
Τρικυμία στη ναυτιλία προκαλεί μια απόφαση των Βρυξελλών να δώσουν κίνητρα στα βαρέα φορτηγά που πλημμυρίζουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους για την χρήση ενός καυσίμου στο οποίο ήλπιζε πολλά η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και τα διεκδικούν πολλοί και στη στεριά (μεγάλες βιομηχανίες, οδικές μεταφορές, κ.λ.π.) και στη θάλασσα. Η αναμενομένη ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, που δίνει περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση πρόσθετων ποσοτήτων βιοκαυσίμων και Ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs) στις βαριές οδικές μεταφορές με την εισαγωγή του λεγόμενου Συντελεστή Διόρθωσης Άνθρακα (CCF), προβληματίζει τους εφοπλιστές.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
H Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης
Όπως εκτιμά η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, Ecsa, η εισαγωγή του CCF θα δημιουργήσει μια τεχνητή ζήτηση για αυτά τα καύσιμα στις οδικές μεταφορές, όπου υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, και θα εκτρέψει κρίσιμες ποσότητες από τη ναυτιλία η οποία δεν έχει εναλλακτική για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά η σημερινή έλλειψη διαθεσιμότητας κινδυνεύει να μπλοκάρει την πράσινη μετάβαση του τομέα τονίζει η Ecsa.
Το «Fit for 55»
Η δέσμη μέτρων «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έχουν θέσει σαφείς στόχους, καθιστώντας την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας όχι ζήτημα του “εάν” αλλά ζήτημα του “πώς”, δηλώνει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Η ενεργειακή μετάβαση θα απαιτήσει τεράστιες ποσότητες καθαρών και οικονομικά προσιτών καυσίμων για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιταχθούν στην εκτροπή κρίσιμων ποσοτήτων καθαρών καυσίμων από τη ναυτιλία, δημιουργώντας τεχνητή ζήτηση γι’ αυτά σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, προσθέτει.
Καθαρά καύσιμα
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ υιοθέτησε πρόσφατα τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, η οποία εισάγει τα νέα φιλόδοξα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την ουδετεροποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρέτισαν την αυξημένη φιλοδοξία της δέσμης μέτρων “Fit for 55” για το κλίμα και αναγνώρισαν ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί και σε επίπεδο ΕΕ. Το “Fit for 55” εισάγει μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πρότυπο καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διατίθενται στην αγορά καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»