
Η Visa δημοσίευσε την αναθεωρημένη έκδοση της Έκθεσης για τις Απειλές στις Ψηφιακές Πληρωμές, στην οποία προβλέπει αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (card-not-present).
Η νέα έκθεση εντοπίζει δημοφιλείς τακτικές απάτης που αναμένονται μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024 λόγω της ραγδαίας αύξησης των δραστηριοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και των προσωπικών δαπανών σε καταστήματα λιανικής και καταλύματα.
Οι 10 κανόνες για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές
Ιστορικά δεδομένα και συναλλαγές δείχνουν ότι διάφοροι παράγοντες κινδύνου ελλοχεύουν για τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
Τα δεδομένα της Visa δείχνουν ότι στις κορυφαίες κατηγορίες εμπόρων που μπαίνουν στο στόχαστρο απατεώνων, τα ποσοστά απάτης κατά την εορταστική περίοδο το 2022 αυξήθηκαν 11% σε σχέση με το ποσοστό απάτης εκτός εορταστικής περιόδου. Σημειώνεται ότι οι κορυφαίες κατηγορίες εμπόρων περιλαμβάνουν τη βελτίωση και τον εφοδιασμό κατοικίας, τις τηλεπικοινωνίες, το B2B, την υγειονομική περίθαλψη, την αυτοκίνηση, τη ψυχαγωγία, τις εκπαιδευτικές και κυβερνητικές υπηρεσίες, τα καταλύματα, την ασφάλιση, τις αεροπορικές εταιρείες και τα φαρμακεία.
Η επικαιροποιημένη έκθεση προειδοποιεί ότι απατεώνες θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για εύρεση προσφορών και αγορές ιδιαίτερων δώρων.
Τα κυριότερα σημεία της έκθεσης αφορούν:
- Digital Skimming: Με την αύξηση των διαδικτυακών αγορών, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα οι απατεώνες να υποκλέψουν με επιτυχία δεδομένα λογαριασμού από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και να τα εκμεταλλευτούν.
- Phishing and Social Engineering: Η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) τα τελευταία χρόνια έχει δώσει τη δυνατότητα στους απατεώνες να δημιουργούν καμπάνιες/ διαφημίσεις που προσομοιάζουν τις αυθεντικές, καθιστώντας πιο δύσκολο για τους καταναλωτές να εντοπίζουν τις ψευδείς.
- Υποκλοπή OTP: Η Visa εντόπισε πολλές υποκλοπές κωδικών πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) μέσω των οποίων οι απατεώνες προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς των κατόχων των καρτών. Σε αυτή την περίπτωση αποστέλλονται στα θύματα σελίδες για να καταχωρήσουν το OTP τους που εμφανίζονται να σχετίζονται με την επιθυμητή αγορά.
- Κλοπή καρτών: Οι δράστες μπορεί να επιχειρήσουν να κλέψουν τις κάρτες ή/ και τα τηλέφωνα από ανυποψίαστους καταναλωτές σε πολυσύχναστα καταστήματα λιανικής, εμπορικά κέντρα ή πάρκινγκ.
«Κατά την περίοδο των εορταστικών αγορών οι απατεώνες εκμεταλλεύονται την αυξημένη δραστηριότητα και τους καταναλωτές που στοχεύουν στην αναζήτηση του τέλειου δώρου», δήλωσε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα. «Στη Visa, δεσμευόμαστε για την ασφάλεια και την αξιοπιστία, με την υπόσχεση παρακολούθησης των απειλών 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, ακόμη και κατά την πιο υψηλή σε αγοραστική κίνηση περίοδο του χρόνου. Οι καταναλωτές μπορούν να είναι βέβαιοι πως αυτές τις γιορτές, όπως και όλο τον υπόλοιπο χρόνο, η ομάδα ειδικών της Visa εργάζεται όλο το εικοσιτετράωρο για να αποκλείσει τις απάτες».

Δέκα συνήθειες για ασφαλείς αγορές
Οι «10 ασφαλείς συνήθειες αγορών για μια ανέμελη εορταστική περίοδο» μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια των εορτών να παραμείνουν ασφαλείς. Ανάμεσα στις συμβουλές της Visa περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:
- Αγορά από αξιόπιστους εμπόρους: Πραγματοποιήστε τις αγορές σας από αξιόπιστους και γνωστούς εμπόρους. Εάν σκέφτεστε να προβείτε σε αγορά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν γνωρίζετε, κάντε πρώτα μία έρευνα για να ελέγξετε τη φήμη και την αυθεντικότητά του.
- Ασφαλίστε τα προσωπικά σας στοιχεία: Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα που επισκέπτεστε χρησιμοποιεί ασφαλή τεχνολογία. Όταν βρίσκεστε στη σελίδα πληρωμής, η διεύθυνση του ιστότοπου πρέπει να ξεκινά με https://, που σημαίνει ότι είναι ασφαλής και ότι τα δεδομένα σας κρυπτογραφούνται και αποστέλλονται μέσω ασφαλούς σύνδεσης.
- Αποφύγετε το δημόσιο Wi-Fi για αγορές: Τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi είναι συχνά μη ασφαλή και διευκολύνουν τους χάκερ να κλέψουν τα στοιχεία σας. Να χρησιμοποιείτε πάντα ένα ασφαλές, ιδιωτικό δίκτυο όταν κάνετε αγορές.
- Προσοχή στις προσφορές που είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές: Προσφορές σε ιστότοπους και σε email, τα οποία μπορεί συχνά να ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, ειδικά αν περιέχουν εξαιρετικά χαμηλές τιμές σε δυσεύρετα προϊόντα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν καχύποπτοι με τέτοιες προσφορές.


Latest News

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά

Σε σώμα συγκροτήθηκε το ΔΣ της ΔΕΗ - Πρόεδρος και CEO o Γιώργος Στάσσης
Ο Γιώργος Στάσσης συνεχίζει τη θητεία του ως CEO της ΔΕΗ

Γιατί πέφτουν με ταχύτητα τα επιτόκια στα δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν συνδέεται αποκλειστικά με τις μειώσεις στα επιτόκια στη ζώνη του ευρώ, αλλά και με άλλους παράγοντες

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον