Σε κάθε αγορά ο καταναλωτής πρέπει να είναι οργανωμένος και ακόμα περισσότερο στην Black Friday που είναι την τελευταία μέρα του Νοεμβρίου γιατί μετά έχει άλλον ένα μήνα τα Χριστούγεννα άρα πρέπει να έχει κάνει έναν πολύ καλό προγραμματισμό, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της δημοφιλέστατης πλατφόρμας αγορών SHOPFLIX Χρήστος Καλογεράκης.
Μιλώντας στο PODCAST ΒΑΒΕΛ τόνισε την ανάγκη στην Black Friday πρώτα να κάνουμε τις επιλογές μας μετά να δούμε την τελική τιμή και όχι το ποσοστό της έκπτωσης και το «τρίτο κομμάτι που λέμε στο Shopflix είναι, κοίτα την ασφάλεια. Θα παραγγείλεις ένα προϊόν, να σου έρθει την ώρα που το έχεις παραγγείλει και να έρθει. Έχουμε πάρα πολλά παραδείγματα, που παρήγγειλαν ένα προϊόν στην Black Friday και το πήραν το Πάσχα», επισήμανε τονίζοντας την σημαντική παράμετρο της αποτελεσματικής εταιρείας που θα παραδώσει το προιόν. «Εμείς κάναμε την επιλογή 2 χρόνια πίσω και εξαγοράσαμε μια εταιρεία μικρή την Courier Center. Δώσαμε πάρα πολύ μεγάλη βαρύτητα στην κουλτούρα της εταιρείας. Μία εταιρεία με πάρα πολύ ευχάριστο προσωπικό, με μια εταιρεία που καταλαβαίνει τη δυσκολία του να παραγγείλει ο πελάτης ένα προϊόν και πρέπει να το παραλάβει στην πόρτα του» σημείωσε.
Πλατφόρμα ή φυσικό κατάστημα;
Οι πλατφόρμες έχουν ένα τεράστιο προβάδισμα, σημειώνει ο κ. Καλογεράκης, στο δίλημμα με τα φυσικά καταστήματα, γιατί έχουν πολύ μεγάλο όγκο προϊόντων, πολλά μαγαζιά τα οποία δίνουν τα προϊόντα αυτά ανεβάζουν τα προϊόντα αυτά στις πλατφόρμες. Το ίδιο προϊόν μπορεί να το δεις σε πολλές διαφορετικές τιμές και να μπεις και να επιλέξεις ποια είναι η φθηνότερη τιμή που θα το πάρεις.
Εμείς μια καινούργια πλατφόρμα το Shopflix, αυτή τη στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε 12 κατηγορίες, να έχουμε 5,2 εκατομμύρια προϊόντα. Δεν υπάρχουν πολλά μαγαζιά που σου δίνουν τη δυνατότητα είτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή τα καταστήματα να έχουν τους κωδικούς, άρα κάποιος από το σπίτι του μπορεί να επιλέξει ό, τι θέλει, όπως το θέλει σε μοναδικές προσφορές και το κυριότερο να πατήσει ένα κουμπί και να έρθει στην πόρτα του.
Αλλά μιλήσαμε πριν και για ασφάλεια. Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτή τη στιγμή μια από τις πάρα πολύ δυνατές κατηγορίες στο Shopflix είναι η κατηγορία των κινητών. Εμείς έχουμε απ’ τις καλύτερες τιμές στην αγορά, για να μην πω τις καλύτερες, ταυτόχρονα όμως δεν έχουμε ούτε ένα παράπονο πελάτη το οποίο έφτασε ένα κουτί, στην πόρτα του και δεν είχε μέσα κινητό. Άρα, επειδή θέλουμε να γίνουμε μια μεγάλη εταιρεία και οι μέτοχοί μας είναι πολύ σημαντικά πρόσωπα στην αγορά, δεν θα βάλουμε σε καμία περίπτωση σε ρίσκο τη φήμη, τη δική μας και των μετόχων μας και πάντα θα μπαίνουμε μπροστά προκειμένου να προφυλάξουμε τον καταναλωτή.
Τι ψωνίζουμε στην Black Friday
«Συνήθως οι κατηγορίες που απαιτούν από τον καταναλωτή να διαθέσει ένα μεγαλύτερο εισόδημα είναι αυτές που πηγαίνουν καλύτερα. Η τεχνολογία είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί είναι διαφορετικό όταν θέλεις να αγοράσεις ένα προϊόν, το προϊόν να είναι ένα κινητό που κάνει 200, 300, 500€ που εκεί θέλεις την προσφορά, θέλεις τη μοναδική τιμή που θα βρεις μια φορά και δύο φορές το χρόνο από το να αγοράσεις ένα βιβλίο. Η μέση αξία του βιβλίου είναι 12 – 15€ και μάλιστα δεν έχει και μεγάλες εκπτώσεις, γιατί προστατεύεται από την ενιαία τιμή. Άρα όντως ο καταναλωτής ψάχνει προϊόντα τεχνολογίας. Εμάς τι ψάχνουν όμως, γιατί εμείς έχουμε ένα τεράστιο όγκο κατηγοριών, όπως σου είπα, 5,2 εκατομμύρια. Η νούμερο ένα κατηγορία είναι τα smartphones. Μετά στο κομμάτι της τεχνολογίας οι τηλεοράσεις, αλλά εκεί που θα περίμενες να συνεχίσει η τεχνολογία, βλέπεις πώς έχει εξελιχθεί το Black Friday, οπότε έχουμε κατηγορίες καλλυντικά και αρώματα, λευκές συσκευές. Το περιμέναμε και το gaming, και τα laptops είναι πολύ σημαντικά και μετά έχεις smartwatches, όργανα γυμναστικής, πάνε πολύ καλά τα όργανα γυμναστικής στην περίοδο του Black Friday, τροφές για κατοικίδια και κρατήσου τώρα, οι μαμάδες θα αγοράσουν στο Black Friday βρεφικές τροφές και πάνες. Είναι πανάκριβες. Αν μπεις στο Shopflix και δεις τις τιμές μας, θα καταλάβεις ότι εκεί θέλει πάρα πολύ καλά οργανωμένη αγορά. Δεν χρειάζεται να αγοράσεις μία μία, μπορεί να δει την τιμή, την τιμή ανά τεμάχιο και μετά μάλλον αν χρειάζεται πάνες θα χρειάζεται όλο το μήνα. και όλο το επόμενο μήνα για να μην το πω διαφορετικά».
Πως ξεκίνησε η Black Friday στην Ελλάδα
Για το πως ήρθε η Black Friday στην Ελλάδα μιλάει ο κ. Καλογεράκης. «Μια σπουδαία ομάδα συνεργατών, τότε το 2016 αποφασίσαμε να φέρουμε για συγκεκριμένο λόγο και θα το εξηγήσω γιατί είναι πολύ σημαντικό, αποφασίσαμε να φέρουμε και εμείς τη Black Friday στην Ελλάδα. Υπήρχε στις άλλες χώρες, όπως είπα πριν λίγο, αλλά κρίναμε ότι ήταν η σωστή στιγμή να το φέρουμε και εμείς εδώ. Δεν υπήρχε εμπειρία στην ελληνική αγορά, δεν είναι ότι το είχαμε ξανακάνει, απλά το είχαμε δει, το είχαμε διαβάσει, κάποιοι τυχεροί, μπορεί να το είχαμε ζήσει σε ένα ταξίδι μας στο εξωτερικό. Κάτσαμε ασχοληθήκαμε πολύ. Χάσαμε πάρα πολύ τον ύπνο μας και στο τέλος της ημέρας λανσάραμε το Black Friday. Η αλήθεια είναι ότι πήγε πάρα πολύ καλά και το σημαντικό, γιατί πρέπει σε αυτή την αγορά και στο λιανεμπόριο να βλέπεις το σύνολο των συναγωνιστών και όχι των ανταγωνιστών, όλοι ακολούθησαν τότε και καταφέραμε πάρα πολύ γρήγορα να κάνουμε το Black Friday ένα θεσμό και στην ελληνική αγορά».
Οι ουρές της πρώτης φοράς
«Στην αρχή ήταν μια μέρα που όπως είπα πριν για μας ήταν πολύ σημαντική. Τότε το 2016 η χώρα έβγαινε από την πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Είχε περιοριστεί πάρα πολύ το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ταυτόχρονα δεν μπορούσαμε να νιώθουμε ότι είμαστε σε μια χώρα που ή ακολουθούμε ή γίνονται πράγματα στο εξωτερικό και δεν γινόντουσαν. Άρα το εισόδημα ήταν πάρα πολύ πιεσμένο και το δεύτερο κομμάτι ήταν ότι δεν μπορεί να νιώθουμε μια τόσο σπουδαία χώρα σαν εμάς αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο. Τώρα στην ερώτηση σου, έχει αλλάξει πάρα πολύ. Το 2016 ήταν η πρώτη φορά. Δεν θέλω να θυμάμαι τις ουρές που είχαμε στα καταστήματα. Απίστευτος συνωστισμός και μάλιστα είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον, γιατί πολλοί ήρθαν για να αγοράσουνε και το κάνανε. Πολλοί όμως ήρθαν για να νιώσουν και να ζήσουν τι σημαίνει Black Friday. Επίσης, ήταν πάρα πολύ σημαντικό ότι είσαι ένα retail που συνήθως βλέπεις ηλικίες από 25, 30, 35 και πάνω, γιατί εκεί είναι το διαθέσιμο εισόδημα, έβλεπες πάρα πολύ πιτσιρικαρία, πολλά παιδιά να έρχονται να αγοράσουν gaming, να αγοράσουν παιχνίδια, να αγοράσουν ένα βιβλίο, να κάνουν την πλάκα τους και να φύγουν. Από τότε μέχρι σήμερα έχει αλλάξει για πολλούς λόγους. Έχει εξελιχθεί πάρα πολύ το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο πελάτης πλέον μπορεί να αγοράσει ό, τι θέλει πάρα πολύ εύκολα μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
Οι αλλαγές στην αγορά
«Νομίζω ότι έλειπε η αλλαγή και το ξέραμε όλοι στο λιανεμπόριο από τις μεγάλες αλυσίδες, πολύ σοβαροί παίκτες, μεγάλοι παίκτες, οι οποίοι όμως αν έβγαιναν και τους άκουγες τα πλάνα τους πάνω κάτω όλοι λέγαμε τα ίδια. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 2 χρόνια αρχίζουμε και βλέπουμε κάποιες εξελίξεις. Εγώ το λιανεμπόριο το έχω δει από διάφορες πλευρές, δηλαδή το έχω δει και έμμεσα και άμεσα, γιατί έχω περάσει όπως ξέρεις πολύ καλά από τηλεπικοινωνίες που έχουν καταστήματα, μεγάλα δίκτυα καταστημάτων, έχω περάσει από διανομή, που ουσιαστικά σερβίρει τους retailers, από retail και τώρα είναι αυτό το εγχείρημα που κάνουμε με το Shopflix. Θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά που θα δούμε μεγάλες αλλαγές. Πιστεύω ότι το 2024 θα έχουμε πολύ μεγάλες εξελίξεις. Πριν 2 χρόνια κανένας δεν το περίμενε και βγήκε το Shopflix το οποίο απέτρεψε και την εισαγωγή ενός ξένου παίκτη να έρθει στην Ελλάδα. Όλοι παρακολουθήσαμε όλη αυτή την προσπάθεια».
Η είσοδος της ΔΕΗ
Για τη ΔΕΗ δε χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Είναι στα σπίτια πολλών από εμάς. Το σημαντικό είναι ότι είναι μια κίνηση που θεωρώ ότι θα ανοίξει την αγορά και μια μεγάλη εξέλιξη και πιστεύω ότι η ομάδα της ΔΕΗ που ήθελε τόσο πολύ αυτό το asset, το ήξερε πάρα πολύ καλά, άρα θα κάνουν μια καταπληκτική δουλειά. Και ταυτόχρονα εγώ περιμένω ότι θα δούμε και στο υπόλοιπο retail αλλαγές. Από την αρχή της χρονιάς θα δούμε στις τηλεπικοινωνίες. Άρα νομίζω ότι το 2024 θα είναι μια χρονιά που θα ξεκινήσει με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλους μας.
Η πλήρης απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης στο PODCAST ΒΑΒΕΛ και τον Νίκο Φιλιππίδη, του διευθύνοντος συμβούλου της SHOPFLIX Χρήστου Καλογεράκη
Ν. Φιλιππίδης: Καλώς ήρθατε κύριε Καλογεράκη, ή Χρήστο;
Χ. Καλογεράκης: Γεια σας! Χρήστος, Χρήστος.
Ν. Φιλιππίδης: Καλώς ήρθες, Χρήστο.
Ν. Φιλιππίδης: Γιατί έχω την αίσθηση ότι κάθε χρόνο εσείς οι άνθρωποι του λιανεμπορίου τέτοια εποχή στήνεται πάρτι; Υπήρχε τέτοιο πράγμα παλαιότερα;
Χ. Καλογεράκης: Κοίτα είναι πάρτι, είναι θεσμός. Καταρχήν είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε πολλά χρόνια πίσω από την Αμερική. Ήταν πετυχημένο, το ξεκίνησαν για τους λόγους τους πήγε καλά και μετά εξαπλώθηκε σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο, στην Ευρώπη και στο τέλος ήρθε και στην και στην Ελλάδα. Άρα μπορείς να το πεις πάρτι, μπορείς να το πεις θεσμό. Το σίγουρο είναι ότι είναι μέρες οι οποίες αφορούν τον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να βρει καταπληκτικές προσφορές, πολύ καλές τιμές, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για αυτόν, οπότε είναι μια πολύ σημαντική περίοδος. Στην Ελλάδα, έτσι για να του θυμίσω, το Black Friday λανσαρίστηκε πίσω το 2016, θα έλεγα με πολύ μεγάλη επιτυχία τότε. Και πλέον έχει γίνει μέρος του πλάνου όλων των λιανεμπόρων και σίγουρα μια μέρα που περιμένουν όλοι οι καταναλωτές, άρα κάποιος πολύ εύστοχα θα μπορούσε να πει αυτό που είπες, Νίκο στην αρχή ότι είναι ένα πάρτι το οποίο αφορά έναν και μόνο έναν τον Έλληνα καταναλωτή.
Ν. Φιλιππίδης: Είχες κάποια σχέση με το πρώτο λανσάρισμα του θεσμού; Γιατί τώρα σε βλέπουμε στο Shopflix, αλλά είσαι χρόνια στο χώρο.
Χ. Καλογεράκης: Οι φήμες λένε ότι εγώ ήμουν ο πρώτος που έφερε το Black Friday στην αγορά. Η αλήθεια είναι ότι το εγώ δεν υπάρχει στο λιανεμπόριο. Μια σπουδαία ομάδα έτσι συνεργατών, τότε το 2016 αποφασίσαμε να φέρουμε για συγκεκριμένο λόγο και θα το εξηγήσω γιατί είναι πολύ σημαντικό, αποφασίσαμε να φέρουμε και εμείς το Black Friday στην Ελλάδα. Υπήρχε στις άλλες χώρες, όπως είπα πριν λίγο, αλλά κρίναμε ότι ήταν η σωστή στιγμή να το φέρουμε και εμείς εδώ. Δεν υπήρχε εμπειρία στην ελληνική αγορά, δεν είναι ότι το είχαμε ξανακάνει, απλά το είχαμε δει, το είχαμε διαβάσει, κάποιοι τυχεροί, μπορεί να το είχαμε ζήσει σε ένα ταξίδι μας στο εξωτερικό. Κάτσαμε ασχοληθήκαμε πολύ. Χάσαμε πάρα πολύ τον ύπνο μας και στο τέλος της ημέρας λανσάραμε το Black Friday. Η αλήθεια είναι ότι πήγε πάρα πολύ καλά και το σημαντικό, γιατί πρέπει σε αυτή την αγορά και στο λιανεμπόριο να βλέπεις το σύνολο των συναγωνιστών και όχι των ανταγωνιστών, όλοι ακολούθησαν τότε και καταφέραμε πάρα πολύ γρήγορα να κάνουμε το Black Friday ένα θεσμό και στην ελληνική αγορά.
Ν. Φιλιππίδης: Εγώ θυμάμαι την πρώτη, τη δεύτερη χρονιά που περιμέναμε αργά το βράδυ, Πέμπτη βράδυ, μεσάνυχτα να ανοίξουν οι προσφορές. Στην αρχή ήταν μια μέρα έτσι;
Χ. Καλογεράκης: Στην αρχή ήταν μια μέρα που όπως είπα πριν για μας ήταν πολύ σημαντική. Τότε το 2016 η χώρα έβγαινε από την πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Είχε περιοριστεί πάρα πολύ το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ταυτόχρονα δεν μπορούσαμε να νιώθουμε ότι είμαστε σε μια χώρα που ή ακολουθούμε ή γίνονται πράγματα στο εξωτερικό και δεν γινόντουσαν. Άρα το εισόδημα ήταν πάρα πολύ πιεσμένο και το δεύτερο κομμάτι ήταν ότι δεν μπορεί να νιώθουμε μια τόσο σπουδαία χώρα σαν εμάς αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο. Τώρα στην ερώτηση σου, έχει αλλάξει πάρα πολύ. Το 2016 ήταν η πρώτη φορά. Δεν θέλω να θυμάμαι τις ουρές που είχαμε στα καταστήματα. Απίστευτος συνωστισμός και μάλιστα είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον, γιατί πολλοί ήρθαν για να αγοράσουνε και το κάνανε. Πολλοί όμως ήρθαν για να νιώσουν και να ζήσουν τι σημαίνει Black Friday. Επίσης, ήταν πάρα πολύ σημαντικό ότι είσαι ένα retail που συνήθως βλέπεις ηλικίες από 25, 30, 35 και πάνω, γιατί εκεί είναι το διαθέσιμο εισόδημα, έβλεπες πάρα πολύ πιτσιρικαρία, πολλά παιδιά να έρχονται να αγοράσουν gaming, να αγοράσουν παιχνίδια, να αγοράσουν ένα βιβλίο, να κάνουν την πλάκα τους και να φύγουν. Από τότε μέχρι σήμερα έχει αλλάξει για πολλούς λόγους. Έχει εξελιχθεί πάρα πολύ το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο πελάτης πλέον μπορεί να αγοράσει ό, τι θέλει πάρα πολύ εύκολα μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Ο πελάτης αναζητά πάρα πολλές επιλογές που συνήθως δεν μπορεί να τις βρει μαζεμένες σε ένα κατάστημα. Και αν προσθέσουμε σε αυτά που έχουν να κάνουν με την εμπειρία του πελάτη και το πώς αγοράζει και μια πανδημία που πέρασε, μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε ότι μας έχει φοβίσει πια να συνωστιζόμαστε είτε σε καταστήματα, είτε σε ξενοδοχεία, είτε είναι στο μέτρο για αυτό το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει τη λύση του να μπορείς από τον καναπέ σου να μπορείς να πάρεις τα προϊόντα που θέλεις. Τότε το Black Friday, όπως είπες, ήταν μια μέρα. Πολλοί είπαν ότι γίνεται από άγχος, δεν γίνεται από άγχος. Υπάρχει ένα μέρος των καταναλωτών το οποίο μας το έδειξε και η τελευταία μας έρευνα που τρέξαμε με το μάρκετινγκ που σου λέει ότι από τη στιγμή που θα βγεις στο Black Friday, που είναι μια μέρα, εκείνη την Παρασκευή, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, γιατί δεν μου δίνεις τη δυνατότητα να μπω και να αγοράσω νωρίτερα κάποιες προσφορές;
Ν. Φιλιππίδης: Ηλεκτρονικά έχει ένα πλεονέκτημα ότι μπορείς να συγκρίνεις, Χρήστο. Μεγάλο πλεονέκτημα.
Χ. Καλογεράκης: Ηλεκτρονικά έχει ένα πλεονέκτημα. Δυστυχώς για μας που πρέπει να δουλεύουμε ασταμάτητα αυτές τις μέρες και για όλη την ομάδα. Καταρχήν όπως είπα πριν θέλεις τις επιλογές, οπότε εμείς μια καινούργια πλατφόρμα το Shopflix, αυτή τη στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε 12 κατηγορίες, να έχουμε 5,2 εκατομμύρια προϊόντα. Δεν υπάρχουν πολλά μαγαζιά που σου δίνουν τη δυνατότητα είτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή τα καταστήματα να έχουν τους κωδικούς, άρα κάποιος από το σπίτι του μπορεί να επιλέξει ό, τι θέλει, όπως το θέλει σε μοναδικές προσφορές και το κυριότερο να πατήσει ένα κουμπί και να έρθει στην πόρτα του.
Ν. Φιλιππίδης: Για πες μας λίγο, τι παραπάνω ετοιμάζει το Shopflix αυτές τις μέρες; Είδα ένα 80%;
Χ. Καλογεράκης: Υπάρχει το 80%. Καταρχήν πρέπει να είμαστε πάρα πολύ αυστηροί και σοβαροί απέναντι στους καταναλωτές. Ένα κομμάτι που έχει απασχολήσει όλο τον κόσμο σε όλους τους retailers σε όλο τον κόσμο είναι αυτό το κομμάτι, η έκπτωση -40 -30 -50 -80. Εμείς αυτό που λέμε είναι 2 – 3 πράγματα, το ένα είναι ότι στο και στο Black Friday όπως σε κάθε σου αγορά πρέπει να είσαι οργανωμένος και ακόμα περισσότερο το Black Friday που είναι την τελευταία μέρα του Νοεμβρίου γιατί μετά έχεις άλλον ένα μήνα τα Χριστούγεννα που τα Χριστούγεννα θες να πάρεις τα δώρα σου, θέλεις να πάρεις για τα παιδιά σου, τους συγγενείς σου, την οικογένειά σου, ένα δώρο για σένα, να βγεις, να περάσεις καλά. Άρα πρέπει να έχεις κάνει έναν πολύ καλό προγραμματισμό. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που λέμε είναι, επέλεξε ποια είναι αυτά τα προϊόντα τα οποία θέλεις να αγοράσεις; 1, 2 είναι μία χαρά. Το δέυτερο κομμάτι είναι το επέλεξε και κοίταξε την τελική τιμή. Μην κάθεσαι να σκέφτεσαι αυτά που ακούς γιατί και εμείς στο μάρκετινγκ όλοι το κάνουμε. Κοίτα την τελική τιμή, γιατί στο τέλος της μέρας δεν θα πληρώσεις έκπτωση. Θα βγει ένα ποσό που είναι η τελική τιμή του προϊόντος, Το τρίτο κομμάτι που λέμε στο Shopflix είναι, κοίτα την ασφάλεια. Θα παραγγείλεις ένα προϊόν, να σου έρθει την ώρα που το έχεις παραγγείλει και να έρθει. Έχουμε πάρα πολλά παραδείγματα, Νίκο που παρήγγειλες ένα προϊόν στο Black Friday και το πήρες, χαριτολογώντας από το Πάσχα.
Ν. Φιλιππίδης: Τι να το κάνω; Εγώ το αγόρασα τώρα το θέλω σε ένα λογικό χρονικό διάστημα, τις επόμενες μέρες δηλαδή.
Χ. Καλογεράκης: Εμάς το καλό στο Black Friday είναι ότι έχουμε εμπειρία. Η ομάδα ξέρει τι πρέπει να κάνει. Έχουμε την τιμή και τις προσφορές, άρα αυτό το κάνουμε check. Έχουμε όλους τους τρόπους πληρωμής. Μπορείς να πληρώσεις με πιστωτική κάρτα, με αντικαταβολή, μπορείς να πληρώσεις με δόσεις. Είμαστε οι μόνοι που δίνουμε μέχρι 60 άτοκες δόσεις, μπορείς να πληρώσεις με τα προϊόντα που λέμε “buy now pay later”, αγοράζεις τώρα, το πληρώνεις αργότερα, σε 4 δόσεις, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ relevant, ειδικά για τους νέους, οι οποίοι δεν θέλουν να έχουν πιστωτική κάρτα, ούτε χρεωστική κάρτα. Άρα δίνουμε και αυτή τη λύση. Είμαστε οι πρώτοι που φέραμε Google Pay, Apple Pay. Έχουμε και αυτή την δυνατότητα και το τελευταίο κομμάτι και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι εμείς πάντα και έτσι σχεδιάσαμε και την επένδυση που κάναμε στο Shopflix. Εμείς ξεκινάμε από την πόρτα του πελάτη και μετά πάμε προς τα πίσω, άρα μας ενδιαφέρει το προϊόν να φτάσει την ώρα που σου έχουμε πει στην πόρτα σου.
Ν. Φιλιππίδης: Εγώ έχω κάνει χρήση της εταιρίας και με έχει εντυπωσιάσει ότι έχει έρθει ένας πολύ ευγενικός άνθρωπος στο διαμέρισμα μου, πάνω, χωρίς διαπραγμάτευση, αν θα είναι στο πεζοδρόμιο, με εξαιρετική μάλιστα εμφάνιση που μου έκανε εντύπωση, γιατί η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι είναι ταλαιπωρημένοι πιο πολύ από τις εταιρείες κούριερ, είναι ταλαιπωρημένοι λόγω των συνθηκών, αλλά είναι ευθύνη της εταιρείας να φροντίσει και αυτό, ο άνθρωπος που θα φτάσει στην πόρτα μου να έχει μια συγκεκριμένη εμφάνιση και να παραδώσει ένα προϊόν άρτιο.
Χ. Καλογεράκης: Εμείς κάναμε την επιλογή 2 χρόνια πίσω και εξαγοράσαμε μια εταιρεία μικρή την CourierCenter. Δώσαμε πάρα πολύ μεγάλη βαρύτητα στην κουλτούρα της εταιρείας, γιατί πριν λίγο αυτό που είπες αναφέρεται σε κουλτούρα εταιρείας. Μία εταιρεία με πάρα πολύ ευχάριστο προσωπικό, με μια εταιρεία που καταλαβαίνει τη δυσκολία του να παραγγείλει ο πελάτης ένα προϊόν και πρέπει να το παραλάβει στην πόρτα του. Άρα κάναμε αυτή την επένδυση. Τότε, όταν την κάναμε, η εταιρεία κάλυπτε το 40% περίπου της του πληθυσμού μας. Σήμερα επενδύσαμε σε τεχνολογίες, σε κόσμο, σε αυτοκίνητα, σε σημεία και φτάσαμε σε σημείο να καλύπτουμε το 97% του πληθυσμού της ελληνικής επικράτειας. Την εταιρεία αυτή την έχει επιλέξει ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της χώρας, την έχει επιλέξει ένα τεράστιο market place παγκοσμίου φήμης, το Temu, άρα ήρθαν στην Ελλάδα και επέλεξαν την CourierCenter. Άρα νομίζω ότι εκεί πέρα δεν θα πω ότι έχουμε προβάδισμα. Θα πω όμως ότι έχουμε έναν συνεργάτη, μια εταιρεία, η οποία αυτό που θα πούμε στον πελάτη θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να το κάνει. Πάντα θα υπάρχουν προβλήματα. Όταν είχαμε τις πλημμύρες ούτε θέλω να το σκέφτομαι. Δυστυχώς αυτά τα σημεία, οι εταιρείες κούριερ περνάνε δύσκολα. Αλλά κοιτάμε να βελτιώνεται, να εξελίσσεται με τεχνολογίες πάντα προς όφελος του καταναλωτή.
Ν. Φιλιππίδης: Δεν έχουμε μιλήσει για προϊόντα, ακούσαμε για 12 κατηγορίες, αλλά δεν μας έχεις πει ποια είναι τα προϊόντα τα οποία συνήθως πωλούν περισσότερο και πού θα υπάρχουν οι μεγαλύτερες ευκαιρίες.
Χ. Καλογεράκης: Η εύκολη απάντηση είναι ότι συνήθως οι κατηγορίες που απαιτούν από τον καταναλωτή να διαθέσει ένα μεγαλύτερο εισόδημα είναι αυτές που πηγαίνουν καλύτερα. Η τεχνολογία είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί είναι διαφορετικό όταν θέλεις να αγοράσεις ένα προϊόν, το προϊόν να είναι ένα κινητό που κάνει 200, 300, 500€ που εκεί θέλεις την προσφορά, θέλεις τη μοναδική τιμή που θα βρεις μια φορά και δύο φορές το χρόνο από το να αγοράσεις ένα βιβλίο. Η μέση αξία του βιβλίου είναι 12 – 15€ και μάλιστα δεν έχει και μεγάλες εκπτώσεις, γιατί προστατεύεται από την ενιαία τιμή. Άρα όντως ο καταναλωτής ψάχνει προϊόντα τεχνολογίας. Εμάς τι ψάχνουν όμως, γιατί εμείς έχουμε ένα τεράστιο όγκο κατηγοριών, όπως σου είπα, 5,2 εκατομμύρια. Η νούμερο ένα κατηγορία είναι τα smartphones. Μετά στο κομμάτι της τεχνολογίας οι τηλεοράσεις, αλλά εκεί που θα περίμενες να συνεχίσει η τεχνολογία, βλέπεις πώς έχει εξελιχθεί το Black Friday, οπότε έχουμε κατηγορίες καλλυντικά και αρώματα, λευκές συσκευές. Το περιμέναμε και το gaming, και τα laptops είναι πολύ σημαντικά και μετά έχεις smartwatches, όργανα γυμναστικής, πάνε πολύ καλά τα όργανα γυμναστικής στην περίοδο του Black Friday, τροφές για κατοικίδια και κρατήσου τώρα, οι μαμάδες θα αγοράσουν στο Black Friday βρεφικές τροφές και πάνες. Είναι πανάκριβες. Αν μπεις στο Shopflix και δεις τις τιμές μας, θα καταλάβεις ότι εκεί θέλει πάρα πολύ καλά οργανωμένη αγορά. Δεν χρειάζεται να αγοράσεις μία μία, μπορεί να δει την τιμή, την τιμή ανά τεμάχιο και μετά μάλλον αν χρειάζεται πάνες θα χρειάζεται όλο το μήνα. και όλο το επόμενο μήνα για να μην το πω διαφορετικά.
Ν. Φιλιππίδης: Μας είπες κάποια λίγα πράγματα, τι να προσέξουμε. Θέλω να γίνουμε λίγο έτσι πιο συγκεκριμένοι και αυτό γιατί κυκλοφορούν πολλά. Βλέπουμε πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις. Βλέπουμε για αθέμιτες κερδοφορίες. Τι προσέχει ο καταναλωτής τον βλέπω, είναι συγκρατημένος, είμαστε σε περιβάλλον πληθωρισμού, άρα πρέπει να πάμε και να προσέξουμε. Τι θα συμβούλευες;
Χ. Καλογεράκης: Κοίταξε να δεις, υπάρχει μια διαφορά στα προϊόντα που θα αγοράσει κάποιος στο Black Friday από πλατφόρμες ή από αλυσίδες. Δεν έχει σημασία αν δραστηριοποιούμαστε στον ίδιο χώρο, από προϊόντα τα οποία θα αγοράσει το σουπερμάρκετ, δηλαδή τα φαινόμενα τα οποία ανέφερες πριν, τα οποία τα διαβάζουμε, τα ακούμε και μας προβληματίζουν, έχουν να κάνουν περισσότερο με την πραγματική ανάγκη του πελάτη. Γιατί για να είμαστε ειλικρινείς, να αλλάξω κινητό στο Black Friday, μάλλον μπορώ να ζήσω και με το προηγούμενο, αλλά να πάρω γάλα, να πάρω τυρί, να πάρω ζυμαρικά, να πάρω οτιδήποτε για τα παιδιά μου, αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό. Άρα πρέπει να διαχωρίσουμε την πραγματική ανάγκη από αυτό που ονειρεύομαι να αγοράσω. Στη δική μας περίπτωση τα πράγματα είναι πιο εύκολα, γιατί είναι όπως είπες, μπαίνει κάποιος στις πλατφόρμες τις ηλεκτρονικές, έχει την τύχη και τη δυνατότητα σε ένα market place σαν εμάς να δει πολλούς συνεργάτες, οι οποίοι πουλάνε το ίδιο προϊόν, να ψάξει την τιμή και μετά να επιλέξει την τιμή μαζί με τα μεταφορικά τα οποία θα πρέπει να πληρώσει, αν του κάνει αυτή η τιμή ή όχι. Εκεί να ευλογήσουμε και λίγο τα γένια μας και όχι μόνο του Shopflix, οι πλατφόρμες έχουν ένα τεράστιο προβάδισμα, γιατί έχουν πολύ μεγάλο όγκο προϊόντων, πολλά μαγαζιά τα οποία δίνουν τα προϊόντα αυτά ανεβάζουν τα προϊόντα αυτά στις πλατφόρμες. Το ίδιο προϊόν μπορεί να το δεις σε πολλές διαφορετικές τιμές και να μπεις και να επιλέξεις ποια είναι η φθηνότερη τιμή που θα το πάρεις. Αλλά μιλήσαμε πριν και για ασφάλεια. Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτή τη στιγμή μια από τις πάρα πολύ δυνατές κατηγορίες στο Shopflix είναι η κατηγορία των κινητών. Εμείς έχουμε απ’ τις καλύτερες τιμές στην αγορά, για να μην πω τις καλύτερες, ταυτόχρονα όμως δεν έχουμε ούτε ένα παράπονο πελάτη το οποίο έφτασε ένα κουτί, στην πόρτα του και δεν είχε μέσα κινητό. Άρα, επειδή θέλουμε να γίνουμε μια μεγάλη εταιρεία και οι μέτοχοί μας είναι πολύ σημαντικά πρόσωπα στην αγορά, δεν θα βάλουμε σε καμία περίπτωση σε ρίσκο τη φήμη, τη δική μας και των μετόχων μας και πάντα θα μπαίνουμε μπροστά προκειμένου να προφυλάξουμε τον καταναλωτή.
Ν. Φιλιππίδης: Περιγράφεις ένα πολυτελές, elegant ηλεκτρονικό κατάστημα.
Χ. Καλογεράκης: Θα έλεγα ότι είμαστε elegant και πολυτελείς στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τους πελάτες και είμαστε μαζικοί και προσπαθούμε να καλύψουμε όλα τα βαλάντια και όλες τις ανάγκες όταν έρχεται η ώρα της τιμής, γιατί στο τέλος της ημέρας ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι ο παράγοντας τιμή, πλήθος προϊόντων και reliability, άρα να φτάσει το προϊόν στην ώρα του στο σπίτι του πελάτη είναι πάρα πολύ σημαντικά.
Ν. Φιλιππίδης: Δύο πρακτικές ερωτήσεις, ποσότητες επαρκείς υπάρχουν από την εμπειρία σου; Όπως διακρίνεις την αγορά; Γιατί ξέρουμε τα προβλήματα που υπήρχαν στο διαμετακομιστικό εμπόριο πριν από 2 χρόνια και σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν αποκατασταθεί είμαστε καλάς Δεν μιλάω για το Shopflix, μιλάω για την αγορά ευρύτερα.
Χ. Καλογεράκης: Ξέρουμε πολύ καλά καταρχήν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκαν. Ενέργεια, πόλεμος η χώρα μας δεν είναι και μία χώρα για να είμαστε ειλικρινείς, η οποία είναι κοντά σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες. Άρα αυτό που λέμε στο e-commerce αλλά και στο λιανεμπόριο ότι είναι δυνατό. Οπότε είχαμε αντιμετωπίσει πολύ σημαντικά προβλήματα στο κομμάτι της προσφοράς των προϊόντων στην αγορά. Ένα μεγάλο μέρος αυτού έχει λυθεί. Επίσης είμαστε τυχεροί ότι σε πολλά προϊόντα υπάρχουν μάρκες ακόμα που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, οπότε και εκεί φροντίζουν να υπάρχει απόθεμα στην αγορά. Ποτέ δεν θα έχουμε το απόθεμα που έχουν άλλες χώρες. Νομίζω όμως ότι το σημαντικό είναι ο καταναλωτής να επιλέξει έναν συνεργάτη και ένα μαγαζί που θα ξέρει ότι θα του πει, έχω 5 κομμάτια και έχει 5 κομμάτια και για να δώσει. Και αυτό το ένα θα έρθει σε μένα. Εκεί έχουμε ένα μεγάλο προβάδισμα, γιατί έχουμε πολλούς συνεργάτες που πουλάνε το ίδιο προϊόν και υπάρχει stock. Επίσης το Shopflix έχει πάρει μια πολύ αυστηρή απόφαση, δεν επιτρέπουμε στους συνεργάτες μας να ανεβάσουν κωδικολόγιο, το οποίο δεν το έχουνε σε απόθεμα.
Ν. Φιλιππίδης: Ένα ακόμα πρακτικό ζήτημα, που θέλω να μας απαντήσεις είναι πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσουμε τις αγορές μας.
Χ. Καλογεράκης: Αν σου απαντούσα πριν 2 εβδομάδες, θα σου έλεγα ότι θέλουνε ακόμα οι καταναλωτές να μπούνε την τελευταία εβδομάδα. Εμείς τρέξαμε μια έρευνα, όπως σου είπα και είδαμε τις κατηγορίες και στην έρευνά μας 45% των απαντήσεων ήταν ότι, βγάλτε μου το Black Friday όσο νωρίτερα γίνεται για να προγραμματιστώ καλύτερα, να ψάξω την προσφορά μου και το προϊόν που θέλω και να δω από που θα το αγοράσω. Εμείς εκεί πέρα επειδή όπως είπα και από το παρελθόν και τώρα το μόνο που μας ενδιαφέρει το καλό του πελάτη και πολλές φορές βάζουμε πίσω τα δικά μας πλάνα, μπήκαμε σε μια λογική, το κάνουμε από τώρα; Αν το κάνουμε και βγούμε από νωρίς, τότε θα δώσουμε τη δυνατότητα στην υπόλοιπη αγορά να δείτε τιμές έχουμε και μπορεί να ματσάρει, άρα μπορεί να χάσουμε έναν καταναλωτή. Γυρίσαμε και είπαμε όμως ότι από τη στιγμή που η πλατφόρμα μας είναι πελατοκεντρική, προτιμούμε να καλύψουμε και αυτό το 45% που είναι μεγάλο, που θέλει να μπει και να πλανάρει νωρίτερα, ακόμα και αν χάσουμε κάποιους καταναλωτές. Η αλήθεια είναι ότι βγήκαμε φέτος στις 6 του μηνός, άρα ήδη το ζέσταμα έχει ξεκινήσει και ουσιαστικά η κορύφωση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα και τα νούμερα είναι εντυπωσιακά.
Ν. Φιλιππίδης: Ερώτηση για το ευρύτερο περιβάλλον πλέον του εμπορίου, γιατί η αλήθεια είναι ότι γίνονται πολλές αλλαγές. Το Shopflix ήρθε να αλλάξει τα νερά, υπήρχε μια διείσδυση αλλά περιορισμένη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά βλέπουμε αλλαγές και στους φυσικούς χώρους. Πώς βλέπετε γενικώς τις εξελίξεις ως άνθρωπος ο οποίος δραστηριοποιείστε χρόνια;
Χ. Καλογεράκης: Νομίζω ότι έλειπε η αλλαγή και το ξέραμε όλοι στο λιανεμπόριο από τις μεγάλες αλυσίδες, πολύ σοβαροί παίκτες, μεγάλοι παίκτες, οι οποίοι όμως αν έβγαιναν και τους άκουγες τα πλάνα τους πάνω κάτω όλοι λέγαμε τα ίδια. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 2 χρόνια αρχίζουμε και βλέπουμε κάποιες εξελίξεις. Εγώ το λιανεμπόριο το έχω δει από διάφορες πλευρές, δηλαδή το έχω δει και έμμεσα και άμεσα, γιατί έχω περάσει όπως ξέρεις πολύ καλά από τηλεπικοινωνίες που έχουν καταστήματα, μεγάλα δίκτυα καταστημάτων, έχω περάσει από διανομή, που ουσιαστικά σερβίρει τους retailers, από retail και τώρα είναι αυτό το εγχείρημα που κάνουμε με το Shopflix. Θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά που θα δούμε μεγάλες αλλαγές. Πιστεύω ότι το 2024 θα έχουμε πολύ μεγάλες εξελίξεις. Πριν 2 χρόνια κανένας δεν το περίμενε και βγήκε το Shopflix το οποίο απέτρεψε και την εισαγωγή ενός ξένου παίκτη να έρθει στην Ελλάδα. Όλοι παρακολουθήσαμε όλη αυτή την προσπάθεια.
Ν. Φιλιππίδης: Για την ακρίβεια τους προλάβατε.
Χ. Καλογεράκης: Αυτό είπανε, η οποία είναι πολύ δυνατός παίκτης. Τη σεβόμαστε πάρα πολύ όλοι στην ελληνική αγορά. Το δεύτερο κομμάτι είναι παρακολουθήσαμε την κίνηση αυτή της ΔΕΗ. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα πρέπει να μιλήσω για αυτή την κίνηση.
Ν. Φιλιππίδης: Για να πούμε σε όσους μας ακούνε ότι επικράτησε στην εξαγορά και πλέον περνάει στα χέρια της ΔΕΗ, η μεγάλη αλυσίδα Κωτσόβολος.
Χ. Καλογεράκης: Βέβαια, βέβαια, μια πολύ σοβαρή αλυσίδα, πολύ δυνατή εταιρεία. Για τη ΔΕΗ δε χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Είναι στα σπίτια πολλών από εμάς. Το σημαντικό είναι ότι είναι μια κίνηση που θεωρώ ότι θα ανοίξει την αγορά και μια μεγάλη εξέλιξη και πιστεύω ότι η ομάδα της ΔΕΗ που ήθελε τόσο πολύ αυτό το asset, το ήξερε πάρα πολύ καλά, άρα θα κάνουν μια καταπληκτική δουλειά. Και ταυτόχρονα εγώ περιμένω ότι θα δούμε και στο υπόλοιπο retail αλλαγές. Από την αρχή της χρονιάς θα δούμε στις τηλεπικοινωνίες. Άρα νομίζω ότι το 2024 θα είναι μια χρονιά που θα ξεκινήσει με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλους μας.
Ν. Φιλιππίδης: Εντάξει, μέχρι τότε έχετε αρκετή δουλειά, Black Friday, Cyber Day, Χριστούγεννα. Ευχαριστούμε θερμά, Χρήστο Καλογεράκη.
Χ. Καλογεράκης: Ευχαριστώ πολύ.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία