⦁ Οι εξελίξεις γύρω από τη διάθεση του 22% της Εθνικής μονοπωλούν το ενδιαφέρον της αγοράς. Και όχι άδικα…
⦁ Διότι η «αποστολή» αποεπένδυσης δεν έχει τελειώσει.
⦁ Μένει ακόμη ένα 18% το οποίο θα διατεθεί εν ευθέτω χρόνο και σίγουρα όχι νωρίτερα από το καλοκαίρι του 2024.
⦁ Τι θα κάνουν όμως οι νέοι μέτοχοι τότε;
⦁ Αν η διάθεση γίνει κάτω από τα 5,30 ευρώ θα υποχρεωθούν σε αύξηση της θέσης τους, καλύπτοντας προφανώς και την προσφορά.
⦁ Αν όμως γίνει υψηλότερα θα δουν την επένδυση τους να αποδίδει σε λιγότερο από ένα χρόνο.
⦁ Θα μπουν στον πειρασμό να ενθυλακώσουν αυτό το premium ή θα παραμείνουν;
⦁ Εκεί θα φανεί πως βλέπουν οι ξένοι την έκθεση στα ελληνικά assets…
—————–
Περνάει το χαμηλό πήχη η Orilina
⦁ Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εισαγωγή της Orilina στην κύρια αγορά του ΧΑ.
⦁ Ο πήχης είναι χαμηλά, μόλις 28 εκατ. ευρώ, με τις μέχρι τώρα διαρροές να αναφέρουν ότι είναι καλυμμένος.
⦁ Άλλωστε η πρόσφατη επίδοση της Trade Estates κινητοποίησε τον κλάδο, αφού και διεθνώς δεν διανύει τις καλύτερες μέρες του.
⦁ Βέβαια η ταχύτητα που κινείται η αγορά των επενδύσεων σε ακίνητα στην Ελλάδα είναι λίγο διαφορετική από αυτή διεθνώς.
⦁ Και η Orilina έχει συγκεκριμένο στόχο την ανέγερση κατοικιών στο Ελληνικό.
⦁ Εκεί άλλωστε λέγεται πως θα κατευθυνθούν τα χρήματα από το IPO…
—————–
Σπάει τα κοντέρ το Airbnb
⦁ Προς νέο ρεκόρ εσόδων οδεύει το ελληνικό Airbnb. Το οποίο, όπως λένε στην πιάτσα σπάει τα κοντέρ…
⦁ Παράγοντες του κλάδου δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να ξεπεράσουν το φράγμα των 4 δισ. και πλέον «φλερτάρουν» τα 4,5 δισ. ευρώ.
⦁ Η κίνηση, όπως λένε, παραμένει υψηλή σε μέρη όπως η Ρόδος και η Κέρκυρα. παρότι βαδίζουμε προς τα τέλη Νοεμβρίου.
⦁ Εκεί που γίνεται πάρτι είναι η Αθήνα, η οποία για τα δεδομένα της εποχής «βουλιάζει» από ξένους.
⦁ Μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν και για την νέα σεζόν, αφού η Ελλάδα φαίνεται να βγαίνει κερδισμένη από την αναταραχή στη Μ. Ανατολή.
⦁ Και αυτό γιατί θεωρείται μια χώρα που προσφέρει ασφάλεια και παρά την ακρίβεια παραμένει ένας value for money προορισμός.
——————
Τα δυο «χτυπήματα» της «Γρηγόρης»
⦁ Το σοκ της πανδημίας αφήνει πίσω η «Γρηγόρης».
⦁ Η αλυσίδα του Βλάσση Γεωργάτου πέτυχε σημαντική ανάκαμψη πωλήσεων την περσινή χρήση, φθάνοντας σχεδόν στα 80 εκατ. από 58 εκατ. το 2021.
⦁ Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε δυο κινήσεις που σύμφωνα με την διοίκησή της θα ανεβάσουν το μερίδιο και θα τονώσουν τα έσοδα.
⦁ Η πρώτη αφορά στην 20ετή μίσθωση της Αίγλης στο Ζάππειο, η οποία μετρά ημέρες για την επαναλειτουργία της.
⦁ Η δεύτερη σχετίζεται με τη διαχείριση 59 αναψυκτηρίων σε μουσεία ανά την επικράτεια και την τοποθέτηση αυτόματων πωλητών σε 30 αρχαιολογικούς χώρους όπου δεν υπήρχαν ανάλογες υποδομές
⦁ Η εταιρεία σταδιακά θα εκμισθώσει τα αναψυκτήρια για 6+6 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα που ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ.