Ο νέος κώδικας δεοντολογίας απασχολεί ολόκληρο τον εμπορικό κόσμο της χώρας καθώς υπάρχουν σημαντικά πεδία τα οποία πρέπει να διευκρινιστούν, ώστε οι έμποροι και οι επιχειρηματίες να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων και αντιμέτωποι με υπέρογκα πρόστιμα.
Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις εκπτώσεις
Στο πλαίσιο αυτό, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ανέβασε ένα κατατοπιστικό βίντεο στο κανάλι του συλλόγου στο YouTube https://youtu.be/LWXWslVA2KA και δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα:
- Πώς πρέπει μια επιχείρηση να σχεδιάζει μια καμπάνια μάρκετινγκ ή μια εκστρατεία μείωσης τιμών;
- Ποια είναι η «σωστή» τιμή;
- Τι πρέπει να αναγράφεται στο «ταμπελάκι» πάνω στο προϊόν ή στο ράφι;
- Επιτρέπονται οι εκπτώσεις «διαρκείας»;
Παράλληλα, ο ΕΣΑ είναι συνδιοργανωτής με το ΕΒΕΑ, τον ΣΕΒ και το Υπουργείο Ανάπτυξης στην εκδήλωση με θέμα “ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ; ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ; ΚΑΝΤΟ ΣΩΣΤΑ! ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ” , Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023 στις 17:00 και την αίθουσα “ΕΡΜΗΣ” (6ος όροφος ΕΒΕΑ).
Από Black Friday σε Black Month
Σε ρυθμούς Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με ορισμένα καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές, δημιουργώντας μια μορφή «Black Month» που έρχεται άτυπα να αντικαταστήσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που έχουν καταργηθεί.
Μάλιστα, κάποια εμπορικά καταστήματα ξεπερνούν κάθε ρεκόρ, καθώς δεν ξεκίνησαν τις προσφορές την καθιερωμένη «Μαύρη Παρασκευή» που φέτος πέφτει στις 24 Νοεμβρίου, αλλά – σε πολλές περιπτώσεις – από τις αρχές Νοεμβρίου.
«Ξεκινήσαμε με μια μέρα και τώρα πάμε στον μήνα»
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει πως η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα ενδυναμώσει την Black Friday και την Cyber Monday. «Εχουμε φτάσει να είναι ένα δεκαπενθήμερο πριν και ένα δεκαήμερο μετά, όμως δεν είναι κάτι το οποίο συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Το χρησιμοποιούν πολύ σαν προωθητική ενέργεια και στην Ευρώπη κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή μιλάνε για τιμές Black Friday, άλλα δεν αναφέρονται ποτέ στη διάρκεια».
Όπως τονίζει ο ίδιος, φέτος είναι μια αλλαγή γιατί πρώτα απ’ όλα υπάρχει η ακρίβεια. «Ψάχνουν όλοι να βρουν πώς μπορούν να κερδίσουν στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Η Black Friday τους δίνει αυτή τη δυνατότητα. Το θέμα είναι ότι ξεκινήσαμε με μια μέρα, έγινε τρεις, μετά μια εβδομάδα και τώρα πάμε στον μήνα. Ο Νοέμβριος είναι η τελευταία δεξαμενή που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση με καταναλωτικά αγαθά για να κάνει κάποιες καλύτερες πωλήσεις και να εκποιήσει το stock εμπόρευμά της».
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σημειώνει πως το ΕΕΑ στηρίζει πρωτοβουλίες για την αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, όπως η Black Friday. «Εμείς είμαστε εναντίον των ενδιάμεσων εκπτώσεων, διότι όταν έχεις τόσες πολλές εκπτώσεις αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, δεν βοηθάνε και δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Είναι καλύτερα να έχεις εκπτώσεις συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, πάρα αποσπασματικά. Ο κόσμος νομίζει ότι τον κοροϊδεύεις».
Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών
Αποκαλυπτική των καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα είναι και η τελευταία έρευνα «Q3 Shopping Pulse Report 2023» της Klarna, στην οποία καταγράφεται συνεχής αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών ενόψει και της Black Friday.
Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τέταρτο των ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο online όσο και στα φυσικά καταστήματα. Επιπρόσθετα, η πλειονότητα των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επιλέγει τον υπολογιστή.
Latest News
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m
Η Guy Carpenter εξαγοράζει την μεσιτική εταιρεία αντασφαλίσεων Carpenter Turner
Η εξαγορά είναι η εξέλιξη μιας πετυχημένης ενδεκαετούς κοινοπραξίας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρά αποτελέσματα το εννεάμηνο, παρά τα χαμηλά περιθώρια διύλισης
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 284 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο - Στα 9,7 δισ. ευρώ οι πωλήσεις
Αντιδρούν οι έμποροι στην αύξηση τελών στα καταστήματα - Επιστολή Καφούνη σε Δούκα
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μεταφέρει την δυσαρέσκεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων
Ψήφος εμπιστοσύνης από DBRS στις τράπεζες για τα DTCs [γραφήματα]
Σύμφωνα με την DBRS, οι ελληνικές τράπεζες έχουν σημαντικές αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις (DTC)