Σε λίγες μέρες εισερχόμαστε στην τελική ευθεία για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το αργότερο τέλη Νοεμβρίου περισσότερα από 11 εκατομμύρια δέματα θα μεταφέρονται καθημερινά σε ολόκληρη τη γερμανική επικράτεια, εκτιμά o πανευρωπαϊκά κορυφαίος πάροχος μεταφοράς δεμάτων DHL. Πρόκειται για σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό δεμάτων από τα 6,2 εκατομμύρια που μεταφέρονται κάθε μέρα σε περιόδους εκτός γιορτών.
Για μια ακόμα φορά οι διανομείς θα επωμισθούν, στην κυριολεξία, το βάρος μεταφοράς πακέτων μέχρι την πόρτα του σπιτιού μας είτε βρίσκεται στο δεύτερο όροφο είτε στον πέμπτο, τη στιγμή μάλιστα που θεωρούνται ιδιαίτερα κακοπληρωμένοι για αυτή τη σκληρή σωματική εργασία.
Βρετανία: Κοντά σε συμφωνία για τους μισθούς Royal Mail και συνδικάτο ταχυδρομικών
Οι εργαζόμενοι σε εταιρείες όπως DHL, Hermes, UPS, DPD, GLS, Fedex & Co κερδίζουν σημαντικά λιγότερα χρήματα από συναδέλφους τους σε άλλους τομείς της οικονομίας. Οι διανομείς δεμάτων πλήρους απασχόλησης, λαμβάνουν μέσο μεικτό μισθό 2.719 ευρώ. «Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα μεταφοράς δεμάτων βγάζουν κατά μέσο όρο 20% λιγότερα από αντίστοιχους εργαζόμενους στους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας», αναφέρει η γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.
Καθεστώς εκμετάλλευσης;
Ορισμένοι στη Γερμανία κάνουν λόγο για καθεστώς εκμετάλλευσης στον τομέα διανομής δεμάτων, επειδή εταιρίες, όπως η Amazon ή η Hermes συνεργάζονται με υπεργολάβους, στους οποίους συχνά δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Από τους μεγάλους παρόχους μεταφοράς δεμάτων μόνο η DHL απασχολεί η ίδια την πλειονότητα των διανομέων, εφαρμόζοντας συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Και σαν μην έφθανε αυτό, οι διανομείς εργάζονται συχνά με συμβόλαια ορισμένου χρόνου, μερικής ή προσωρινής απασχόλησης. Σύμφωνα με την γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία υπό αυτό το καθεστώς εργάζεται σχεδόν το 29% των εργαζομένων. Σε άλλους τομείς της οικονομίας, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 19%. Την ίδια στιγμή, σχεδόν το 60% των διανομέων εργάζεται και τα Σαββατοκύριακα ενώ σε άλλους τομείς, το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 50%.
Εργάζονται σκληρότερα και περισσότερο
Η συνδικαλιστική οργάνωση DPVKOM, η οποία εκπροσωπεί κυρίως εργαζόμενους των Γερμανικών Ομοσπονδιακών Ταχυδρομείων, της Postbank και της Telekom επικρίνει το γεγονός ότι οι διανομείς εργάζονται σκληρότερα και περισσότερο: «Τα ολοένα περισσότερα και πιο βαριά δέματα, οι μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις που οφείλουν να καλυφθούν και οι ελλείψεις προσωπικού οδηγούν σε μεγαλύτερη σωματική και ψυχική καταπόνηση των εργαζομένων», δηλώνει στην DW ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Μάικ Μπραντενμπούργκερ. Σύμφωνα με την DPVKOM ένας από τους λόγους για τους οποίους οι διανομείς αποχωρούν από την DHL σχετίζεται με τις ολοένα δυσκολότερες συνθήκες εργασίας.
Ο πάροχος μεταφοράς δεμάτων DHL απασχολεί σήμερα περισσότερους από 116.000 διανομείς αλληλογραφίας και δεμάτων. Για την γερμανική εταιρία εργάζονται επίσης 40.000 υπάλληλοι στα κέντρα διαλογής και 10.000 εποχικοί. «Είμαστε άριστα προετοιμασμένοι για τις γιορτές των Χριστουγέννων», δηλώνει ο Νίκολα Χαγκλάιτνερ, επικεφαλής του τομέα Post & Parcel Germany.
Ο νόμος περί προστασίας των διανομέων δεμάτων, ο οποίος ισχύει στη Γερμανία από το 2019, αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Μεταξύ άλλων προβλέπει ότι οι μεγάλοι πάροχοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι υπεργολάβοι τους καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης για τους υπαλλήλους τους. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, εκπρόσωπος του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δήλωσε ότι το υπουργείο προτίθεται να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας στο αποκαλούμενο «τελευταίο μίλι», δηλαδή την απόσταση από το όχημα μεταφοράς δεμάτων μέχρι την πόρτα του παραλήπτη. Για το σκοπό αυτό, το γερμανικό υπουργείο ενσωματώνει περισσότερες διατάξεις προστασίας εργαζομένων στην επικείμενη τροποποίηση του σχετικού νόμου. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο έχουν ήδη υποβληθεί προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση στο αρμόδιο ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομίας.
Deutsche Welle
Μίσα Έρχαρντ
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell