Περίπου 1.000 πλοία περνούν από τη Διώρυγα του Παναμά κάθε μήνα μεταφέροντας συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων—περίπου το 5% τοις εκατό του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου. Αλλά τα επίπεδα του νερού σε αυτή τη ζωτική σύνδεση μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού έχουν πέσει σε κρίσιμα χαμηλά λόγω της χειρότερης ξηρασίας στην 143χρονη ιστορία του καναλιού.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Serkan Arslanalp , Robin Koepke , Alessandra Sozzi και Jasper Verschuur, σε ανάρτησή τους στο IMF Blog, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω ξηρασίας στη λίμνη Gatún, που τροφοδοτεί το κανάλι, έχουν μειώσει τη διακίνηση κατά περίπου 15 εκατομμύρια τόνους μέχρι στιγμής φέτος. Και τα πλοία βρέθηκαν αντιμέτωπα με καθυστερήσεις που έφταναν κατά μέσο όρο τις έξι ημέρες. Οι αρχές διερευνούν στρατηγικές επιλογές για την ενίσχυση της παροχής νερού στο κανάλι.
Νέο «έμφραγμα» στη διώρυγα Παναμά – Η ξηρασία απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο
Σημαντικές επιπτώσεις
Όπως δείχνει το Διάγραμμα της Εβδομάδας , τα λιμάνια στον Παναμά, τη Νικαράγουα, τον Ισημερινό, το Περού, το Ελ Σαλβαδόρ και την Τζαμάικα υποφέρουν περισσότερο από αυτές τις καθυστερήσεις, με το 10% έως 25% των συνολικών ροών θαλάσσιου εμπορίου να επηρεάζεται. Όμως, οι επιπτώσεις της ξηρασίας γίνονται αισθητές μέχρι την Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η ξηρασία θα εμποδίσει το εμπόριο για τους επόμενους μήνες, με τις διόδους των καναλιών να μειώνονται στο μισό σε 18 πλοία την ημέρα έως τον Φεβρουάριο, από 36 που ήταν σε συνηθισμένους χρόνους. Οι οικονομίες που εξαρτώνται από τη διώρυγα για το εμπόριο θα πρέπει να προετοιμαστούν για μεγαλύτερη αναστάτωση και καθυστερήσεις.
Σοβαρή απειλή
Εν μέσω κλιματικής αλλαγής, οι ξηρασίες, οι πλημμύρες, οι τροπικές καταιγίδες και άλλες καταστροφές γίνονται όλο και πιο συχνές και αποτελούν σοβαρή απειλή για τις θαλάσσιες υποδομές.
Με το PortWatch , μια ανοιχτή πλατφόρμα που λανσαρίστηκε σήμερα από ερευνητές από το ΔΝΤ και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να προετοιμαστούν για διαταραχές του εμπορίου που προκαλούνται από κραδασμούς όπως τα ακραία κλίματα και να αποφασίσουν πώς να ανταποκριθούν σε αυτές.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθεί σχεδόν 120.000 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια σε όλο τον κόσμο—πάνω από το 99% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Παρέχει ημερήσιες εκτιμήσεις για τους όγκους του εμπορίου σε 1.400 λιμάνια και περισσότερα από δώδεκα σημεία, όπως η Διώρυγα του Παναμά.
Το PortWatch επιτρέπει την ανάλυση κλιματικών σεναρίων, παρέχοντας μοντελοποιημένες εκτιμήσεις κινδύνου για μια σειρά από ακραίες κλιματικές συνθήκες. Το PortWatch στέλνει επίσης ειδοποιήσεις για πιθανές και πραγματικές διαταραχές του εμπορίου μετά από μεγάλες καταστροφές.
Latest News
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή