Τρικυμία στη ναυτιλία προκαλεί μια απόφαση των Βρυξελλών να δώσουν κίνητρα στα βαρέα φορτηγά που πλημμυρίζουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους για την χρήση ενός καυσίμου στο οποίο ήλπιζε πολλά η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και τα διεκδικούν πολλοί και στη στεριά (μεγάλες βιομηχανίες, οδικές μεταφορές, κ.λ.π.) και στη θάλασσα. Η αναμενομένη ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, που δίνει περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση πρόσθετων ποσοτήτων βιοκαυσίμων και Ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs) στις βαριές οδικές μεταφορές με την εισαγωγή του λεγόμενου Συντελεστή Διόρθωσης Άνθρακα (CCF), προβληματίζει τους εφοπλιστές.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
H Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης
Όπως εκτιμά η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, Ecsa, η εισαγωγή του CCF θα δημιουργήσει μια τεχνητή ζήτηση για αυτά τα καύσιμα στις οδικές μεταφορές, όπου υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, και θα εκτρέψει κρίσιμες ποσότητες από τη ναυτιλία η οποία δεν έχει εναλλακτική για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά η σημερινή έλλειψη διαθεσιμότητας κινδυνεύει να μπλοκάρει την πράσινη μετάβαση του τομέα τονίζει η Ecsa.
Το «Fit for 55»
Η δέσμη μέτρων «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έχουν θέσει σαφείς στόχους, καθιστώντας την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας όχι ζήτημα του “εάν” αλλά ζήτημα του “πώς”, δηλώνει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Η ενεργειακή μετάβαση θα απαιτήσει τεράστιες ποσότητες καθαρών και οικονομικά προσιτών καυσίμων για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιταχθούν στην εκτροπή κρίσιμων ποσοτήτων καθαρών καυσίμων από τη ναυτιλία, δημιουργώντας τεχνητή ζήτηση γι’ αυτά σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, προσθέτει.
Καθαρά καύσιμα
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ υιοθέτησε πρόσφατα τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, η οποία εισάγει τα νέα φιλόδοξα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την ουδετεροποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρέτισαν την αυξημένη φιλοδοξία της δέσμης μέτρων “Fit for 55” για το κλίμα και αναγνώρισαν ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί και σε επίπεδο ΕΕ. Το “Fit for 55” εισάγει μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πρότυπο καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διατίθενται στην αγορά καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους