
Περίπου 1.000 πλοία περνούν από τη Διώρυγα του Παναμά κάθε μήνα μεταφέροντας συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων—περίπου το 5% τοις εκατό του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου. Αλλά τα επίπεδα του νερού σε αυτή τη ζωτική σύνδεση μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού έχουν πέσει σε κρίσιμα χαμηλά λόγω της χειρότερης ξηρασίας στην 143χρονη ιστορία του καναλιού.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Serkan Arslanalp , Robin Koepke , Alessandra Sozzi και Jasper Verschuur, σε ανάρτησή τους στο IMF Blog, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω ξηρασίας στη λίμνη Gatún, που τροφοδοτεί το κανάλι, έχουν μειώσει τη διακίνηση κατά περίπου 15 εκατομμύρια τόνους μέχρι στιγμής φέτος. Και τα πλοία βρέθηκαν αντιμέτωπα με καθυστερήσεις που έφταναν κατά μέσο όρο τις έξι ημέρες. Οι αρχές διερευνούν στρατηγικές επιλογές για την ενίσχυση της παροχής νερού στο κανάλι.
Νέο «έμφραγμα» στη διώρυγα Παναμά – Η ξηρασία απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο
Σημαντικές επιπτώσεις
Όπως δείχνει το Διάγραμμα της Εβδομάδας , τα λιμάνια στον Παναμά, τη Νικαράγουα, τον Ισημερινό, το Περού, το Ελ Σαλβαδόρ και την Τζαμάικα υποφέρουν περισσότερο από αυτές τις καθυστερήσεις, με το 10% έως 25% των συνολικών ροών θαλάσσιου εμπορίου να επηρεάζεται. Όμως, οι επιπτώσεις της ξηρασίας γίνονται αισθητές μέχρι την Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η ξηρασία θα εμποδίσει το εμπόριο για τους επόμενους μήνες, με τις διόδους των καναλιών να μειώνονται στο μισό σε 18 πλοία την ημέρα έως τον Φεβρουάριο, από 36 που ήταν σε συνηθισμένους χρόνους. Οι οικονομίες που εξαρτώνται από τη διώρυγα για το εμπόριο θα πρέπει να προετοιμαστούν για μεγαλύτερη αναστάτωση και καθυστερήσεις.
Σοβαρή απειλή
Εν μέσω κλιματικής αλλαγής, οι ξηρασίες, οι πλημμύρες, οι τροπικές καταιγίδες και άλλες καταστροφές γίνονται όλο και πιο συχνές και αποτελούν σοβαρή απειλή για τις θαλάσσιες υποδομές.
Με το PortWatch , μια ανοιχτή πλατφόρμα που λανσαρίστηκε σήμερα από ερευνητές από το ΔΝΤ και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να προετοιμαστούν για διαταραχές του εμπορίου που προκαλούνται από κραδασμούς όπως τα ακραία κλίματα και να αποφασίσουν πώς να ανταποκριθούν σε αυτές.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθεί σχεδόν 120.000 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια σε όλο τον κόσμο—πάνω από το 99% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Παρέχει ημερήσιες εκτιμήσεις για τους όγκους του εμπορίου σε 1.400 λιμάνια και περισσότερα από δώδεκα σημεία, όπως η Διώρυγα του Παναμά.
Το PortWatch επιτρέπει την ανάλυση κλιματικών σεναρίων, παρέχοντας μοντελοποιημένες εκτιμήσεις κινδύνου για μια σειρά από ακραίες κλιματικές συνθήκες. Το PortWatch στέλνει επίσης ειδοποιήσεις για πιθανές και πραγματικές διαταραχές του εμπορίου μετά από μεγάλες καταστροφές.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς