«Πιθανότατα θα έχουμε και άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του ΄23. Μέχρι τον Απρίλιο του 2024 θα έχουμε 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη. Επιδιώκουμε να τελειώσουμε άλλους δύο διαγωνισμούς, που βρήκαμε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, μέσα στο 2024 για άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου μόνο στην Αθήνα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Μιλώντας στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, αναφέρθηκε στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη στη Βουλή και την περίπτωση διεξαγωγής προανακριτικής επιτροπής δήλωσε: «Με πολύ ξεκάθαρο τρόπο τοποθετήθηκε χθες η Νέα Δημοκρατία στη Βουλή και για τις δύο προτάσεις, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας επί της ουσίας ότι στερούνται στοιχείων ικανών για να πείσουν περί της ανάγκης σύστασης της προανακριτικής επιτροπής. Με δύο ουσιαστικά επιχειρήματα. Ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις για τα αδικήματα, για τα οποία ζητούν τα δύο κόμματα να παραπεμφθούν οι δύο υπουργοί. Και δεύτερον, διότι εμφανίζονται να ζητάνε απόδοση ποινικών ευθυνών ως προς την παράβαση καθήκοντος, χωρίς να γνωρίζει κανείς τα αίτια τα οποία οδήγησαν σε αυτή την καταστροφή, σε αυτό το δυστύχημα.

Υπουργείου υποδομών: Ξεκινά η παραγωγή των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Αυτοί ήταν οι δύο ουσιώδεις λόγοι, για τους οποίους η Νέα Δημοκρατία τοποθετήθηκε θετικά στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής και αρνητικά στις δύο προτάσεις για σύσταση προανακριτικής επιτροπής».

Για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη ανέφερε: «Εμείς ως υπουργείο, τρέχουμε τις διαδικασίες με πολύ γρήγορους ρυθμούς, στελεχώσαμε τον αρμόδιο φορέα, τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, έγινε αίτημα στον ERA, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας. Αυτό είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε, αυτό ζητούν οι ευρωπαϊκοί φορείς, αυτό θα υλοποιήσουμε εντός του θεσμικού πλαισίου και εντός του χρονικού ορίου».

Όσον αφορά το πόρισμα του Ευρωπαίου εισαγγελέα για την υλοποίηση της σύμβασης για την τηλεδιοίκηση και αν τα χρήματα πήγαν εκεί που έπρεπε απάντησε: «Όλα αυτά θα κριθούν από την εξεταστική επιτροπή. Εγώ όμως επιμένω στην ουσία, ότι η (σύμβαση) 717 δεν είχε ολοκληρωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Έπρεπε να ολοκληρώσουμε την 717, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2023. Ολοκληρώθηκε. Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς στο τμήμα που έγιναν οι φυσικές καταστροφές, υπήρξε ολοκληρωτική καταστροφή των αντίστοιχων συστημάτων, τα οποία πρόσφατα είχαμε παραδώσει μέσα στο καλοκαίρι. Άρα, θα χρειαστεί σημαντικό χρονικό διάστημα για την αποκατάσταση της τηλεδιοίκησης σε τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα, που είναι περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα».

Σε ερώτηση για το πότε θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία απάντησε ότι αυτό θα γίνει μετά το τέλος του 2024.

«Θα ξεκινήσουμε από την αποκατάσταση της γραμμής, έστω μονής γραμμής, για τις εμπορευματικές διαδρομές και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι επιβατικές διαδρομές».

«Το κόστος ανέρχεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση θα είναι πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που εξασφάλισε η ελληνική κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός».

Σχετικά με τα κριτήρια της επιλογής προσωπικού σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, έχουμε ουσιαστικά την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία υλοποιεί έργα, τον περίφημο ΟΣΕ, ο οποίος μεταξύ άλλων συντηρεί και κάποια έργα, έχουμε την ΓΑΙΟΣΕ, που έχει το τροχαίο υλικό και έχουμε και την Hellenic Train, η οποία λειτουργεί τα τρένα. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι σε αυτούς τους τέσσερις φορείς. Η πρώτη κίνηση που γίνεται από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους, είναι μέσα από τη χρηματοδότηση που ούτως ή άλλως είχαμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, να δούμε ποιο είναι το βέλτιστο μοντέλο λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου. Κατά πάσα πιθανότητα θα πάμε σε μια λογική ομογενοποίησης, έτσι ώστε να ξέρουμε ότι έχουμε έναν φορέα που έχει καλύτερες δομές και σωστά τοποθετημένο προσωπικό, για να κάνει την εργασία που πρέπει να κάνει. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες, στον βαθμό που είναι εφικτό, να γίνονται προσλήψεις».

Για το ζήτημα των σταθμών του Μετρό στα Εξάρχεια και στο πάρκο Ριζάρη, ξεκαθάρισε: «Κυβέρνηση και αυτοδιοίκηση πρέπει να βλέπουμε και να ευθυγραμμιζόμαστε σε κοινούς σκοπούς με επίκεντρο τον πολίτη. Υπάρχει χάραξη που έχει οριστικοποιηθεί και ένα έργο που έχει δημοπρατηθεί από προηγούμενη κυβέρνηση , τον ΣΥΡΙΖΑ, και επί αυτών λειτουργεί η ελληνική κυβέρνηση. Έχουν εκπονηθεί μελέτες από ειδικούς που έχουν καθορίσει εκτός των άλλων και τη χοροθέτηση του κάθε σταθμού και στη βάση αυτών των μελετών προχωράμε. Ως ελληνική κυβέρνηση δεν εξετάζουμε τίποτα διαφορετικό από αυτό που λένε οι μελέτες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα