Πιο έντονος από ποτέ είναι ο ανταγωνισμός στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών, στην προσπάθεια να βρεθούν τεχνολογίες που θα κάνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα για μεγαλύτερο μέρος του κοινού –που είναι και το μεγάλο στοίχημα της ηλεκτροκίνησης.
Η Ευρώπη μάλιστα βρίσκεται πλέον για τα καλά στο επίκεντρο των εξελίξεων αφού εκτός από τις ευρωπαϊκές εταιρείες όπως οι VW, Stellantis, BMW και άλλες διατηρούν εκεί κέντρα δοκιμών και εξέλιξης και τεράστια εργοστάσια μεγάλοι παίκτες από τις ΗΠΑ, περιλαμβανομένης και της Tesla, αλλά και την Ασία, όπως είναι η Toyota.
Ηλεκτρικά οχήματα: Βουτιά στις μετοχές των κινεζικών εταιρειών – Απογοήτευση για Tesla
Η Tesla η οποία έχει κατασκευάσει μεταξύ άλλων νέο μεγάλο εργοστάσιο στο Βερολίνο, επιδιώκει να πρωτοπορήσει ξανά, αλλάζοντας τον τρόπο κατασκευής των αμαξωμάτων. Η Toyota επενδύει σε νέο τύπο μπαταριών, ενώ το ίδιο κάνει –με διαφορετική τεχνολογία- και η BMW.
Η Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram, και Vauxhall) από την πλευρά της προχωρά στην εξαγορά μεριδίου στην κινεζική Leapmotor να στόχο να αποκτήσει πρόσβαση σε πιο φθηνή τεχνολογία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων για πώληση ακόμη και στην Ευρώπη.
Ουσιαστικά με τον ανταγωνισμό συνεχώς να μεγαλώνει, οι εταιρείες κολοσσοί του κλάδου ακολουθούν η κάθε μια το δικό της δρόμο –αναλαμβάνοντας το ανάλογο ρίσκο καθώς συχνά επενδύσουν τεράστια ποσά σε τεχνολογίες ή πρακτικές που είναι νέες για τα εργοστάσια.
Το πιο μεγάλο στοίχημα βρίσκεται στις γραμμές παραγωγής, αφού εκεί πρέπει να πέσει το κόστος ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν πιο προσιτά στο ευρύτερο κοινό.
Η Γηραιά Ήπειρος αποτελεί αυτό το διάστημα επίκεντρο των εξελίξεων αφού η Κομισιόν αναζητά τρόπους να τονωθεί η αντίστοιχη βιομηχανική δραστηριότητα και μεγάλες παραδοσιακά χώρες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Γερμανία, η Γαλλία και άλλες, πατάνε κι άλλο το γκάζι για να μην μείνουν πίσω στην κούρσα από την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Η Tesla
Η Tesla αλλάζει δραστικά τον τρόπο κατασκευής οχημάτων. Μέχρι σήμερα το κύριο σώμα ενός αυτοκινήτου κατασκευαζόταν με συγκόλληση μεγάλου αριθμού ξεχωριστών εξαρτημάτων. Η τεχνολογία Gigacasting ή megacasting όπως την ονομάζει η Tesla, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιεί πολύ ισχυρές μηχανές χύτευσης για να επεξεργαστεί το λιωμένο μέταλλο σε καλούπια υπό υψηλή πίεση. Στόχος είναι η παραγωγή με τον τρόπο αυτό πολύ μεγάλων κομματιών αμαξώματος από αλουμίνιο, όπως είναι ολόκληρη η κάτω πλευρά ενός οχήματος («πάτωμα»). Επιπλέον, η εταιρεία του Ίλον Μασκ σχεδιάζει να κατασκευάσει στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο, EV μοντέλο που θα πωλείται 25.000 ευρώ, δήλωσε πηγή στο Reuters. Πρόκειται για πολυαναμενόμενη εξέλιξη για τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων που στοχεύει στη μαζική πώληση των αυτοκινήτων του.
H Toyota
Η Toyota από την πλευρά της ανακοίνωσε πρόσφατα τεχνολογική ανακάλυψη που θα της επιτρέψει να μειώσει στο μισό το βάρος, το μέγεθος και το κόστος των μπαταριών, σε μια εν δυνάμει επαναστατική εξέλιξη για την ηλεκτροκίνηση. Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο μετά τον όμιλο VW υλοποιεί σχέδιο για την κυκλοφορία έως το 2025 αυτοκινήτων με προηγμένες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες υπόσχονται σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες. Η ιαπωνική εταιρεία δήλωσε ότι απλοποίησε την παραγωγή του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τέτοιων μπαταριών στερεάς κατάστασης κάνοντας λόγο για σημαντικό άλμα που θα μπορούσε να μειώσει δραματικά τους χρόνους φόρτισης και να αυξήσει την αυτονομία οδήγησης.
H BMW
Η BMW κάνει κι αυτή λόγο για προβάδισμα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) με νέα σχεδίαση μπαταριών. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι έχει αναπτύξει κυλινδρικά στοιχεία («κυψέλες») μπαταριών που θα τροφοδοτούν τα EV επόμενης γενιάς της, τα οποία θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους το 2025 –μαζί με τη νέα τεχνολογία της Toyota. Αυτές οι μπαταρίες υπόσχονται 20% αύξηση στην ενέργεια και έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Επιπλέον, οι μπαταρίες της BMW υπόσχονται 50% μείωση στο κόστος παραγωγής και σημαντική μείωση κατά 60% στις εκπομπές άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά μπαταριών.
H Stellantis
Η Stellantis από την πλευρά της που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, απέκτησε μερίδιο 20% στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία νέων μορφών ενέργειας Leapmotor, πληρώνοντας 1,5 δισ. ευρώ. Συστήνει επίσης κοινή εταιρεία για την αποκλειστική εξαγωγή, τις πωλήσεις και την κατασκευή προϊόντων Leapmotor εκτός της ευρύτερης Κίνας. Πρόκειται για απάντηση στην εξαγορά της XPeng Motors από τη Volkswagen, καθιστώντας τη Stellantis την εύτερη μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που ίδρυσε κοινοπραξία με κινεζική εταιρεία νέας ενέργειας.
H BYD
Όλα αυτά την ώρα που η μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, σύμφωνα με τη Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung που επικαλείται ανώνυμες πηγές. Η BYD θέλει να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων