Σε ρυθμούς Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με ορισμένα καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές, δημιουργώντας μια μορφή «Black Month» που έρχεται άτυπα να αντικαταστήσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που έχουν καταργηθεί.
Μάλιστα, κάποια εμπορικά καταστήματα ξεπερνούν κάθε ρεκόρ, καθώς δεν ξεκίνησαν τις προσφορές την καθιερωμένη «Μαύρη Παρασκευή» που φέτος πέφτει στις 24 Νοεμβρίου, αλλά – σε πολλές περιπτώσεις – από τις αρχές Νοεμβρίου.
«Ξεκινήσαμε με μια μέρα και τώρα πάμε στον μήνα»
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει πως η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα ενδυναμώσει την Black Friday και την Cyber Monday. «Εχουμε φτάσει να είναι ένα δεκαπενθήμερο πριν και ένα δεκαήμερο μετά, όμως δεν είναι κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Το χρησιμοποιούν πολύ σαν προωθητική ενέργεια και στην Ευρώπη κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή μιλάνε για τιμές Black Friday, άλλα δεν αναφέρονται ποτέ στη διάρκεια».
Όπως τονίζει ο ίδιος, φέτος είναι μια αλλαγή γιατί πρώτα απ’ όλα υπάρχει η ακρίβεια. «Ψάχνουν όλοι να βρουν πώς μπορούν να κερδίσουν στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Η Black Friday τους δίνει αυτή τη δυνατότητα. Το θέμα είναι ότι ξεκινήσαμε με μια μέρα, έγινε τρεις, μετά μια εβδομάδα και τώρα πάμε στον μήνα. Ο Νοέμβριος είναι η τελευταία δεξαμενή που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση με καταναλωτικά αγαθά για να κάνει κάποιες καλύτερες πωλήσεις και να εκποιήσει το stock εμπόρευμά της».
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σημειώνει πως το ΕΕΑ στηρίζει πρωτοβουλίες για την αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, όπως η Black Friday. «Εμείς είμαστε εναντίον των ενδιάμεσων εκπτώσεων, διότι όταν έχεις τόσες πολλές εκπτώσεις αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, δεν βοηθάνε και δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Είναι καλύτερα να έχεις εκπτώσεις συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, πάρα αποσπασματικά. Ο κόσμος νομίζει ότι τον κοροϊδεύεις».
Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών
Αποκαλυπτική των καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα είναι και η τελευταία έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, στην οποία καταγράφεται συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών ενόψει και της Black Friday.
Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τέταρτο των ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Επιπρόσθετα, η πλειονότητα των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή.
Latest News
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Ενισχύουμε την εμπειρία του πελάτη
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία