Το σχέδιο του Ρίσι Σούνακ να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Βρετανίας με την έκδοση νέων αδειών στη Βόρεια Θάλασσα έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από ισχυρισμούς ότι η χώρα δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί το αργό πετρέλαιο.
Έως και το ήμισυ του πετρελαίου που παράγεται στη Βόρεια Θάλασσα θα είναι ασύμβατο με τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2035, προειδοποίησαν ακτιβιστές.
Τα διυλιστήρια της Βρετανίας είναι κατάλληλα για την διύλιση αυτού που είναι γνωστό ως ελαφρύ πετρέλαιο, αντί για βαρύ αργό.
Βρετανία: Λιγότερα έξοδα και αυτά τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές [έρευνα]
Περίπου το 25% του αργού πετρελαίου εγχώριας παραγωγής ταξινομείται ήδη ως βαρύ, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να ανέλθει έως και 50% την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση της Global Witness.
Σύμφωνα με την Telegraph, αυτό σημαίνει ότι η Βρετανία θα αναγκαστεί να μεταφέρει ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό του πετρελαίου που εξορρύσσει από τη Βόρεια Θάλασσα στο εξωτερικό, εκτός εάν κατασκευαστούν νέα διυλιστήρια.
Το Ηνωμένο Βασίλειο εξάγει ήδη περίπου το 80% αργού πετρελαίου που παράγει, με τις περισσότερες ποσότητες να πηγαίνουν στην Ολλανδία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Κίνα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η ανάλυση έρχεται αφότου η κυβέρνηση διπλασίασε την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, δεσμευόμενη να αφήσει τις εταιρείες να υποβάλλουν προσφορές ετησίως για νέες άδειες γεωτρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη Δευτέρα, η Κλερ Κουτίνιο, υπουργός Ενεργειακής Ασφάλειας και Καθαρού Μηδέν (Net Zero), δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα αυξήσει τις φορολογικές εισπράξεις και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια του Ηνωμένου Βασιλείου – αλλά παραδέχτηκε ότι δεν θα έκανε και πολλά για να μειώσει τους λογαριασμούς.
Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε στην Telegraph: «Πρόκειται για μια θεμελιώδη παρανόηση της αγοράς πετρελαίου και αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι οι νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου μας βοηθούν να καλύψουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες, υποστηρίζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργώντας φορολογικά έσοδα και προσελκύοντας επενδύσεις.
Εξάγουν αργό και εισάγουν διυλισμένα προϊόντα
«Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου μας πηγαίνει σε εταίρους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, για να υποβληθεί σε επεξεργασία σε διυλιστήρια και να γίνουν προϊόντα που χρειάζεται το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Αυτό υποστηρίζει την ευρύτερη ενεργειακή ασφάλεια σε όλη την ήπειρο καθώς και τη δική μας, και το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στο καθαρό μηδέν».
Τα αποθέματα της Βόρειας Θάλασσας βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό σε πτώση, αλλά οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι η γεωλογία της περιοχής σημαίνει ότι χρειάζονται συνεχώς νέες γεωτρήσεις για να διασφαλιστεί ο ομαλός ρυθμός πτώσης.
Οι τελευταίες προτάσεις της κυβέρνησης έχουν σκοπό να χαράξουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή στα ενεργειακά ζητήματα από το Εργατικό Κόμμα, το οποίο έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει απαγόρευση νέων αδειών πετρελαίου και φυσικού αερίου εάν κερδίσει την εξουσία.
Στελέχη του κλάδου –και υπουργοί– ισχυρίστηκαν ότι η πλήρης απαγόρευση δεν έχει νόημα γιατί απλώς θα αναγκάσει το Ηνωμένο Βασίλειο να εισάγει περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο από το εξωτερικό, αντί να κάνει οτιδήποτε για να αντιμετωπίσει την υποκείμενη ζήτηση.
Η ικανότητα διύλισης του Ηνωμένου Βασιλείου κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1970 με περίπου 23 διυλιστήρια, που επεξεργάζονται λίγο λιγότερο από 150 εκατομμύρια τόνους ετησίως, σύμφωνα με το Ενεργειακό Ινστιτούτο. Έκτοτε έχει μειωθεί πάνω από το μισό.
Σήμερα, μόνο έξι διυλιστήρια παραμένουν σε λειτουργία. Η πτώση των περιθωρίων κέρδους και ο αυξημένος ανταγωνισμός από το εξωτερικό έχουν κάνει το άνοιγμα νέων εμπορικά μη ελκυστικό, ανέφερε το Ινστιτούτο.
Η έλλειψη σημαντικών επενδύσεων από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας σημαίνει ότι τα διυλιστήρια επικεντρώνονται γενικά στην επεξεργασία «ελαφρού» αργού, το οποίο είναι ευκολότερο να μετατραπεί σε προϊόντα όπως η βενζίνη.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%