
Έρευνα της αμερικανικής Ένωσης Κατασκευαστών Ιδιωτικής Ετικέτας (PLMA) σε περίπου 1000 καταναλωτές ηλικίας 18 έως 28 ετών, αποκάλυψε την εξοικείωση των νέων καταναλωτών με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τους λόγους που οδηγούνται και αυτοί προς τις συγκεκριμένες δαπάνες.
Ήδη τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν εξελιχθεί σε σταθερή αξία για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, με το 70% να αγοράζει αυτά τα προϊόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με νέα έκθεση της Amcor. Η μελέτη βασίστηκε στις καταναλωτικές συνήθειες περισσότερων από 3.000 αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία και τις Κάτω Χώρες, με στόχο να γίνει αποσαφηνιστεί το πώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, εξετάζουν και αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ιδιωτική ετικέτα: Ξεκάθαρη στροφή των Ευρωπαίων
Προτάσσουν την αξιοπιστία
Σύφωνα με την PLMA -που ιδρύθηκε το 1979 και εκπροσωπεί περισσότερους από 4.500 κατασκευαστές παγκοσμίως-, περισσότερα από τα δύο τρίτα (67%) των αγοραστών της Gen Z δηλώνουν ότι γνωρίζουν «εξαιρετικά/πολύ» τις μάρκες καταστημάτων. Ένα αντίστοιχο ποσοστό δηλώνει ότι αγοράζει μάρκες καταστημάτων «πάντα/συχνά», ενώ πάνω από τους μισούς (56%) τονίζουν ότι είναι «εξαιρετικά πιθανό» να πειραματιστούν με συναφή προϊόντα PL για να βρουν την «καλύτερη τιμή». Ενώ ένα 51% διευκρινίζει ότι επιλέγει «πάντα/συχνά» ένα μέρος για να ψωνίσει λόγω των των συγκεκριμένων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αυτό διαθέτει.
«Για την Gen Z η συχνότητα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθοδηγείται πιο έντονα από την αντίληψη όχι ότι είναι γνωστές αλλά ότι είναι “αξιόπιστες”», επισήμανε η Sara Williamson, Ph.D., Επίκουρη Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο SUNY Old Westbury, η οποία ανέλυσε τα αποτελέσματα της έρευνας και παρουσίασε τα ευρήματά της στην πρόσφατη έκθεση 2023 U.S. Private Label Trade Show της PLMA στο Σικάγο.
«Η αντίληψη αξιοπιστίας είναι ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας για την αγορά μιας μάρκας ιδιωτικής ετικέτας από οποιοδήποτε άλλο μέτρο, συμπεριλαμβανομένου του εισοδήματος των νοικοκυριών και των μηνιαίων δαπανών για ψώνια».

Θετικά προσκείμενοι στην ιδιωτική ετικέτα
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της PLMA περιέγραψαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με διάφορους τρόπους – όλοι όμως αποκάλυπταν συντριπτικά θετικά συναισθήματα:
– Το 53% δήλωσε ότι το «πολύτιμο» περιγράφει τα private label «ακριβώς/πολύ».
– Το 52% ότι η λέξη «αξιόπιστο» τα περιγράφει «ακριβώς/πολύ».
– Το 50% ότι η «ποικιλία» τα χαρακτηρίζει «ακριβώς/πολύ».
– Το 48% ότι το «αξιόπιστο» περιγράφει τις τα προϊόντα ιδιωτική ετικέτας «ακριβώς/πολύ».
– Το 45% ότι η «ποιότητα» περιγράφει αυτές τις μάρκες καταστημάτων «ακριβώς/πολύ».
– Το 42% ότι η «αξιοπιστία» τα περιγράφει “ακριβώς/πολύ”.
Με τις τιμές των τροφίμων να παραμένουν υψηλές λόγω του πληθωρισμού, η πίστη στις μάρκες έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη Gen Z, οδηγώντας σε αυξημένο ενδιαφέρον για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PLMA, μόνο το 32% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι πιο πιστοί στις μάρκες σε σχέση με άλλους.
Σχεδόν οι μισοί (47%) παραδέχθηκαν ότι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις όταν αυξάνεται η τιμή της μάρκας που προτιμούν. Ενώ πάνω από τους μισούς (55%) τόνσαν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν αυτές τις μάρκες μάρκες σε συγγενείς και φίλους, εάν μείνουν ικανοποιημένοι.
«Για να επιτύχουν με τους καταναλωτές Gen Z-ers, οι λιανοπωλητές πρέπει να δημιουργήσουν ένα θεμέλιο από προμηθευτές εμπορικών σημάτων καταστημάτων που ανταποκρίνονται στις ποιοτικές προσδοκίες των πελατών τους», πρόσθεσε η Williamson.


Latest News

Ατακτη υποχώρηση Ζιμπάμπουε στην πολιτική Τραμπ - Τέλος οι δασμοί σε προϊόντα των ΗΠΑ
Την αναστολή των δασμών σε προϊόντα που εισάγονται από τις ΗΠΑ ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ζιμπάμπουε, Έμερσον Μνανγκάγκουα

Ο Τραμπ και η μακρά ιστορία των αμερικανικών δασμών
Προηγούμενες περίοδοι προστατευτισμού δείχνουν ότι όταν έχουν υψωθεί εμπορικοί φραγμοί, μπορεί να αποδειχθεί πολύ δύσκολο να καταργηθούν

Γιατί η Βρετανία κινδυνεύει με κρίση χρέους... ελληνικού τύπου από τους δασμούς Τραμπ
Μια ασθενής οικονομία σε συνδυασμό με τα λεπτά περιθώρια ελιγμών του υπουργείου Οικονομικών αφήνει τη Βρετανία εκτεθειμένη σε ένα «αρνητικό σπιράλ», αναφέρει η βρετανική Telegraph

Ο δασμός 20% του Τραμπ... θολώνει το μέλλον των ιταλικών κρασιών στις ΗΠΑ
Τα ιταλικά κρασιά εξάγονται περισσότερο από κάθε άλλη χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες

Ούτε η πιθανή ύφεση, ούτε τα sell off «τρομάζουν» τη διοίκηση Τραμπ - Έπεται συνέχεια στους δασμούς
Πώς οι υπουργοί Οικονομικών και Εμπορίου του Τραμπ υπερασπίστηκαν τις υπερπροστατευτικές εμπορικές πολιτικές του προέδρου των ΗΠΑ

«Χειρόφρενο» της JLR στις αποστολές οχημάτων στις ΗΠΑ - Πώς επηρεάζουν οι δασμοί
Η Jaguar Land Rover εξετάζει τρόπους απορρόφησης του κόστους των τελωνειακών δασμών 25% που ανακοίνωσε ο Τραμπ

Πώς το Μεξικό απέφυγε νέους δασμούς Τραμπ - Το colpo grosso της προέδρου
Το Μεξικό γλύτωσε ανταποδοτικούς δασμούς που επιβλήθηκαν στις 2 Απριλίου ακόμη και στους πιγκουίνους

Η Λιβύη υποτιμά το νόμισμα κατά 13% μετά την πτώση των εσόδων από το πετρέλαιο
Το λιβυκό νόμισμα θα διαπραγματεύεται πλέον στα 5,5677 ανά δολάριο ΗΠΑ, ανακοίνωσε η ρυθμιστική αρχή στη Λιβύη

Φον ντερ Λάιεν: Διαπραγματεύσεις ΕΕ – ΗΠΑ για τους δασμούς – Αναλογικά αντίμετρα εάν χρειαστεί
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν επιβεβαίωσε τη δέσμευση της ΕΕ να συμμετάσχει σε διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ για το ζήτημα των δασμών

Οι πρώτοι... καρποί των δασμών Τραμπ - 50 χώρες έχουν ζητήσει εμπορικές συνομιλίες
Ο Κέβιν Χάσετ αρνήθηκε ότι οι δασμοί ήταν μέρος μιας στρατηγικής του Τραμπ για να οδηγήσε σε κατάρρευση τις χρηματοπιστωτικές αγορές