Ξεκινάει η διαδικασία για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, όπως επίσης και για τη συντήρηση και τη διαχείριση αυτών, ύστερα από την έγκριση της διενέργειας Διεθνούς Διαγωνισμού Σ.Δ.Ι.Τ., από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τα δύο ακίνητα ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Ο Διαγωνισμός προβλέπεται να πραγματοποιηθεί με τη διαδικασία Ανταγωνιστικού Διαλόγου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
ΣΔΙΤ: Έντονο ενδιαφέρον για τέσσερα Δικαστικά Μέγαρα στην επαρχία
Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός
Ειδικότερα, ο γενικός σχεδιασμός των έργων βασίζεται στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών στις δύο πόλεις.
Περιλαμβάνεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου με τον απαραίτητο εξοπλισμό του, η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου των ανωτέρω κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και η συντήρηση και διαχείριση των Δικαστικών Μεγάρων αυτών.
Τα ανωτέρω Δικαστικά Μέγαρα θα κατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου) ή ανακατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ρεθύμνου) έτσι ώστε να πληρούν τις αρχές του «βιοκλιματικού σχεδιασμού», να είναι μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, να έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με άριστη ενεργειακή συμπεριφορά του κτιρίου και να υιοθετούν πρακτικές που αφορούν στην εξοικονόμηση κατανάλωσης ενέργειας, ενώ προβλέπεται η χρήση αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Θα παρέχουν αυξημένη ασφάλεια για το προσωπικό και τους επισκέπτες, σε κάθε περίπτωση κρίσης ή απειλής, ευελιξία σε μελλοντικές εσωτερικές διαρρυθμίσεις και πλήρη προσβασιμότητα σε ΑμεΑ.
Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα πρέπει να χρησιμοποιήσει σε όλες τις φάσεις της Σύμβασης, τόσο κατά τη φάση μελέτης/κατασκευής/ανακατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας, συντήρησης και διαχείρισης των Δικαστικών Μεγάρων, ένα μοντέλο κτιριακής πληροφορίας – Building Information Modelling (ΒΙΜ), δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση φυσικών χαρακτηριστικών και χαρακτηριστικών λειτουργίας των δικαστικών μεγάρων, που θα αποτελεί μια κοινή πηγή δεδομένων και γνώσης για τα Δικαστικά Μέγαρα, αποτελώντας μια αξιόπιστη βάση για αποφάσεις, καθ’ όλο τον κύκλο ζωής τους.
Τι προβλέπεται στις δύο κρητικές πόλεις
Σημειώνεται ότι στο Ηράκλειο προβλέπεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου, σε οικόπεδο που βρίσκεται ανατολικά του κέντρου της πόλης, κοντά στο λιμάνι του Ηρακλείου, μεταξύ πόλης και αεροδρομίου και πλησίον των παλαιών τειχών και το οποίο βρίσκεται στην συμβολή των λεωφόρων Ικάρου, Εθνικής Αντιστάσεως και Ελευθερίου Βενιζέλου (παραλιακής).
Στο Ρέθυμνο προβλέπεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου με σκοπό να λυθούν τα χρόνια προβλήματα του κτιρίου που έχει ανεγερθεί το 1981 και λειτουργεί πάνω από 40 έτη και αφορούν τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις του κτιρίου οι οποίες εμποδίζουν πλέον τη λειτουργικότητα του χώρου και την ομαλή λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών. Η ανακατασκευή προβλέπει εργασίες αποκατάστασης του φέροντος οργανισμού, κατάλληλες εσωτερικές διαρρυθμίσεις για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρήση, παρεμβάσεις στο εξωτερικό κέλυφος και στο εσωτερικό του κτιρίου, για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με την παλαιότητα, την πλημμελή συντήρηση και την απουσία εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης στο σύνολο των εγκαταστάσεων.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ