Κορυφαίος Γάλλος εμπειρογνώμονας τέχνης πρόκειται να δικαστεί με την κατηγορία της πλαστογραφίας για την κατασκευή επίπλων που ψευδώς ισχυρίστηκε ότι ήταν του 18ου αιώνα και που πωλήθηκαν σε υψηλές τιμές σε αγοραστές μεταξύ των οποίων και το Παλάτι των Βερσαλλιών.
Ο Μπιλ Παγιό, ειδικός στα γαλλικά έπιπλα του 18ου αιώνα, κατηγορείται για οργανωμένη απάτη μεταξύ 2008 και 2015, σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα πλαστογραφίας που συγκλονίζουν τον κόσμο της τέχνης τα τελευταία χρόνια.
Για δεκαετίες, ο Παγιό, ο οποίος διηύθυνε το τμήμα επίπλων της παρισινής γκαλερί Didier Aaron, απολάμβανε τη φήμη του κορυφαίου εμπειρογνώμονα στον κόσμο για γαλλικά κομψοτεχνήματα του 18ου αιώνα. Η απόφαση του μουσείου των Βερσαλλιών να αγοράσει τις καρέκλες βσίστηκε στην φήμη του Παγιό. Και με βάση τα στοιχεία του Παγιό, η κυβέρνηση χαρακτήρισε δύο από τις ψεύτικες παρτίδες του ως εθνικούς θησαυρούς.
Εργα τέχνης: Κέρδη εκατομμυρίων με πλαστούς πίνακες Πικάσο και Βαν Γκογκ – Πώς δρούσε το κύκλωμα
Ο ανταγωνιστής του Παγιό Ουρμάν ήταν αυτός που συνειδητοποίησε ότι οι καρέκλες ήταν νέες κατασκευές, αρχικά επειδή αναγνώρισε σε αυτές το έργο του επιχριστή και σκαλιστή του Παγιό. Ήξερε ότι σε ένα από αυτούς, για παράδειγμα, άρεσε να περνάει μια “πατίνα” λιωμένης μαύρης καραμέλας γλυκόριζας στην επιφάνεια των αναπαραγωγών, για να κάνει το νέο ξύλο να φαίνεται παλιό και βρώμικο. Το 2012, ο Ουρμάν είδε ένα ζευγάρι πτυσσόμενα παγκάκια που ήταν προς πώληση στον εκθεσιακό χώρο της γκαλερί Aaron και αναφέρονταν ως κάποτε ιδιοκτησία της πριγκίπισσας Λουίζας Ελισάβετ, της μεγαλύτερης κόρης του βασιλιά Λουδοβίκου XV είχε ένα προαίσθημα. «Έγλειψα την καρέκλα και voilà», είπε στο Vanity Fair. «Μπορούσα να γευτώ την απάτη».
Την επόμενη εβδομάδα, αντιμετώπισε τον Παγιόt, ο οποίος ήταν κάποτε καθηγητής ιστορίας της τέχνης στη Σορβόννη. «Είπα στον Μπιλ ότι ήταν πάντα ο ήρωάς μου και αυτό δεν ήταν σωστό», θυμάται ο Ουρμάν. «Είπε: «Εγώ είμαι ο γειιδκός» και δεν παραδέχτηκε τίποτα». Λίγους μήνες αργότερα, ο Ουρμάν έμαθε ότι οι Βερσαλλίες είχαν αγοράσει τα κομμάτια. Έστειλε ένα e-mail απαριθμώντας τους ενδοιασμούς του στους επιμελητές του μουσείου, με θέμα «Επισφαλές απόκτημα». Απάντησαν προωθώντας το σημείωμά του. . . στον Παγιό, του οποίου η γκαλερί απείλησε αμέσως τον Ουρμάν με μήνυση. Εν τω μεταξύ, τα κομμάτια παρουσιάστηκαν και ήταν μέρος μιας μεγάλης έκθεσης το 2014.
Η γαλλική αστυνομία κινήθηκε τελικά να αναλάβει την υπόθεση και ο Παγιό συνελήφθη το 2016, μαζί με άλλους έξι φερόμενους ως συμμετέχοντες στο σχέδιό του. Εξέτισε τέσσερις μήνες φυλάκιση με προκαταρκτική ποινή – αναμένει δίκη αργότερα φέτος για μια πλήρη σειρά κατηγοριών (συμπεριλαμβανομένης της απάτης, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της φοροδιαφυγής) που θα μπορούσαν να τον στείλουν πίσω στην φυλακή – και αξιωματούχοι υποψιάζονται ότι μπορεί να είναι υπεύθυνος για άλλα αντίγραφα που βρίσκονται επί του παρόντος σε μουσεία και συλλογές σε όλο τον κόσμο.
Ο 59χρονος Παλό, είναι μια γνώριμη φιγούρα στη Γαλλία λόγω των τακτικών δημοσιεύσεων και των εμφανίσεων του στα μέσα ενημέρωσης. Είχε το παρατσούκλι “Père la chaise” – ένα λογοπαίγνιο πάνω στο όνομα του νεκροταφείου Père-Lachaise του Παρισιού και τη φράση “πατέρας της καρέκλας”.
Κατηγορείται μαζί με τον συνεναγόμενο του Μπρούνο Ντενουά, έναν εξέχοντα ξυλογλύπτη, ότι παρήγαγε και πουλούσε καρέκλες από το 2007 έως το 2008 που φέρεται να ήταν ιστορικά κομμάτια που είχαν κοσμήσει τα δωμάτια προσωπικοτήτων της εποχής η Μαντάμ ντου Μπαρί, η ερωμένη του Λουδοβίκου XV. και η Μαρία Αντουανέτα.
Η απάτη συνεχίστηκε απαρατήρητη για χρόνια παρά τα προειδοποιητικά σημάδια μέχρι που οι ερευνητές παρατήρησαν τελικά ανωμαλίες μετά το 2014. Όταν ξέσπασε το πλήρες σκάνδαλο το 2016, το υπουργείο Πολιτισμού διέταξε έλεγχο της πολιτικής εξαγορών των Βερσαλλιών.
Το σκάνδαλο δεν είναι το μόνο που ταρακούνησε τον πολύ φυλαγμένο κόσμο των κορυφαίων μουσείων της Γαλλίας τα τελευταία χρόνια. Ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, πρώην διευθυντής του μουσείου του Λούβρου, κατηγορήθηκε πέρυσι για συνωμοσία για να κρύψει την προέλευση των αρχαιολογικών θησαυρών που οι ερευνητές υποπτεύονται ότι βγήκαν λαθραία από την Αίγυπτο στο χάος της Αραβικής Άνοιξης.
Το ανώτατο δικαστήριο της Γαλλίας, το ακυρωτικό δικαστήριο, απέρριψε την Τετάρτη έφεση που άσκησε ο Μαρτινέζ για απόσυρση των κατηγοριών.
Latest News
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της
Πωλήθηκε το «καταραμένο μέγαρο» της Βενετίας «Κα Ντάριο»
Μετά από μακρά προσπάθεια στη Βενετία βρέθηκε αγοραστής για το ιστορικό κτήριο «Κα Ντάριο» που βρίσκεται Μεγάλο Κανάλι
Τι διαβάζουν οι Αμερικανοί μετά την εκλογή Τραμπ - Γιατί επιλέγουν το «1984»
Πώς η πολιτική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ αλλάζει τις λογοτεχνικές προτιμήσεις των Αμερικανικών
Τόνι Τοντ: Πέθανε ο σκοτεινός «Candyman» σε ηλικία 69 ετών
O πολυσχιδής ηθοποιός Τόνι Τοντ εμφανίστηκε σε περισσότερες από 200 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές συμπεριλαμβανομένων των Final Destination, The Rock, The Crow και Platoon
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX