Ως ανέφικτο χαρακτήρισε τον φετινό στόχο εσόδων και λειτουργικών κερδών για το σύνολο του έτους ο όμιλος Burberry, αφού οι πωλήσεις της εμβληματικής εταιρείας πώλησης ειδών πολυτελείας αυξήθηκαν ελάχιστα στο πιο πρόσφατο τρίμηνο.
Οι προειδοποιήσεις του βρετανικού οίκου ήρθαν εγκαίρως αφού οι ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων έδειξαν ότι σημειώθηκε βουτιά 9% στις πωλήσεις, με τις προβλέψεις για τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους να διαμορφώνονται στο χαμηλότερο επίπεδο, εν μέσω της παγκόσμιας επιβράδυνσης των δαπανών για είδη πολυτελείας.
The Hermès Game: Πώς ο πολυτελής γαλλικός οίκος κατάφερε να αψηφήσει την ύφεση
Βουτιά λόγω Κίνας
Στην έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου του οικονομικού έτους την Πέμπτη, η Burberry ανέφερε ότι η αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων των καταστημάτων επιβραδύνθηκε σε μόλις 1%, από 18% το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς η δυναμική της στην κινεζική αγορά, φαίνεται πως εξασθένησε.
Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικά κέρδη εξαμήνου ύψους 276,64 εκατ. δολαρίων, μειωμένα κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Jonathan Akeroyd τόνισε ότι η Burberry σημειώνει «καλή πρόοδο» όσον αφορά τους στρατηγικούς της στόχους.
Η ασθενέστερη ζήτηση μπορεί να καταστήσει αδύνατη την επίτευξη της πρόβλεψης των πωλήσεών της, εάν συνεχιστεί η επιβράδυνση της ζήτησης πολυτελείας. Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 11%, η πιο απότομη ενδοσυνεδριακή πτώση εδώ και περισσότερα από τρία χρόνια.
Οι προσπάθειες του Akeroyd να δώσει νέα πνοή στη μάρκα φαίνεται πως δεν ευόδωσαν μέσω της παγκόσμιας επιβράδυνσης της ζήτησης για αγαθά πολυτελείας. Πέρυσι αποφάσισε να διορίσει τον σχεδιαστή Daniel Lee ως επικεφαλής του δημιουργικού του οίκου για να αναζωογονήσει τη δημοτικότητα της εταιρείας, αλλά οι προσπάθειες δεν έχουν ακόμη αποδώσει καρπούς.
Έλλειψη hype
«Οι καταναλωτές είχαν μια υποτονική αντίδραση στις δημιουργίες του Lee», σχολίασε η αναλύτρια της UBS Zuzanna Pusz στις αρχές Οκτωβρίου. Τα έσοδα από το χονδρικό εμπόριο υποφέρουν, καθώς οι τιμές της Burberry είναι πολύ υψηλές για τους πελάτες στους οποίους απευθύνεται, και η Pusz επισήμανε ότι υπάρχει έλλειψη hype στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μάρκα.
Οι μετοχές της Burberry έχουν χάσει περισσότερο από το ένα πέμπτο της αξίας τους φέτος, ενώ 0ι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 1% το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο στα συγκρίσιμα καταστήματά της, ανακοίνωσε η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 4,2%.
Τι έκανε ο ανταγωνισμός
Η ύφεση αποτυπώνεται στα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν το προηγούμενο διάστημα από εξίσου μεγάλους παίτκες της αγοράς. Τα έσοδα της μονάδας ένδυσης και δερμάτινων ειδών του γαλλικού ομίλου LVMH -στην οποία εντάσσονται στην οποία ανήκουν περίπου 75 εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Dior , Tiffany και Louis Vuitton- αυξήθηκαν κατά 9%, ωστόσο οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση κατά 11,2%. Χειρότερα διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις για τη μονάδα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών που σημείωσαν πτώση κατά 14%, κατά πολύ χειρότερα του αναμενόμενου από τους αναλυτές. Ενώ ο όμιλος πολυτελείας Kering προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι η κερδοφορία στη μεγαλύτερη επιχείρησή του, την Gucci, θα κινηθεί φέτος πτωτικά και δεν θα ανακάμψει το 2024.
«Η έγκαιρη προειδοποίηση της Burberry ότι θα μπορούσε να χάσει τον στόχο της για τα έσοδα του οικονομικού έτους 2024 με χαμηλό διψήφιο ποσοστό σε σταθερό νόμισμα, την έκανε τη δέκατη εταιρεία κατασκευής ειδών πολυτελείας που χάνει ή μειώνει τις προβλέψεις για τα έσοδα και μπορεί να δει τις εκτιμήσεις συναίνεσης για 9% να μειώνονται κατά περίπου 100 μονάδες βάσης» διευκρίνισε η Deborah Aitken, αναλύτρια πολυτελών ειδών του Bloomberg Intelligence.
Υπήρξε σαφής επιβράδυνση μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου τριμήνου, με τα έσοδα από την Αμερική να υποφέρουν περισσότερο, σημειώνοντας πτώση 10% τους τρεις μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η όρεξη των αγοραστών πάγωσε επίσης στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού καθώς και στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης