
Έρευνα της αμερικανικής Ένωσης Κατασκευαστών Ιδιωτικής Ετικέτας (PLMA) σε περίπου 1000 καταναλωτές ηλικίας 18 έως 28 ετών, αποκάλυψε την εξοικείωση των νέων καταναλωτών με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τους λόγους που οδηγούνται και αυτοί προς τις συγκεκριμένες δαπάνες.
Ήδη τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν εξελιχθεί σε σταθερή αξία για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, με το 70% να αγοράζει αυτά τα προϊόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με νέα έκθεση της Amcor. Η μελέτη βασίστηκε στις καταναλωτικές συνήθειες περισσότερων από 3.000 αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία και τις Κάτω Χώρες, με στόχο να γίνει αποσαφηνιστεί το πώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, εξετάζουν και αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ιδιωτική ετικέτα: Ξεκάθαρη στροφή των Ευρωπαίων
Προτάσσουν την αξιοπιστία
Σύφωνα με την PLMA -που ιδρύθηκε το 1979 και εκπροσωπεί περισσότερους από 4.500 κατασκευαστές παγκοσμίως-, περισσότερα από τα δύο τρίτα (67%) των αγοραστών της Gen Z δηλώνουν ότι γνωρίζουν «εξαιρετικά/πολύ» τις μάρκες καταστημάτων. Ένα αντίστοιχο ποσοστό δηλώνει ότι αγοράζει μάρκες καταστημάτων «πάντα/συχνά», ενώ πάνω από τους μισούς (56%) τονίζουν ότι είναι «εξαιρετικά πιθανό» να πειραματιστούν με συναφή προϊόντα PL για να βρουν την «καλύτερη τιμή». Ενώ ένα 51% διευκρινίζει ότι επιλέγει «πάντα/συχνά» ένα μέρος για να ψωνίσει λόγω των των συγκεκριμένων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αυτό διαθέτει.
«Για την Gen Z η συχνότητα αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθοδηγείται πιο έντονα από την αντίληψη όχι ότι είναι γνωστές αλλά ότι είναι “αξιόπιστες”», επισήμανε η Sara Williamson, Ph.D., Επίκουρη Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο SUNY Old Westbury, η οποία ανέλυσε τα αποτελέσματα της έρευνας και παρουσίασε τα ευρήματά της στην πρόσφατη έκθεση 2023 U.S. Private Label Trade Show της PLMA στο Σικάγο.
«Η αντίληψη αξιοπιστίας είναι ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας για την αγορά μιας μάρκας ιδιωτικής ετικέτας από οποιοδήποτε άλλο μέτρο, συμπεριλαμβανομένου του εισοδήματος των νοικοκυριών και των μηνιαίων δαπανών για ψώνια».

Θετικά προσκείμενοι στην ιδιωτική ετικέτα
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα της PLMA περιέγραψαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με διάφορους τρόπους – όλοι όμως αποκάλυπταν συντριπτικά θετικά συναισθήματα:
– Το 53% δήλωσε ότι το «πολύτιμο» περιγράφει τα private label «ακριβώς/πολύ».
– Το 52% ότι η λέξη «αξιόπιστο» τα περιγράφει «ακριβώς/πολύ».
– Το 50% ότι η «ποικιλία» τα χαρακτηρίζει «ακριβώς/πολύ».
– Το 48% ότι το «αξιόπιστο» περιγράφει τις τα προϊόντα ιδιωτική ετικέτας «ακριβώς/πολύ».
– Το 45% ότι η «ποιότητα» περιγράφει αυτές τις μάρκες καταστημάτων «ακριβώς/πολύ».
– Το 42% ότι η «αξιοπιστία» τα περιγράφει “ακριβώς/πολύ”.
Με τις τιμές των τροφίμων να παραμένουν υψηλές λόγω του πληθωρισμού, η πίστη στις μάρκες έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη Gen Z, οδηγώντας σε αυξημένο ενδιαφέρον για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PLMA, μόνο το 32% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι πιο πιστοί στις μάρκες σε σχέση με άλλους.
Σχεδόν οι μισοί (47%) παραδέχθηκαν ότι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις όταν αυξάνεται η τιμή της μάρκας που προτιμούν. Ενώ πάνω από τους μισούς (55%) τόνσαν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν αυτές τις μάρκες μάρκες σε συγγενείς και φίλους, εάν μείνουν ικανοποιημένοι.
«Για να επιτύχουν με τους καταναλωτές Gen Z-ers, οι λιανοπωλητές πρέπει να δημιουργήσουν ένα θεμέλιο από προμηθευτές εμπορικών σημάτων καταστημάτων που ανταποκρίνονται στις ποιοτικές προσδοκίες των πελατών τους», πρόσθεσε η Williamson.


Latest News

Από ατμομηχανή της ΕΕ, ο «μεγάλος ασθενής» - Ποια είναι η εικόνα της Γερμανίας
Τα τελευταία χρόνια η Γερμανία έχει μετατραπεί από κινητήριος δύναμη σε αναπτυξιακό βαρίδι για την ευρωζώνη

Τραμπ: Ο... τυφώνας που τα σάρωσε όλα μέσα σε 30 μόλις ημέρες
Από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, ο Τραμπ έχει υπογράψει 73 εκτελεστικά διατάγματα - Μία από τις βασικές προεκλογικές υποσχέσεις του ήταν η μείωση του κόστους ζωής

Αυξήθηκαν τα πλαστά ευρώ μετά την πανδημία - Ποια χαρτονομίσματα πρέπει να προσέχετε
Το 97,8% των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκε σε χώρες της ζώνης του ευρώ, ενώ το 1,3% εντοπίστηκε σε κράτη μέλη της ΕΕ

«Καμπανάκι» Scope για Ευρώπη - Ο κίνδυνος από την αύξηση των αμυντικών δαπανών
Οι νέοι στόχοι για αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ θα αύξανε τα ελλείμματα και το χρέος στην ΕΕ, λέει η Scope

Αναιμική άνοδος του σύνθετου PMI στη Γερμανία
Η βελτίωση του PMI για τη μεταποίηση στη Γερμανία παραμένει σε έδαφος ύφεσης

Πληθαίνουν οι φωνές για αλλαγές στην Ευρώπη – Τι ζητούν οι επενδυτές
Κύμα για αλλαγές της «αποτυχημένης» αγοράς τιτλοποίησης έχει υψωθεί στη Ευρώπη

Η Ιαπωνία «φλερτάρει» τον Μασκ για να σώσει τη Nissan - Το σχέδιο για την Tesla
Εχει προηγηθεί η αποχώρηση της Nissan από την πρόταση συγχώνευσης 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Honda

Σε υψηλό διετίας ο πληθωρισμός της Ιαπωνίας - Ωθηση στη γερακίσια στάση της BoJ
Ο πληθωρισμός στην Ιαπωνία βρίσκεται πάνω από τον στόχο του 2% που θέτει η BoJ εδώ και 34 μήνες

Εκτοξεύτηκε η μετοχή της Alibaba μετά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα
Η Alibaba ανακοίνωσε την Πέμπτη καθαρά έσοδα 48,945 δισεκατομμυρίων γιουάν για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου

Η Temu παίρνει κεφάλι στον εμπορικό πόλεμο του Τραμπ
Η Temu μπήκε για πρώτη φορά στην αμερικανική αγορά το 2022 - Γιατί την προτιμούν καταναλωτές και έμποροι - Οι διαφορές με την Amazon