
Μια από τις μεγαλύτερες ημέρες διαδικτυακών αγορών του έτους είναι σε λίγες μέρες: η Black Friday. Αλλά η Black Friday δεν είναι μόνο μια μεγάλη μέρα για κυνηγούς ευκαιριών. Σηματοδοτεί επίσης την έναρξη μιας από τις καλύτερες περιόδους για… απατεώνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Danske Bank προειδοποιεί ενεργά τους πελάτες της μέσω του Danske Mobile Banking και παρέχει συμβουλές για τον εντοπισμό μιας απάτης.
Οι διαδικτυακές αγορές ανθούν τον Νοέμβριο, καθώς η Black Friday σημαίνει πληθώρα ειδικών προσφορών στα καταστήματα. Ωστόσο, ενώ οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές είναι καλές τόσο για τα καταστήματα όσο και για τους καταναλωτές, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι τα σημεία παραλαβής δεμάτων και τα εισερχόμενα στα e-mail των καταναλωτών κατακλύζονται από προσφορές.
Έρευνα Klarna: Οι αγοραστικές τάσεις για την Black Friday στην Ελλάδα
«Βλέπουμε ένα σαφές μοτίβο απατεώνων που εκμεταλλεύονται τη μαζική πίεση που ασκείται για τις ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να στείλουν πλαστά μηνύματα κειμένου και email στους καταναλωτές σχετικά με παραγγελίες και δέματα. Γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι από εμάς μπορεί να χάσουμε τα ίχνη τους όταν αγοράζουμε πολλά δέματα ταυτόχρονα, και αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι το εκμεταλλεύονται, όταν οι ηλεκτρονικές αγορές ανθούν», σχολιάζει ο Niels Halse, επικεφαλής του Fraud Prevention & Analytics στη Danske Bank.
Οι αναφορές για απάτη κορυφώνονται μετά την Black Friday
Πέρυσι, η Danske Bank κατέγραψε περισσότερες από διπλάσιες αναφορές απάτης τις εβδομάδες μετά τη Black Friday από ό,τι τις προηγούμενες εβδομάδες. Στη Δανία, η αύξηση ήταν 172% την εβδομάδα μετά τη Μαύρη Παρασκευή, ενώ η αύξηση ήταν κατά μέσο όρο 104% σε όλες τις χώρες.
«Θα τονίσω ότι εμείς ως καταναλωτές δεν πρέπει να σταματήσουμε να ψωνίζουμε μέσω Διαδικτύου ή να κάνουμε χρήση των καλών προσφορών που μπορούν να εμφανιστούν τη Μαύρη Παρασκευή. Ωστόσο, θα παροτρύνουμε τους πελάτες μας να είναι σε εγρήγορση, όχι μόνο τη Μαύρη Παρασκευή, αλλά και τις επόμενες εβδομάδες – ιδιαίτερα εάν λαμβάνουν μηνύματα κειμένου ή email που τους ενθαρρύνουν να κάνουν κλικ σε συνδέσμους ή να αποκαλύψουν πληροφορίες. Θα πρέπει να είστε πάντα προσεκτικοί με τέτοια μηνύματα», αναφέρει ο Niels Halse.
Συμβουλές για πελάτες
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές μεθόδους γύρω από τη Μαύρη Παρασκευή. Η απάτη μπορεί να είναι σε σχέση με την ηλεκτρονική αγορά, με τους καταναλωτές να αγοράζουν αγαθά που δεν λαμβάνουν ποτέ, για παράδειγμα.
Αλλά μπορεί επίσης να λάβει τη μορφή πλαστών μηνυμάτων κειμένου και email μετά την αγορά, με τον απατεώνα να γράφει ότι η αγορά δεν έχει ολοκληρωθεί ή ότι ένα δέμα πρέπει να σταλεί εκ νέου. Στο τελευταίο παράδειγμα, οι απατεώνες συχνά επιχειρούν να εξαπατήσουν τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού από τον πελάτη και να τον εξαπατήσουν με αυτόν τον τρόπο.


Latest News

Οι οικονομικές ανησυχίες βαραίνουν τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών
Οι ευρωπαϊκές κρατήσεις μειώνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα

Μεγαλώνει το χάσμα ανισοτήτων στην Αμερική - Τι λέει έρευνα της BofA
Τι αναφέρει η έρευνα της Bank of America (ΒοfΑ) για τις ΗΠΑ

Γιατί γερουσιαστές ζητούν από την Fed να παραδώσει αρχεία σχετικά με την αποτυχία της fintech Synapse
Η Fed κατηγορείται για εποπτική αμέλεια καθώς εκατομμύρια σε κεφάλαια πελατών εξακολουθούν να βρίσκονται χαμένα

Ποιος είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από τον Αμερικανό Πρόεδρο
Ο Ράσελ Βόουτ θεωρείται δεύτερος μόνο από τον ίδιο τον Τραμπ

Πως ο Ρούμπιο μεταμορφώνει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο υπουργός εκθέτει σχέδια για περικοπή θέσεων και συρρίκνωση αυτού που ονόμασε διογκωμένη γραφειοκρατία στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Μετά τα τσιπ, οι φαρμακευτικές - Γιατί μπαίνουν στο στόχαστρο Τραμπ
Η έρευνα για τις εισαγωγές φαρμακευτικών προϊόντων - Οι επιπτώσεις και οι εκτιμήσεις σημειώματος της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Deutsche Bank: Κι όμως… οι αγορές δεν βλέπουν ακόμη ύφεση λόγω δασμών
Η ιστορία δείχνει ξεκάθαρα ότι αν τελικά υπάρξει ύφεση, τότε υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για περαιτέρω πτώση στις αγορές, εξηγεί η Deutsche Bank

H Πορτογαλία ζητά την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες
Η Πορτογαλία δαπανά το 1,55% του ΑΕΠ για την Αμυνα, κάτω απο το 2% που ζητά το ΝΑΤΟ

Λαγκάρντ: Είναι πιθανόν οι δασμοί να επιδράσουν αποπληθωριστικά για την Ευρώπη
Το ακριβές αποτέλεσμα στον πληθωρισμό είναι ακόμα αβέβαιο δεδομένου του μεγάλου εύρους των παραγόντων, είπε η επικεφαλής της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ

Κατακόρυφη η πτώση για την Gucci - Διψήφια η μείωση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο
Οι πωλήσεις της Gucci κατακρημνίζονται καθώς o μητρικός όμιλος Kering προσπαθεί -χωρίς επιτυχία- να αναζωογονήσει τη ζήτηση