Το σχέδιο του Ρίσι Σούνακ να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Βρετανίας με την έκδοση νέων αδειών στη Βόρεια Θάλασσα έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από ισχυρισμούς ότι η χώρα δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί το αργό πετρέλαιο.
Έως και το ήμισυ του πετρελαίου που παράγεται στη Βόρεια Θάλασσα θα είναι ασύμβατο με τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2035, προειδοποίησαν ακτιβιστές.
Τα διυλιστήρια της Βρετανίας είναι κατάλληλα για την διύλιση αυτού που είναι γνωστό ως ελαφρύ πετρέλαιο, αντί για βαρύ αργό.
Βρετανία: Λιγότερα έξοδα και αυτά τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές [έρευνα]
Περίπου το 25% του αργού πετρελαίου εγχώριας παραγωγής ταξινομείται ήδη ως βαρύ, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να ανέλθει έως και 50% την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση της Global Witness.
Σύμφωνα με την Telegraph, αυτό σημαίνει ότι η Βρετανία θα αναγκαστεί να μεταφέρει ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό του πετρελαίου που εξορρύσσει από τη Βόρεια Θάλασσα στο εξωτερικό, εκτός εάν κατασκευαστούν νέα διυλιστήρια.
Το Ηνωμένο Βασίλειο εξάγει ήδη περίπου το 80% αργού πετρελαίου που παράγει, με τις περισσότερες ποσότητες να πηγαίνουν στην Ολλανδία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Κίνα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η ανάλυση έρχεται αφότου η κυβέρνηση διπλασίασε την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, δεσμευόμενη να αφήσει τις εταιρείες να υποβάλλουν προσφορές ετησίως για νέες άδειες γεωτρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη Δευτέρα, η Κλερ Κουτίνιο, υπουργός Ενεργειακής Ασφάλειας και Καθαρού Μηδέν (Net Zero), δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα αυξήσει τις φορολογικές εισπράξεις και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια του Ηνωμένου Βασιλείου – αλλά παραδέχτηκε ότι δεν θα έκανε και πολλά για να μειώσει τους λογαριασμούς.
Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε στην Telegraph: «Πρόκειται για μια θεμελιώδη παρανόηση της αγοράς πετρελαίου και αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι οι νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου μας βοηθούν να καλύψουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες, υποστηρίζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργώντας φορολογικά έσοδα και προσελκύοντας επενδύσεις.
Εξάγουν αργό και εισάγουν διυλισμένα προϊόντα
«Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου μας πηγαίνει σε εταίρους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, για να υποβληθεί σε επεξεργασία σε διυλιστήρια και να γίνουν προϊόντα που χρειάζεται το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Αυτό υποστηρίζει την ευρύτερη ενεργειακή ασφάλεια σε όλη την ήπειρο καθώς και τη δική μας, και το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στο καθαρό μηδέν».
Τα αποθέματα της Βόρειας Θάλασσας βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό σε πτώση, αλλά οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι η γεωλογία της περιοχής σημαίνει ότι χρειάζονται συνεχώς νέες γεωτρήσεις για να διασφαλιστεί ο ομαλός ρυθμός πτώσης.
Οι τελευταίες προτάσεις της κυβέρνησης έχουν σκοπό να χαράξουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή στα ενεργειακά ζητήματα από το Εργατικό Κόμμα, το οποίο έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει απαγόρευση νέων αδειών πετρελαίου και φυσικού αερίου εάν κερδίσει την εξουσία.
Στελέχη του κλάδου –και υπουργοί– ισχυρίστηκαν ότι η πλήρης απαγόρευση δεν έχει νόημα γιατί απλώς θα αναγκάσει το Ηνωμένο Βασίλειο να εισάγει περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο από το εξωτερικό, αντί να κάνει οτιδήποτε για να αντιμετωπίσει την υποκείμενη ζήτηση.
Η ικανότητα διύλισης του Ηνωμένου Βασιλείου κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1970 με περίπου 23 διυλιστήρια, που επεξεργάζονται λίγο λιγότερο από 150 εκατομμύρια τόνους ετησίως, σύμφωνα με το Ενεργειακό Ινστιτούτο. Έκτοτε έχει μειωθεί πάνω από το μισό.
Σήμερα, μόνο έξι διυλιστήρια παραμένουν σε λειτουργία. Η πτώση των περιθωρίων κέρδους και ο αυξημένος ανταγωνισμός από το εξωτερικό έχουν κάνει το άνοιγμα νέων εμπορικά μη ελκυστικό, ανέφερε το Ινστιτούτο.
Η έλλειψη σημαντικών επενδύσεων από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας σημαίνει ότι τα διυλιστήρια επικεντρώνονται γενικά στην επεξεργασία «ελαφρού» αργού, το οποίο είναι ευκολότερο να μετατραπεί σε προϊόντα όπως η βενζίνη.
Latest News
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ