Από χθες κάθε δεσμός – έστω και τυπικός – που ένωνε τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο με την Chipita, εξαφανίστηκε. Ο αρχιτέκτονας της πλέον επιτυχημένης βιομηχανίας τροφίμων στην Ελλάδα δυόμισι χρόνια μετά την ανακοίνωση του mega deal της εξαγοράς της Chipita από τη Mondelēz International, άλλαξε την επωνυμία της Chipita Foods σε ST Bakery Foods και πλέον τίποτα δεν τον συνδέει με το δημιούργημά του.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Η διπλή στόχευση του μαέστρου των deals – Πού επενδύει 50 εκατ. ευρώ
Η Chipita Foods ήταν η εταιρεία στην οποία συγκεντρώθηκαν όλα τα assets που δεν πέρασαν στον αμερικανικό κολοσσό των σνακ όταν αγόρασε την Chipita προς 2 δισ. δολάρια, ήτοι η Π.Γ. Νίκας και η δραστηριότητα της παραγωγής κρουασάν στην Ινδία.
Χθες, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα στο ΓΕΜΗ, η Chipita Foods άλλαξε όνομα φέροντας τα αρχικά του ιδιοκτήτη της, S-Spyros T-Theodoropoulos, ενώ θα εστιάσει αποκλειστικά στην Ινδία.
Κι αυτό γιατί από τα τέλη Σεπτεμβρίου πέρσι, η ST Bakery Foods, πρώην Chipita Foods, προχώρησε στην πώληση της βιομηχανίας αλλαντικών Νίκας στην Bespoke SGA Holdings έναντι τιμήματος 33 εκατ. ευρώ.
Κάτω από τον έλεγχο της Bespoke SGA Holdings η ισχυρή επενδυτική ομάδα που ηγείται ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος συγκεντρώνει όλες τις εταιρείες που έχουν εξαγοραστεί τα τελευταία δύο χρόνια, όπως η εμβληματική σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ, οι εταιρείες αλλαντικών Έδεσμα και έτοιμων φαγητών και σαλατών Αμβροσία και η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί (εξαγοράστηκε από κοινού με την EOS Capital του Απόστολου Ταμβακάκη). Στην Bespoke SGA Holdings ανήκει επίσης και η εταιρεία Wonderplant που δραστηριοποιείται στα θερμοκήπια υδροπονικής ντομάτας.
Να σημειωθεί ότι η ST Bakery Foods, πρώην Chipita Foods, δεν ανήκει στην ιδιοκτησία της Bespoke SGA Holdings.
Το στοίχημα της Ινδίας και το δεύτερο εργοστάσιο
«Μετά από την αποεπένδυση της Π.Γ.Νίκας Α.Β.Ε.Ε. ο όμιλος έχει επικεντρωθεί στις δραστηριότητες του στην Ινδία και την υποστήριξη της κοινοπραξίας μέσω της τεχνογνωσίας που διαθέτει η εταιρεία καθώς και μέσω έρευνας και ανάπτυξης. Ως προς την κοινοπραξία στην Ινδία (επένδυση μέσω Britchip) εκτιμάται ότι τα οικονομικά της αποτελέσματα θα επιδείξουν περαιτέρω βελτίωση μέσω της αυξανόμενης διείσδυσης στην τοπική αγορά.» Αυτό αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της πρώην Chipita Foods σχετικά με τα πλάνα της εταιρείας από τούδε και στο εξής.
Υπενθυμίζεται ότι η Britchip Foods Limited με έτος ίδρυσης το 2017 είναι θυγατρική της υπεραιωνόβιας εταιρείας τροφίμων Britannia Industries κατά 60% και κατά 40% της πρώην Chipita Foods. Η εταιρεία παράγει κρουασάν με το εμπορικό σήμα Britannia Treats. Μάλιστα, σύμφωνα με τη διοίκηση της Britannia, το συσκευασμένο κρουασάν έχει τεράστιες δυνατότητες αποδοχής στην αγορά της Ινδίας και αποτελεί «ευκαιρία για την εταιρεία να πρωτοπορήσει και να προωθήσει ενεργά την ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία καθιστώντας την προσιτή στους καταναλωτές».
Οι επιδόσεις της Britchip για το 2022 εμφανίζουν δυναμική εσόδων 10,7 εκατ. ευρώ έναντι 3,7 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι συγκεντρωτικές ζημίες διαμορφώθηκαν στο τέλος της περσινής χρήσης σε 1,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περί το 1,2 εκατ. ευρώ αφορά σε αποσβέσεις.
Οι θετικές προοπτικές που εμφανίζει η κατηγορία των συσκευασμένων κρουασάν στην ινδική αγορά οδήγησαν τους δύο συνεταίρους στην απόφαση να δημιουργηθεί και δεύτερο εργοστάσιο σε άλλη περιοχή της τεράστιας αυτής χώρας, όπως είχε αποκαλύψει ο κος Θεοδωρόπουλος στον ΟΤ με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη στη χώρα μας του ινδού Πρωθυπουργού Narenda Modi.
Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της πρώην Chipita Foods το 2022, με βάση τα προσαρμοσμένα στοιχεία – δεδομένης της αποεπένδυσης από την Π.Γ. Νίκας – τα έσοδα ανήλθαν σε 58,4 εκατ. ευρώ. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε ζημιά 2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 1,7 εκατ. ευρώ για την εταιρεία. Οι ζημιές προ φόρων το 2022 ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 42,6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, εξαιτίας λογιστικοποίησης ζημιών απομείωσης.
Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το μετοχικό κεφάλαιο της ST Bakery ορίστηκε αρχικά σε 85,39 εκατ. ευρώ, ωστόσο μετά από δύο μειώσεις μετοχικού κεφαλαίου τον Ιανουάριο και το Οκτώβριο του 2023 έχει διαμορφωθεί σε 13,66 εκατ. ευρώ.
Latest News
THEON: Ισχυρή ζήτηση και νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
Oι νέες παραγγελίες της THEON στο 9μηνο αυξήθηκαν κατά 47,4%, και διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ., ευρώ με τη λήψη νέων σημαντικών παραγγελιών να αναμένονται τους επόμενους μήνες
Η Intrakat γίνεται AKTOR - Νέα εποχή με πέντε θυγατρικές και κύκλο εργασιών στα 3,2 δισ.
Τη νέα στρατηγική επανατοποθέτηση παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 200 εκατ. και μπαράζ εξαγορών από την Intrakat - To deal με Prodea
Πού θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Ισχυρά αποτελέσματα γ΄τριμήνου αναμένει η AΧΙΑ από την Alpha Bank
Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει την σύσταση για αγορά της μετοχής της Alpha Bank, με την τιμή στόχο να παραμένει αμετάβλητη στα 2,50 ευρώ
Αλλαγές στους μετόχους μετά τη συχώνευση και την ΑΜΚ - Τι ανακοίνωσε η MED ΑΒΕΕ
Ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία της MED ΑΒΕΕ, που στρέφεται από τα premium εσώρουχα στο real estate του τουρισμού
Ανοίγουν 500 νέες θέσεις εργασίας στο έργο των Σκουριών
Η Ελληνικός Χρυσός και οι ανάδοχοι εργολάβοι του έργου των Σκουριών, διοργανώνουν σειρά ανοιχτών ενημερωτικών εκδηλώσεων για να αναδείξουν τις ευκαιρίες απασχόλησης
Μεγαλώνει η Pandora στην Ελλάδα με CEO από την... Kiko Milano
Η Pandora Greece προχωρά σε μισθώσεις καταστημάτων για τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην ελληνική επικράτεια
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ