Έρευνα της αμερικανικής Ένωσης Κατασκευαστών Ιδιωτικής Ετικέτας (PLMA) σε περίπου 1000 καταναλωτές ηλικίας 18 έως 28 ετών, αποκάλυψε την εξοικείωση των νέων καταναλωτών με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τους λόγους που οδηγούνται και αυτοί προς τις συγκεκριμένες δαπάνες.
Ήδη τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν εξελιχθεί σε σταθερή αξία για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, με το 70% να αγοράζει αυτά τα προϊόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με νέα έκθεση της Amcor. Η μελέτη βασίστηκε στις καταναλωτικές συνήθειες περισσότερων από 3.000 αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία και τις Κάτω Χώρες, με στόχο να γίνει αποσαφηνιστεί το πώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, εξετάζουν και αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ιδιωτική ετικέτα: Ξεκάθαρη στροφή των Ευρωπαίων
Προτάσσουν την αξιοπιστία
Σύφωνα με την PLMA -που ιδρύθηκε το 1979 και εκπροσωπεί περισσότερους από 4.500 κατασκευαστές παγκοσμίως-, περισσότερα από τα δύο τρίτα (67%) των αγοραστών της Gen Z δηλώνουν ότι γνωρίζουν «εξαιρετικά/πολύ» τις μάρκες καταστημάτων. Ένα αντίστοιχο ποσοστό δηλώνει ότι αγοράζει μάρκες καταστημάτων «πάντα/συχνά», ενώ πάνω από τους μισούς (56%) τονίζουν ότι είναι «εξαιρετικά πιθανό» να πειραματιστούν με συναφή προϊόντα PL για να βρουν την «καλύτερη τιμή». Ενώ ένα 51% διευκρινίζει ότι επιλέγει «πάντα/συχνά» ένα μέρος για να ψωνίσει λόγω των των συγκεκριμένων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αυτό διαθέτει.
«Για την Gen Z η συχνότητα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθοδηγείται πιο έντονα από την αντίληψη όχι ότι είναι γνωστές αλλά ότι είναι “αξιόπιστες”», επισήμανε η Sara Williamson, Ph.D., Επίκουρη Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο SUNY Old Westbury, η οποία ανέλυσε τα αποτελέσματα της έρευνας και παρουσίασε τα ευρήματά της στην πρόσφατη έκθεση 2023 U.S. Private Label Trade Show της PLMA στο Σικάγο.
«Η αντίληψη αξιοπιστίας είναι ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας για την αγορά μιας μάρκας ιδιωτικής ετικέτας από οποιοδήποτε άλλο μέτρο, συμπεριλαμβανομένου του εισοδήματος των νοικοκυριών και των μηνιαίων δαπανών για ψώνια».
Θετικά προσκείμενοι στην ιδιωτική ετικέτα
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της PLMA περιέγραψαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με διάφορους τρόπους – όλοι όμως αποκάλυπταν συντριπτικά θετικά συναισθήματα:
– Το 53% δήλωσε ότι το «πολύτιμο» περιγράφει τα private label «ακριβώς/πολύ».
– Το 52% ότι η λέξη «αξιόπιστο» τα περιγράφει «ακριβώς/πολύ».
– Το 50% ότι η «ποικιλία» τα χαρακτηρίζει «ακριβώς/πολύ».
– Το 48% ότι το «αξιόπιστο» περιγράφει τις τα προϊόντα ιδιωτική ετικέτας «ακριβώς/πολύ».
– Το 45% ότι η «ποιότητα» περιγράφει αυτές τις μάρκες καταστημάτων «ακριβώς/πολύ».
– Το 42% ότι η «αξιοπιστία» τα περιγράφει “ακριβώς/πολύ”.
Με τις τιμές των τροφίμων να παραμένουν υψηλές λόγω του πληθωρισμού, η πίστη στις μάρκες έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη Gen Z, οδηγώντας σε αυξημένο ενδιαφέρον για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PLMA, μόνο το 32% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι πιο πιστοί στις μάρκες σε σχέση με άλλους.
Σχεδόν οι μισοί (47%) παραδέχθηκαν ότι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις όταν αυξάνεται η τιμή της μάρκας που προτιμούν. Ενώ πάνω από τους μισούς (55%) τόνσαν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν αυτές τις μάρκες μάρκες σε συγγενείς και φίλους, εάν μείνουν ικανοποιημένοι.
«Για να επιτύχουν με τους καταναλωτές Gen Z-ers, οι λιανοπωλητές πρέπει να δημιουργήσουν ένα θεμέλιο από προμηθευτές εμπορικών σημάτων καταστημάτων που ανταποκρίνονται στις ποιοτικές προσδοκίες των πελατών τους», πρόσθεσε η Williamson.
Latest News
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα