σε εταιρείες όπου τα δάνεια υπερβαίνουν τις καταθέσεις, που σημαίνει ότι χρειάζονται μεγαλύτερη ρευστότητα για να υπάρξει ασφάλεια.
Πράγματι, οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν τη ρευστότητα του κλάδου. Μόλις τέσσερα συνδικάτα υπέκυψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους —σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις— και συνολικά οι ισολογισμοί φαίνονται υγιείς. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ανησυχητικές αλλαγές.
Τα μετρητά και τα ταμειακά ισοδύναμα έχουν μειωθεί στο μισό ως μερίδιο των περιουσιακών στοιχείων από το υψηλό που έφτασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς τα συνδικάτα προσπάθησαν να καλύψουν τη ζήτηση δανείων. Αν και αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερα επιτόκια, οι συνεταιρισμοί αναλαμβάνουν και χρέη: ο δανεισμός τους ισοδυναμεί πλέον με το 6% των περιουσιακών στοιχείων, από 3,5% κατά μέσο όρο την τελευταία δεκαετία.
«Αυτή η επιλογή οδήγησε τις πιστωτικές ενώσεις να αναζητήσουν άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως η πώληση δανείων. Συνήθως συναλλάσσονται μεταξύ τους», σημειώνει ο Steve Rick της TruStage, μιας εταιρείας αμοιβαίας ασφάλισης. Αλλά είναι τέτοια η κατάσταση του κλάδου που λίγοι συνεταιρισμοί έχουν τα μετρητά για να αγοράσουν δάνεια άλλων.
Κατά συνέπεια αρκετοί στράφηκαν στην αγορά τίτλων που υποστηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία, στην οποία μπορούν να ανταλλάξουν τα δάνεια αυτοκινήτου τους με μετρητά προκαταβολικά. Δυστυχώς, μπορούν να το κάνουν μόνο με ιδιαίτερα κακούς όρους.
Από το 2017, οι πιστωτικές ενώσεις έχουν συγκεντρώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέτοιες αγορές, με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν προέλθει τους τελευταίους έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μεγάλη αύξηση του κόστους και, κατά συνέπεια, σηματοδοτεί ότι υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες για καλύτερα επιτόκια καταθέσεων για τα μέλη τους τους επόμενους μήνες.
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής