![Ηλεκτρικά οχήματα: Κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/plug-in-hybrids-2-scaled.jpg)
Συνεχή άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μερίδιο επί του συνολικού αριθμού αυτοκινήτων που αγοράζουν οι καταναλωτές, φτάνοντας μάλιστα ή ακόμη και ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε διάστημα μηνός όπως δείχνουν νέα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν αρκετά ακριβότερα από πολλά συμβατικά, κρατικές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές κι άλλα κίνητρα -σε συνδυασμό με την επιθυμία πολλών να αγοράσουν ένα τέτοιο όχημα- φαίνεται ότι «οδηγούν» τις ταξινομήσεις. Έτσι, σε μια χρονική περίοδο που η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει μετά τα προβλήματα που δημιούργησε σε παραγωγή και πωλήσεις η πανδημία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών φαίνεται ότι πατάνε συνεχώς γκάζι ως μερίδιο στη συνολική πίτα.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Τον Οκτώβριο το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία (Battery Electric Vehicles-BEV) αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρυσι σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος. Το μερίδιο στις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο των οχημάτων ντίζελ, όπως δείχνουν τα ίδια στοιχεία.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Hybrid Electric Vehicles-HEV) εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και το συνολικό μερίδιό τους μειώθηκε στο 33,4% τον Οκτώβριο.
Οι χώρες πρωταθλήτριες σε ηλεκτρικά και υβριδικά
Τον Οκτώβριο του 2023 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, καταγράφοντας άνοδο κατά 36,3% στις 121.808 μονάδες όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία –η μεγαλύτερη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV)– αυξήθηκε σε μέτρια επίπεδα (+4,3%) τον Οκτώβριο.
Αυτό ανεβάζει τον όγκο πωλήσεων αυτών από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη άνοδο 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι -κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.
Οι νέες ταξινομήσεις των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων (HEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της ηπείρου: στη Γερμανία (+57,9%), τη Γαλλία (+40,1%) και την Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά τις πωλήσεις σε 2,2 εκατομμύρια μονάδες για το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Plug In Hybrid Electric-BHEV) μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτές δεν ήταν αρκετές για να αντισταθμίσουν την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα οχήματα με αυτή την πηγή ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.
Οι πωλήσεις σε πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα
Τον Οκτώβριο του 2023 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλαν στην αύξηση αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η ACEA σημειώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: σε Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% που είχαν τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Οι συνολικές πωλήσεις
Τον Οκτώβριο του 2023 οι ταξινομήσεις στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 14,6% στις 855.484 μονάδες. Αυτό σύμφωνα με την ACEA σηματοδότησε τον δέκατο πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Η γερμανική αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε πιο μέτρια ετήσια αύξηση της τάξης του 4,9%.
Το δεκάμηνο του 2023 που διανύσαμε οι ταξινομήσεις νέων ΙΧ αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά τα σχεδόν εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης