![Ερυθρά Θάλασσα: Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούτι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/galaxy.jpg)
Άλλαξαν πορεία πλεύσης δύο πλοία που βρίσκονται υπό διαχείριση από την ίδια ιαπωνική εταιρεία που ελέγχει το Galaxy Leader, το οποίο κατέλαβαν την Κυριακή αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Ισραήλ: Αντάρτες Χούθι της Υεμένης κατέλαβαν πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι κατέλαβαν ένα πλοίο βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, κάνοντας λόγο για «τρομοκρατική ενέργεια του Ιράν» που θα έχει συνέπειες στη διεθνή θαλάσσια ασφάλεια.
Οι Χούθι, σύμμαχος της Τεχεράνης, επιβεβαίωσαν ότι κατέλαβαν ένα πλοίο στην περιοχή αυτή, αλλά το χαρακτήρισαν ισραηλινό.
Ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε τη Δευτέρα την κατάληψη του πλοίου Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, προσθέτοντας ότι η Ιαπωνία απευθύνει έκκληση στους Χούτι, ενώ ζητά τη βοήθεια των αρχών της Σαουδικής Αραβίας, του Ομάν και του Ιράν ώστε να εργαστούν για την ταχεία απελευθέρωση του πλοίου και του πληρώματός του.
Η νέα πορεία των πλοίων
Δύο άλλα πλοία που επίσης αναφέρονται ως εμπορικά διαχειριζόμενα από την Ray Car Carriers, το Glovis Star και το Hermes Leader, άλλαξαν πορεία την Κυριακή.
Το Hermes Leader επρόκειτο να περάσει νοτίως της Υεμένης, όμως το περιστατικό στο Galaxy Leader οδήγησε σε αλλαγή πορείας. Το πλοίο γυρίζει προς τα πίσω, έχοντας ως νέο προορισμό το λιμάνι Χαμπάτοτα της Σρι Λάνκα.
Το Glovis Star παρέμεινε για αρκετές ώρες σε αναμονή στην Ερυθρά Θάλασσα πριν συνεχίσει το ταξίδι του.
Η εγγεγραμμένη στο Isle of Man εταιρεία Galaxy Maritime Ltd, ιδιοκτήτρια του Galaxy Leader, ανέφερε σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα ότι στο πλοίο επιβιβάστηκε παράνομα στρατιωτικό προσωπικό μέσω ελικοπτέρου».
Η ηγεσία των Χούθι προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι δυνάμεις τους θα πραγματοποιήσουν περαιτέρω επιθέσεις κατά του Ισραήλ και ότι θα μπορούσαν να στοχεύσουν ισραηλινά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στο στενό Bab al-Mandeb.
Πώς συνδέεται με το Ισραήλ το πλοίο
Σημειώνεται ότι αν και ισραηλινοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι το πλοίο είναι βρετανικής ιδιοκτησίας υπό ιαπωνική εκμετάλλευση, τα στοιχεία ιδιοκτησίας σε ανοιχτές βάσεις ναυτιλιακών δεδομένων – όπως τονίζει το Associated Press – συνδέουν τους ιδιοκτήτες του πλοίου με την Ray Car Carriers που ιδρύθηκε από τον Abraham “Rami” Ungar, ο οποίος είναι γνωστός ως ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στο Ισραήλ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά