Μια νέα σελίδα στην μακρόχρονη πορεία του σχεδιάζει να ανοίξει ο γίγαντας των ανθρακορυχείων. Ο λόγος για την ελβετική Glencore που σχεδιάζει να απαλλαγεί από τα ανθρακωρυχεία της, σε μια κίνηση που αποτελεί τη μεγαλύτερη στρατηγική μετατόπιση της εταιρείας εδώ και χρόνια.
Η ψήφος διάλυσης της Teck είναι απλώς μια μάχη στον πόλεμο με την Glencore
Πρόκειται παράλληλα για μια επιλογή που θα της επιτρέψει να μεταμορφωθεί στον βασικό προμηθευτή μετάλλων που απαιτούνται για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και άλλες «πράσινες» τεχνολογίες.
Νέα εποχή
Στόχος της διοίκησης της εταιρείας, και προσωπικά του διευθύνοντος συμβούλου Gary Nagle, είναι η Glencore να προχωρήσει στην νέα εποχή με τον πιο ομαλό τρόπο και τις λιγότερες δυνατές αναταράξεις.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η Glencore θα καταβάλει πρώτα 6,93 δισεκατομμύρια δολάρια για το 77% του μεριδίου της στην καναδική μεταλλευτική εταιρεία Teck Resources. Στόχος, να συνδυαστούν τα περιουσιακά στοιχεία της Teck στον μεταλλουργικό άνθρακα, το είδος που χρησιμοποιείται στη χαλυβουργία, και την επιχείρηση της Glencore κυρίως στον θερμικό άνθρακα, ο οποίος χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Στη συνέχεια, η Glencore σκοπεύει να αποσχίσει τη συνδυασμένη επιχείρηση άνθρακα εντός δύο ετών από την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Εξαίρεση
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η Glencore αποτελεί εξαίρεση μεταξύ των ομοειδών μεγάλων ομίλων ως προς το ότι επιμένει στον θερμικό άνθρακα. Πολλές μεγάλες εταιρείες εξόρυξης τα τελευταία χρόνια έχουν μειώσει την έκθεσή τους στην εν λόγω πρώτη ύλη, εν μέσω πιέσεων από επενδυτές, κυβερνήσεις και καταναλωτές για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο Nagle ωστόσο απαντά ότι ο κόσμος εξακολουθεί να χρειάζεται ενέργεια καθώς διανύει την περίοδο της ενεργειακής μετάβασης – ενέργεια που παρέχει η Glencore.
Πάντως η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταλείψει τα ανθρακωρυχεία της ως το 2050. Το σκεπτικό πίσω από αυτές τις κινήσεις είναι ότι, δεδομένης της τάσης που έχει διαμορφωθεί στην αγορά, η απόσυρση των περιουσιακών στοιχείων άνθρακα θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της αξίας των μετοχών της Glencore, τις οποίες ορισμένοι επενδυτές έχουν αποφύγει λόγω της έκθεσης της εταιρείας στο προϊόν.
Η Glencore σχεδιάζει η νέα αυτόνομη επιχείρηση άνθρακα να εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο Nagle έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι οι Αμερικανοί επενδυτές είναι πιο ρεαλιστές και επικεντρώνονται στις αποδόσεις σε σύγκριση με την Ευρώπη, όπου οι αποφάσεις φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο από περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διοικητικές ανησυχίες.
Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι η νέα εταιρεία άνθρακα θα μπορούσε να αξίζει μεταξύ 22 και 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων όταν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, μια πολύ υψηλότερη αποτίμηση ακόμη και από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες άνθρακα.
Κολοσσός
Η Glencore αντιπροσωπεύει ήδη περίπου το 5% της παγκόσμιας προσφοράς χαλκού που εξορύσσεται και περίπου το 20% του κοβαλτίου στον κόσμο, σύμφωνα με αναλυτές της UBS. Είναι ο μεγαλύτερος μη κινεζικός παραγωγός κοβαλτίου στον κόσμο. Το κοβάλτιο είναι ένα μέταλλο που χρησιμοποιείται σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, κινητά τηλέφωνα και κινητήρες αεροσκαφών.
Η εταιρεία μεταμορφώθηκε στον ενεργειακό κολοσσό που αποτελεί σήμερα μετά την συγχώνευση με την μεταλλευτική εταιρεία Xstrata, το 2013. Τότε, δημιουργήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς άνθρακα, χαλκού και ψευδαργύρου στον κόσμο.
Η εικόνα της εταιρείας έχει δεχθεί κατά καιρούς σοβαρά πλήγματα, με τον Nagle να προσπαθεί εντατικά τα τελευταία χρόνια να αποκαταστήσει τη φήμη της. Το 2022 η Glencore δήλωσε ότι θα πληρώσει τουλάχιστον 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα και ότι δύο επιχειρηματικές μονάδες θα δηλώσουν ένοχες για δωροδοκία στο Ηνωμένο Βασίλειο και για συνωμοσία με σκοπό την παραβίαση των αμερικανικών νόμων κατά της διαφθοράς.
Ο CEO της εταιρείας προσπαθεί παράλληλα να επεκτείνει τη δραστηριοποίησή της στον τομέα κρίσιμων ορυκτών. Έτσι, η εταιρεία συμφώνησε πρόσφατα να αναλάβει ένα έργο χαλκού στην Αργεντινή και έχει συνάψει μια σειρά συμφωνιών για εμπόριο λιθίου. Επιδιώκει επίσης να επεκτείνει τη δραστηριοποίησή της στην ανακύκλωση μετάλλων.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας