
Μετά από αμερικανική παρέμβαση, το Ισραήλ συμφώνησε να επιτρέπει την είσοδο δύο φορτηγών με καύσιμα ανά δύο ημέρες στη Γάζα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία οχημάτων βοήθειας και των δικτύων επικοινωνίας.
Τα δίκτυα επικοινωνίας στη Γάζα ήταν εκτός λειτουργίας για περισσότερο από μία ημέρα, αφού οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών της λωρίδας ξέμειναν από καύσιμα για να παράγουν ενέργεια για την λειτουργία του τηλεφώνου ή τoυ διαδικτύου. Το σήμα έχει έκτοτε αποκατασταθεί εν μέρει, λένε δύο εταιρείες, μετά την παράδοση κάποιων καυσίμων.
Πόλεμος στη Γάζα: Βήμα πίσω από Νετανιάχου για τα καύσιμα μετά από διεθνείς πιέσεις
Βέβαια, οι οργανώσεις αρωγής προειδοποιούν ότι η ποσότητα αυτή δεν είναι αρκετή για τη διεξαγωγή των ανθρωπιστικών τους επιχειρήσεων, εν μέσω αυξανόμενων φόβων ότι οι άνθρωποι θα λιμοκτονήσουν καθώς αναζητούν απεγνωσμένα τρόφιμα.
Η συμφωνία παροχής καυσίμων από το Ισραήλ
Το πολεμικό υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ συμφώνησε να επιτρέπει την εισαγωγή 140.000 λίτρων (36.985 γαλόνια) καυσίμων στη λωρίδα κάθε δύο ημέρες. Ένας Ισραηλινός αξιωματούχος που αρνήθηκε να κατονομαστεί, δήλωσε στο Al Jazeera, ότι θα επιτραπεί η είσοδος δύο φορτηγών την ημέρα για να καλυφθούν οι ανάγκες του ΟΗΕ, αλλά δήλωσε ότι η ποσότητα αυτή θα παράσχει «ελάχιστη» υποστήριξη στα συστήματα ύδρευσης, αποχέτευσης και υγιεινής στη Γάζα για την πρόληψη πανδημιών.
Ακόμη, ένας αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, δήλωσε ότι το Ισραήλ είχε δεσμευτεί να επιτρέπει την είσοδο 120.000 λίτρων (31.700 γαλόνια) καυσίμων κάθε 48 ώρες για τα φορτηγά της UNRWA και άλλες ανάγκες όπως η αφαλάτωση του νερού, η άντληση λυμάτων, τα αρτοποιεία και τα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα της Γάζας.
Επιπλέον 20.000 λίτρα (5.280 γαλόνια) κάθε δύο ημέρες θα επιτρέπονται για την τροφοδοσία των γεννητριών της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Paltel, η οποία είχε προειδοποιήσει για επικείμενο μπλακάουτ στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της λόγω έλλειψης καυσίμων.
Δεν παραδόθηκε ολόκληρη η ποσότητα, λέει ο ΟΗΕ
Την Παρασκευή έστειλε το πρώτο φορτηγό μέσω του συνοριακού περάσματος της Ράφα από την Αίγυπτο. Το φορτηγό αυτό παραδόθηκε στον ΟΗΕ προκειμένου «να διευκολυνθεί η παράδοση της βοήθειας, αφού τα φορτηγά από την παλαιστινιακή πλευρά σταμάτησαν να λειτουργούν λόγω έλλειψης καυσίμων».
Από την πλευρά τους, τα Ηνωμένα Έθνη αναφέρουν ότι δεν έχουν λάβει ούτε κατά διάνοια αρκετά καύσιμα. Δεν είναι σαφές αν έλαβε ολόκληρο το ποσό που εισήχθη από την Αίγυπτο.
«Αυτό ισοδυναμεί με μισό φορτηγό! Καθόλου αρκετά. Χρειάζονται πολύ περισσότερα. Τα καύσιμα χρησιμοποιούνται ως όπλο πολέμου, αυτό πρέπει να σταματήσει», αναφέρει η UNRWA στο X.
Σε μια ξεχωριστή ανάρτηση, η UNRWA επιβεβαιώνει ότι έλαβε 23.027 λίτρα (6.083 γαλόνια) καυσίμων, λέγοντας ότι κάλυψε μόνο το «εννέα τοις εκατό» των καθημερινών αναγκών του οργανισμού για τη συνέχιση του σωστικού έργου.
«The amount of aid we’re getting into📍#Gaza right now is not meeting the need – not even by a long shot»@TomWhiteGaza tells @BBCNews our aid operation & delivery of humanitarian supplies have been compounded by the fact that we do not have fuel & need a humanitarian ceasefire. pic.twitter.com/r8HC2ERH9a
— UNRWA (@UNRWA) November 17, 2023
«Σοβαρό λάθος» η συμφωνία παροχής καυσίμων, λένε οι ακροδεξιοί
Τα ακροδεξιά κόμματα που βρίσκονται στην Κνεσέτ του Ισραήλ, χαρακτηρίζουν ως λανθασμένη την απόφαση να μεταφερθούν καύσιμα στη Γάζα. Μέρος του ζητήματος που τίθεται είναι ότι τα καύσιμα αυτά υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιούνταν ως «διαπραγματευτικό εργαλείο» για να διευκολυνθεί η απελευθέρωση των αιχμαλώτων.
Μάλιστα, δημοσιογράφος του Al Jazeera ανέφερε ότι «Είναι απίστευτα αντιδημοφιλές μεταξύ των ακροδεξιών … αισθάνονται ότι ενώ τα καύσιμα δίνονται, οι αιχμάλωτοι δεν επιστρέφονται», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εθνικής Ασφάλειας, Itamar Ben Gvir, δήλωσε ότι η κίνηση αυτή είναι «λανθασμένη», προσθέτοντας ότι «δεν έχει νόημα να δίνουμε στον εχθρό ανθρωπιστικά δώρα», μέχρι να απελευθερωθούν όλοι οι αιχμάλωτοι.
Ο υπουργός Οικονομικών Bezalel Smotrich χαρακτήρισε την απόφαση ως «σοβαρό λάθος» που «δίνει οξυγόνο στον εχθρό». Ο Avigdor Liberman, επικεφαλής ενός εθνικιστικού δεξιού κόμματος, κάλεσε το υπουργικό συμβούλιο να «σταματήσει αμέσως αυτή η απερισκεψία».
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα επιβεβαίωσε το κλείσιμο του μοναδικού εναπομείναντος αρτοποιείου που λειτουργεί στη λωρίδα και τη διακοπή των παραδόσεων βοήθειας λόγω έλλειψης καυσίμων.
Πηγή: in.gr


Latest News

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»