
Συνεχή άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μερίδιο επί του συνολικού αριθμού αυτοκινήτων που αγοράζουν οι καταναλωτές, φτάνοντας μάλιστα ή ακόμη και ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε διάστημα μηνός όπως δείχνουν νέα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν αρκετά ακριβότερα από πολλά συμβατικά, κρατικές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές κι άλλα κίνητρα -σε συνδυασμό με την επιθυμία πολλών να αγοράσουν ένα τέτοιο όχημα- φαίνεται ότι «οδηγούν» τις ταξινομήσεις. Έτσι, σε μια χρονική περίοδο που η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει μετά τα προβλήματα που δημιούργησε σε παραγωγή και πωλήσεις η πανδημία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών φαίνεται ότι πατάνε συνεχώς γκάζι ως μερίδιο στη συνολική πίτα.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Τον Οκτώβριο το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία (Battery Electric Vehicles-BEV) αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρυσι σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος. Το μερίδιο στις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο των οχημάτων ντίζελ, όπως δείχνουν τα ίδια στοιχεία.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Hybrid Electric Vehicles-HEV) εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και το συνολικό μερίδιό τους μειώθηκε στο 33,4% τον Οκτώβριο.
Οι χώρες πρωταθλήτριες σε ηλεκτρικά και υβριδικά
Τον Οκτώβριο του 2023 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, καταγράφοντας άνοδο κατά 36,3% στις 121.808 μονάδες όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία –η μεγαλύτερη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV)– αυξήθηκε σε μέτρια επίπεδα (+4,3%) τον Οκτώβριο.
Αυτό ανεβάζει τον όγκο πωλήσεων αυτών από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη άνοδο 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι -κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.
Οι νέες ταξινομήσεις των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων (HEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της ηπείρου: στη Γερμανία (+57,9%), τη Γαλλία (+40,1%) και την Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά τις πωλήσεις σε 2,2 εκατομμύρια μονάδες για το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Plug In Hybrid Electric-BHEV) μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτές δεν ήταν αρκετές για να αντισταθμίσουν την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα οχήματα με αυτή την πηγή ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.
Οι πωλήσεις σε πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα
Τον Οκτώβριο του 2023 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλαν στην αύξηση αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η ACEA σημειώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: σε Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% που είχαν τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Οι συνολικές πωλήσεις
Τον Οκτώβριο του 2023 οι ταξινομήσεις στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 14,6% στις 855.484 μονάδες. Αυτό σύμφωνα με την ACEA σηματοδότησε τον δέκατο πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Η γερμανική αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε πιο μέτρια ετήσια αύξηση της τάξης του 4,9%.
Το δεκάμηνο του 2023 που διανύσαμε οι ταξινομήσεις νέων ΙΧ αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά τα σχεδόν εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.


Latest News

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων