Σε ρυθμούς Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με ορισμένα καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές, δημιουργώντας μια μορφή «Black Month» που έρχεται άτυπα να αντικαταστήσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που έχουν καταργηθεί.
Μάλιστα, κάποια εμπορικά καταστήματα ξεπερνούν κάθε ρεκόρ, καθώς δεν ξεκίνησαν τις προσφορές την καθιερωμένη «Μαύρη Παρασκευή» που φέτος πέφτει στις 24 Νοεμβρίου, αλλά – σε πολλές περιπτώσεις – από τις αρχές Νοεμβρίου.
«Ξεκινήσαμε με μια μέρα και τώρα πάμε στον μήνα»
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει πως η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα ενδυναμώσει την Black Friday και την Cyber Monday. «Εχουμε φτάσει να είναι ένα δεκαπενθήμερο πριν και ένα δεκαήμερο μετά, όμως δεν είναι κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Το χρησιμοποιούν πολύ σαν προωθητική ενέργεια και στην Ευρώπη κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή μιλάνε για τιμές Black Friday, άλλα δεν αναφέρονται ποτέ στη διάρκεια».
Όπως τονίζει ο ίδιος, φέτος είναι μια αλλαγή γιατί πρώτα απ’ όλα υπάρχει η ακρίβεια. «Ψάχνουν όλοι να βρουν πώς μπορούν να κερδίσουν στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Η Black Friday τους δίνει αυτή τη δυνατότητα. Το θέμα είναι ότι ξεκινήσαμε με μια μέρα, έγινε τρεις, μετά μια εβδομάδα και τώρα πάμε στον μήνα. Ο Νοέμβριος είναι η τελευταία δεξαμενή που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση με καταναλωτικά αγαθά για να κάνει κάποιες καλύτερες πωλήσεις και να εκποιήσει το stock εμπόρευμά της».
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σημειώνει πως το ΕΕΑ στηρίζει πρωτοβουλίες για την αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, όπως η Black Friday. «Εμείς είμαστε εναντίον των ενδιάμεσων εκπτώσεων, διότι όταν έχεις τόσες πολλές εκπτώσεις αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, δεν βοηθάνε και δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Είναι καλύτερα να έχεις εκπτώσεις συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, πάρα αποσπασματικά. Ο κόσμος νομίζει ότι τον κοροϊδεύεις».
Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών
Αποκαλυπτική των καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα είναι και η τελευταία έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, στην οποία καταγράφεται συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών ενόψει και της Black Friday.
Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τέταρτο των ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Επιπρόσθετα, η πλειονότητα των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό