
Οι αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας οδήγησαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων που τα απέκτησαν μέσω δανείων και πληρώνουν ακόμη δόσεις, να αναζητούν τρόπους για να επιστρέψουν κακήν κακώς την τετράτροχη περιουσία τους.
Σε ολόκληρη την Αμερική, το μερίδιο των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου που καθυστερούν τις πληρωμές κατά τουλάχιστον 60 ημέρες έφτασε στο 6,1% τον Σεπτέμβριο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Ένας δημοφιλής κλάδος, πολλά προβλήματα
Αυτό δημιουργεί προβλήματα όχι τόσο για τις τράπεζες, όσο για τις πιστωτικές ενώσεις. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικά συνεταιριστικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που ανήκουν στα μέλη τους. Οι πιστωτικές ενώσεις μπορούν να προσφέρουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως οι εμπορικές τράπεζες, από λογαριασμούς ταμιευτηρίου, επιταγές, πιστωτικές κάρτες, πιστώσεις και τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου.
Άλλωστε, ένας στους τρεις Αμερικανούς που δανείστηκαν για να αγοράσουν αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, το έκαναν από έναν τέτοιο οργανισμό.
Ο κλάδος εξετάζει τώρα μια δική του κρίση ρευστότητας, καθώς οι επενδύσεις πιέζονται και οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν μεγαλύτερα αποθέματα ασφαλείας. Οι 4.700 πιστωτικές ενώσεις της Αμερικής παρέχουν στα μέλη τους γενναιόδωρα επιτόκια καταθέσεων και όρους δανεισμού και λειτουργούν σε μη κερδοσκοπική βάση – μια προσέγγιση που κέρδισε τους αποταμιευτές κατά την εποχή των χαμηλών επιτοκίων. Συνολικά, τώρα κατέχουν καταθέσεις αξίας άνω του 10% αυτών σε παραδοσιακές τράπεζες.
Ως απάντηση στις τρέχουσες δυσκολίες, οι πιστωτικές ενώσεις αναγκάστηκαν να διακόψουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και αύξησαν τα επιτόκια των καταθέσεων πιο αργά από τις τράπεζες. Κι όμως οι μέσες καταθέσεις στις πιστωτικές ενώσεις μειώθηκαν κατά 3,5% το επτάμηνο του 2023, μια ανεπιθύμητη έκβαση φυσικά σε έναν τομέα που γνώρισε σχεδόν συνεχή ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1970.
Τα ανεξόφλητα δάνεια
Παρά την πιο αργή αύξηση των επιτοκίων των καταθέσεων, οι πιστωτικές ενώσεις επιδεικνύουν λιγότερη αυτοσυγκράτηση αλλού. Τα ανεξόφλητα δάνεια αυξήθηκαν κατά 12% το επτάμηνο του 2023 και η ανάπτυξη δεν επιβραδύνεται. Το ένα πέμπτο των συνδικαλιστικών αποταμιεύσεων είναι σε εταιρείες όπου τα δάνεια υπερβαίνουν τις καταθέσεις, που σημαίνει ότι χρειάζονται μεγαλύτερη ρευστότητα για να υπάρξει ασφάλεια.
Πράγματι, οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν τη ρευστότητα του κλάδου. Μόλις τέσσερα συνδικάτα υπέκυψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους —σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις— και συνολικά οι ισολογισμοί φαίνονται υγιείς. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ανησυχητικές αλλαγές.
Τα μετρητά και τα ταμειακά ισοδύναμα έχουν μειωθεί στο μισό ως μερίδιο των περιουσιακών στοιχείων από το υψηλό που έφτασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς τα συνδικάτα προσπάθησαν να καλύψουν τη ζήτηση δανείων. Αν και αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερα επιτόκια, οι συνεταιρισμοί αναλαμβάνουν και χρέη: ο δανεισμός τους ισοδυναμεί πλέον με το 6% των περιουσιακών στοιχείων, από 3,5% κατά μέσο όρο την τελευταία δεκαετία.
«Αυτή η επιλογή οδήγησε τις πιστωτικές ενώσεις να αναζητήσουν άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως η πώληση δανείων. Συνήθως συναλλάσσονται μεταξύ τους», σημειώνει ο Steve Rick της TruStage, μιας εταιρείας αμοιβαίας ασφάλισης. Αλλά είναι τέτοια η κατάσταση του κλάδου που λίγοι συνεταιρισμοί έχουν τα μετρητά για να αγοράσουν δάνεια άλλων.
Κατά συνέπεια αρκετοί στράφηκαν στην αγορά τίτλων που υποστηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία, στην οποία μπορούν να ανταλλάξουν τα δάνεια αυτοκινήτου τους με μετρητά προκαταβολικά. Δυστυχώς, μπορούν να το κάνουν μόνο με ιδιαίτερα κακούς όρους.
Από το 2017, οι πιστωτικές ενώσεις έχουν συγκεντρώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέτοιες αγορές, με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν προέλθει τους τελευταίους έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μεγάλη αύξηση του κόστους και, κατά συνέπεια, σηματοδοτεί ότι υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες για καλύτερα επιτόκια καταθέσεων για τα μέλη τους τους επόμενους μήνες.


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ