Άλλαξαν πορεία πλεύσης δύο πλοία που βρίσκονται υπό διαχείριση από την ίδια ιαπωνική εταιρεία που ελέγχει το Galaxy Leader, το οποίο κατέλαβαν την Κυριακή αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Ισραήλ: Αντάρτες Χούθι της Υεμένης κατέλαβαν πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι κατέλαβαν ένα πλοίο βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, κάνοντας λόγο για «τρομοκρατική ενέργεια του Ιράν» που θα έχει συνέπειες στη διεθνή θαλάσσια ασφάλεια.
Οι Χούθι, σύμμαχος της Τεχεράνης, επιβεβαίωσαν ότι κατέλαβαν ένα πλοίο στην περιοχή αυτή, αλλά το χαρακτήρισαν ισραηλινό.
Ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε τη Δευτέρα την κατάληψη του πλοίου Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, προσθέτοντας ότι η Ιαπωνία απευθύνει έκκληση στους Χούτι, ενώ ζητά τη βοήθεια των αρχών της Σαουδικής Αραβίας, του Ομάν και του Ιράν ώστε να εργαστούν για την ταχεία απελευθέρωση του πλοίου και του πληρώματός του.
Η νέα πορεία των πλοίων
Δύο άλλα πλοία που επίσης αναφέρονται ως εμπορικά διαχειριζόμενα από την Ray Car Carriers, το Glovis Star και το Hermes Leader, άλλαξαν πορεία την Κυριακή.
Το Hermes Leader επρόκειτο να περάσει νοτίως της Υεμένης, όμως το περιστατικό στο Galaxy Leader οδήγησε σε αλλαγή πορείας. Το πλοίο γυρίζει προς τα πίσω, έχοντας ως νέο προορισμό το λιμάνι Χαμπάτοτα της Σρι Λάνκα.
Το Glovis Star παρέμεινε για αρκετές ώρες σε αναμονή στην Ερυθρά Θάλασσα πριν συνεχίσει το ταξίδι του.
Η εγγεγραμμένη στο Isle of Man εταιρεία Galaxy Maritime Ltd, ιδιοκτήτρια του Galaxy Leader, ανέφερε σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα ότι στο πλοίο επιβιβάστηκε παράνομα στρατιωτικό προσωπικό μέσω ελικοπτέρου».
Η ηγεσία των Χούθι προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι δυνάμεις τους θα πραγματοποιήσουν περαιτέρω επιθέσεις κατά του Ισραήλ και ότι θα μπορούσαν να στοχεύσουν ισραηλινά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στο στενό Bab al-Mandeb.
Πώς συνδέεται με το Ισραήλ το πλοίο
Σημειώνεται ότι αν και ισραηλινοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι το πλοίο είναι βρετανικής ιδιοκτησίας υπό ιαπωνική εκμετάλλευση, τα στοιχεία ιδιοκτησίας σε ανοιχτές βάσεις ναυτιλιακών δεδομένων – όπως τονίζει το Associated Press – συνδέουν τους ιδιοκτήτες του πλοίου με την Ray Car Carriers που ιδρύθηκε από τον Abraham “Rami” Ungar, ο οποίος είναι γνωστός ως ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στο Ισραήλ.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση