Πάνω από 1 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως θα στοιχίσει η κατεδάφιση του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη, ένα project που ανατέθηκε πριν από μερικές εβδομάδες στις κρατικές υπηρεσίες (αποκεντρωμένη διοίκηση) με απόφαση του ΣτΕ. Πρόκειται όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν για ένα δύσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα που δεν έχει προηγούμενο στα ελληνικά πράγματα.
«Είναι άλλο πράγμα να κατεδαφίζεις ένα αυθαίρετο στον αιγιαλό, και άλλο να κοντένεις κατά δυόμιση ορόφους ένα κτήριο 33 μέτρων και μάλιστα σε μια πυκνοδομημένη και κατοικημένη περιοχή», σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Δεν είναι εύκολο, συνεχίζουν, να παρέμβεις σε ένα ενεργό κτήριο και μια λειτουργούσα επιχείρηση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι το κτήριο δεν θα υποστεί άλλες ζημιές ή φθορές.
Γερανός και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις μηχανικών, η διαδικασία θα απαιτήσει χρόνο και χρήμα λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η «χειρουργική αφαίρεση» ορόφων σε ένα ψηλό οικοδόμημα.
Είναι πολύ πιθανόν να χρειαστεί η τοποθέτηση γερανού και κατά συνέπεια κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ευρύτερη περιοχή, αφού θα πρέπει να δεσμευτεί δημόσιος χώρος για να στηθεί το εργοτάξιο.
Επιπρόσθετα, ενδέχεται κατά τη διάρκεια της κατεδάφισης να πληγεί η στατικότητα του κτηρίου και να χρειαστεί πρόσθετη ενίσχυση που θα ανεβάσει το κόστος (ανεξάρτητα εάν αυτό βαραίνει τον αυθαιρετούχο).
Οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες έχουν ξεκινήσει ήδη να προετοιμάζονται και φέρεται να έχουν βολιδοσκοπήσει ήδη την αγορά, προτού πυροδοτήσουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες τόσο για την εξεύρεση συμβούλου που θα εκπονήσει τις μελέτες όσο και για την εταιρεία, η οποία θα αναλάβει την κατεδάφιση.
Η συνεργασία με ΤΕΕ
Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται η συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) αλλά και με διάφορους καθηγητές πανεπιστημίου που διαθέτουν εμπειρία στις κατασκευές.
Κύκλοι της αποκεντρωμένης διοίκησης αναφέρουν στον ΟΤ πως θα γίνουν οι κατά το νόμο ενέργειες για να υλοποιηθεί η απόφαση του ΣτΕ, διασφαλίζοντας ότι δεν θα κινδυνεύσει τρίτος και πως δεν θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για νομικές διενέξεις και αξιώσεις από το Δημόσιο.
Ανάμεσα στις ενέργειες περιλαμβάνονται η άδεια παύσης του ξενοδοχείου, αφού θα πρέπει να κλείσει όσο εκτελούνται οι εργασίες, η υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο, η προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλου που θα συντάξει τις μελέτες και η φυσικά η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου της κατεδάφισης σε εξειδικευμένη εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση, όπως λένε οι ίδιοι κύκλοι, η συγκεκριμένη υπόθεση θα μετρήσει τις αντοχές και την επιχειρησιακή αξιοπιστία του Δημόσιου.
Η απόφαση – έκπληξη από ΣτΕ
Tο ΣτΕ πριν από λίγες εβδομάδες αποφάσισε να αναθέσει στις κρατικές υπηρεσίες την ευθύνη κατεδάφισης των δυο τελευταίων ορόφων του 10όροφου ξενοδοχείου Cocomat στην οδό Φαλήρου 5 που κρίθηκαν αυθαίρετοι, δίνοντάς τες μάλιστα περιθώριο έξι μηνών για να προετοιμάσουν την όλη διαδικασία.
Και αυτό παρά τις ενστάσεις που εξέφρασαν οι κρατικοί λειτουργοί με υπομνήματα και παραστάσεις, υποστηρίζοντας πως θα καθυστερήσει περαιτέρω η κατεδάφιση λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών που προβλέπει ο νόμος.
Η άρνηση της Μπλε Κέδρος
Είχε προηγηθεί η άρνηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας (Μπλε Κέδρος) να αναλάβει την κατεδάφιση επικαλούμενη τις δυσχέρειες του έργου.
Δεν αποκλείεται πάντως όλα τα παραπάνω να ανατραπούν σε περίπτωση που η Μπλε Κέδρος, ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου στην οδό Φαλήρου 5 πετύχει μια θετική για αυτήν δικαστική απόφαση.
Η διοίκηση της Μπλε Κέρδος έχει καταθέσει μια σειρά από προσφυγές σε σειρά δικαστηρίων, υποστηρίζοντας πως το ξενοδοχείο μαζί με τους δυο επίμαχους ορόφους κατασκευάστηκε με νόμιμη άδεια και συνολικό κόστος που ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ.
Latest News
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το «tap2ride» μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής