Έναν «Δεκάλογο» για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς εξέδωσε σήμερα ο ΣΕΒ ενόψει της εκπτωτικής περιόδου Black Friday, και της Cyber Monday που ακολουθεί για τη σωστή ενημέρωση επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Στόχος είναι αφενός να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις για τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας και αφετέρου να προστατεύονται τα συμφέροντα των καταναλωτών.
«Η εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και αγοράς στηρίζεται στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που θέτει το ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ από την πλευρά τους, οι καταναλωτές είναι σημαντικό να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πώς να τα προφυλάξουν, είτε επιλέγουν φυσικό είτε ψηφιακό κατάστημα για τις αγορές τους», επισημαίνει ο ΣΕΒ.
ΕΣΑ: Ο οδικός χάρτης των εκπτώσεων και των προσφορών
1. Περιλαμβάνονται σωστά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών;
Πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή. «Αρχική» τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
2. Ανταποκρίνεται η προσφορά/έκπτωση στην πραγματικότητα;
Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης.
3. Παρουσιάζεται η προσφορά/έκπτωση απλά και κατανοητά;
Απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο.
4. Αναφέρονται ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή;
Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.
5. Χρησιμοποιείται σωστά η λέξη «δωρεάν»;
Εκτός από ταχυδρομικά τέλη, κόστος τηλεφωνικής κλήσης, αποστολής γραπτού μηνύματος ή κόστος παράδοσης ή μετακίνησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να επιβαρυνθεί με άλλα κόστη, όπως κόστος συσκευασίας.
6. Παρουσιάζεται μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά;
Τυχόν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της έκπτωσης πρέπει να αναφέρονται ρητά.
7. Περιέχονται κρυφές χρεώσεις;
Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση.
8. Περιέχονται παραπλανητικοί ισχυρισμοί;
Ένας ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.
9. Περιέχονται διαφημίσεις «δόλωμα»;
Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.
10. Οδηγείται ο καταναλωτής στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά;
Δεν επιτρέπονται ψευδείς δηλώσεις ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε τον «Εικονογραφημένο Πρακτικό Οδηγό για την σωστή επικοινωνία των ανακοινώσεων μείωσης τιμής». Ο Οδηγός δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εργασίας Καταναλωτή του ΣΕΒ με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Άλλες πρωτοβουλίες του ΣΕΒ για τη σωστή ενημέρωση επιχειρήσεων και καταναλωτών είναι ο Πρακτικός οδηγός για τη σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο και o Πρακτικός οδηγός συμμόρφωσης για τη χρήση cookies.
Την προσεχή Τρίτη 21 Νοεμβρίου, ο ΣΕΒ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), διοργανώνει εκδήλωση όπου οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν διεξοδικά για το νομικό πλαίσιο των εκπτώσεων και για τον εικονογραφημένο οδηγό του ΣΕΒ. Περισσότερα στο σύνδεσμο: https://www.sev.org.gr/ekdiloseis/ekptoseis-prosfores-kanto-sosta/
Latest News
«Συναγερμός» στις τράπεζες για τα επιτόκια – Τρέχουν να μαζέψουν κόστη
Ποια στρατηγική ακολουθούν οι τράπεζες ενόψει μείωσης των επιτοκίων από την ΕΚΤ – Τι δείχνουν τα στοιχεία εννεαμήνου
ΔΕΗ: Πρόσω ολοταχώς για EBITDA 2 δισ. το 2025 – Τι σηματοδοτεί ο διπλασιασμός των επενδύσεων
Η ΔΕΗ σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO Γιώργο Στάσση θα κλείσει το 2024 με EBITDA 1,8 δισ. ευρώ – Ο νέος πήχης για την τριετία 2025 -2027
Αναταράξεις ενόψει… - Πώς θωρακίζονται οι επιχειρήσεις για την επιστροφή Τραμπ
Προβληματισμός και ανησυχία στις επιχειρήσεις – Τι μέτρα λαμβάνουν, πώς αλλάζουν τα business plan
Όλα τα λεφτά στην Black Friday - Μέχρι τότε η αγορά μπαίνει στον... πάγο
Τι έχει διαπιστώσει η αγορά για το διάστημα προ Black Friday - Οι στόχοι του εμπορικού κόσμου - Τι λέει ο Σταύρος Καφούνης του ΕΣΑ στον ΟΤ
Πόσα κερδίζει το σύστημα e-food στην Ελλάδα – Οι χιλιάδες αιτήσεις από διανομείς
Άλμα εσόδων για τη Go Delivery στα 59,54 εκατ. – Σχεδόν 26 εκατ. ο τζίρος της DMart Greece - Στα 163,8 εκατ. οι πωλήσεις της e-food
Ελληνικά φάρμακα στη Μέση Ανατολή - Η Elpen ιδρύει θυγατρική στo Ντουμπάι
Η ELPEN, διευρύνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό σε μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές υγειονομικής περίθαλψης
Cenergy: Νέα γραμμή παραγωγής στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Η επένδυση της Σωληνουργεία Κορίνθου αυξάνει την ευελιξία στον σχεδιασμό και μειώνει τους χρόνους παράδοσης για σωλήνες χάλυβα υψηλής ποιότητας
ΔΕΗ: Έκρηξη στα 1,35 δισ. τα EBITDA και εκτόξευση επενδύσεων στα 1,6 δισ. το εννεάμηνο 2024
«Επιβεβαιώσουμε τον στόχο για EBITDA €1,8 δισ και καθαρά κέρδη €0,35 δισ για το 2024», δήλωσε ο CEO της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης
Η Revoil συμμετείχε στο ΑTHEX Small Cap Conference 2024
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα στελέχη της Revoil είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πολλές συναντήσεις
Lamda: Αύξηση 155% στα EBITDA – 1 δισ. οι εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών EBITDA για τη Lamda στα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα σε λειτουργία, αυξημένα 7% έναντι του 2023