Το σχέδιο του Ρίσι Σούνακ να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Βρετανίας με την έκδοση νέων αδειών στη Βόρεια Θάλασσα έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από ισχυρισμούς ότι η χώρα δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί το αργό πετρέλαιο.
Έως και το ήμισυ του πετρελαίου που παράγεται στη Βόρεια Θάλασσα θα είναι ασύμβατο με τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2035, προειδοποίησαν ακτιβιστές.
Τα διυλιστήρια της Βρετανίας είναι κατάλληλα για την διύλιση αυτού που είναι γνωστό ως ελαφρύ πετρέλαιο, αντί για βαρύ αργό.
Βρετανία: Λιγότερα έξοδα και αυτά τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές [έρευνα]
Περίπου το 25% του αργού πετρελαίου εγχώριας παραγωγής ταξινομείται ήδη ως βαρύ, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να ανέλθει έως και 50% την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση της Global Witness.
Σύμφωνα με την Telegraph, αυτό σημαίνει ότι η Βρετανία θα αναγκαστεί να μεταφέρει ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό του πετρελαίου που εξορρύσσει από τη Βόρεια Θάλασσα στο εξωτερικό, εκτός εάν κατασκευαστούν νέα διυλιστήρια.
Το Ηνωμένο Βασίλειο εξάγει ήδη περίπου το 80% αργού πετρελαίου που παράγει, με τις περισσότερες ποσότητες να πηγαίνουν στην Ολλανδία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Κίνα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η ανάλυση έρχεται αφότου η κυβέρνηση διπλασίασε την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, δεσμευόμενη να αφήσει τις εταιρείες να υποβάλλουν προσφορές ετησίως για νέες άδειες γεωτρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη Δευτέρα, η Κλερ Κουτίνιο, υπουργός Ενεργειακής Ασφάλειας και Καθαρού Μηδέν (Net Zero), δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα αυξήσει τις φορολογικές εισπράξεις και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια του Ηνωμένου Βασιλείου – αλλά παραδέχτηκε ότι δεν θα έκανε και πολλά για να μειώσει τους λογαριασμούς.
Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε στην Telegraph: «Πρόκειται για μια θεμελιώδη παρανόηση της αγοράς πετρελαίου και αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι οι νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου μας βοηθούν να καλύψουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες, υποστηρίζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργώντας φορολογικά έσοδα και προσελκύοντας επενδύσεις.
Εξάγουν αργό και εισάγουν διυλισμένα προϊόντα
«Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου μας πηγαίνει σε εταίρους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, για να υποβληθεί σε επεξεργασία σε διυλιστήρια και να γίνουν προϊόντα που χρειάζεται το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Αυτό υποστηρίζει την ευρύτερη ενεργειακή ασφάλεια σε όλη την ήπειρο καθώς και τη δική μας, και το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στο καθαρό μηδέν».
Τα αποθέματα της Βόρειας Θάλασσας βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό σε πτώση, αλλά οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι η γεωλογία της περιοχής σημαίνει ότι χρειάζονται συνεχώς νέες γεωτρήσεις για να διασφαλιστεί ο ομαλός ρυθμός πτώσης.
Οι τελευταίες προτάσεις της κυβέρνησης έχουν σκοπό να χαράξουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή στα ενεργειακά ζητήματα από το Εργατικό Κόμμα, το οποίο έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει απαγόρευση νέων αδειών πετρελαίου και φυσικού αερίου εάν κερδίσει την εξουσία.
Στελέχη του κλάδου –και υπουργοί– ισχυρίστηκαν ότι η πλήρης απαγόρευση δεν έχει νόημα γιατί απλώς θα αναγκάσει το Ηνωμένο Βασίλειο να εισάγει περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο από το εξωτερικό, αντί να κάνει οτιδήποτε για να αντιμετωπίσει την υποκείμενη ζήτηση.
Η ικανότητα διύλισης του Ηνωμένου Βασιλείου κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1970 με περίπου 23 διυλιστήρια, που επεξεργάζονται λίγο λιγότερο από 150 εκατομμύρια τόνους ετησίως, σύμφωνα με το Ενεργειακό Ινστιτούτο. Έκτοτε έχει μειωθεί πάνω από το μισό.
Σήμερα, μόνο έξι διυλιστήρια παραμένουν σε λειτουργία. Η πτώση των περιθωρίων κέρδους και ο αυξημένος ανταγωνισμός από το εξωτερικό έχουν κάνει το άνοιγμα νέων εμπορικά μη ελκυστικό, ανέφερε το Ινστιτούτο.
Η έλλειψη σημαντικών επενδύσεων από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας σημαίνει ότι τα διυλιστήρια επικεντρώνονται γενικά στην επεξεργασία «ελαφρού» αργού, το οποίο είναι ευκολότερο να μετατραπεί σε προϊόντα όπως η βενζίνη.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη