Στη δημοσιότητα δόθηκε βίντεο από την ένοπλη επίθεση των Χούτι σε πλοίο στην Υεμένη. Οι αντάρτες προσγειώθηκαν με ελικόπτερο στο φορτηγό πλοίο «Galaxy Leader» στην Ερυθρά Θάλασσα και αμέσως υποχρέωσαν τον πλοίαρχο να αλλάξει πορεία.
Το «Galaxy Leader» που ανήκει σε εταιρεία ισραηλινού επιχειρηματία και το διαχειρίζεται ο ιαπωνικός ναυτιλιακός Όμιλος Nippon Yusen.
Ποιοι είναι οι σιίτες Χούθι που απειλούν το Ισραήλ
Τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι η Ιαπωνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με τους Χούτι για να απελευθερωθεί το πλοίο. Το πλοίο μεταφοράς οχημάτων «Galaxy Leader», που είναι Ισραηλινής πλοιοκτησίας, το κατέλαβαν αντάρτες Χούτι την Κυριακή το βράδυ ενώ έπλεε προς νότια κατεύθυνση στην Ερυθρά Θάλασσα, στα ανοικτά της Υεμένης, με το Τόκιο να καταδικάζει σθεναρά την ενέργεια αυτή. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με το Ισραήλ, προσεγγίζουμε απευθείας τους Χούτι, ενώ καλούμε άμεσα τη Σαουδική Αραβία, το Ομάν, το Ιράν και άλλες χώρες να ζητήσουν από τους αντάρτες να απελευθερώσουν το πλοίο και τα μέλη του πληρώματός, τόνισε η υπουργός Εξωτερικών της Ιαπωνίας, η Γιόκο Καμικάουα.
Οι σιίτες αντάρτες Χούτι, ανακοίνωσαν πως κατέλαβαν το πλοίο σε αντίποινα για τους βομβαρδισμούς στη Λωρίδα της Γάζας.
Στο μεταξύ δύο πλοία που βρίσκονται υπό διαχείριση από την ίδια ιαπωνική εταιρεία που ελέγχει το Galaxy Leader, άλλαξαν πορεία για να αποφύγουν ένα ανάλογο περιστατικό.
Τρομοκρατική ενέργεια
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι κατέλαβαν ένα πλοίο βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, κάνοντας λόγο για «τρομοκρατική ενέργεια του Ιράν» που θα έχει συνέπειες στη διεθνή θαλάσσια ασφάλεια.
Οι Χούθι, σύμμαχος της Τεχεράνης, επιβεβαίωσαν ότι κατέλαβαν ένα πλοίο στην περιοχή αυτή, αλλά το χαρακτήρισαν ισραηλινό.
Ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε τη Δευτέρα την κατάληψη του πλοίου Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, προσθέτοντας ότι η Ιαπωνία απευθύνει έκκληση στους Χούτι, ενώ ζητά τη βοήθεια των αρχών της Σαουδικής Αραβίας, του Ομάν και του Ιράν ώστε να εργαστούν για την ταχεία απελευθέρωση του πλοίου και του πληρώματός του.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%