Συνάντηση μεταξύ της CLIA και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς πραγματοποιήθηκε, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αλλά και δραστηριοτήτων του υποστηρικτικού cluster για τα κρουαζιερόπλοια, που θα προδώσουν σημαντική ώθηση στην τοπική οικονομία, και όχι μόνο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Τούτο διαπιστώθηκε σήμερα, κατά την διάρκεια της επίσημης επίσκεψης της Γενικής Διευθύντριας της CLIA, Marie-Caroline Laurent, την οποία συνόδευαν η Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, κα Μαρία Δεληγιάννη, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, Κρις Θεοφιλίδης, στο Ε.Β.Ε.Π., όπου είχε συνάντηση με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, τον πρόεδρο του Π.Σ.Ε.Π.Ε. και μέλος της διοίκησης του Επιμελητηρίου, Νικόλαο Μαυρίκο, και τον αντιπρόεδρο του Ε.Σ.Π., Μιχάλη Χατζηιωάννου.
Οι 3 βασικοί στόχοι
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ανέπτυξε τους τρείς βασικούς στόχους που έχει θέσει το Επιμελητήριο αναφορικά με το σύνολο των δραστηριοτήτων της κρουαζιέρας προτάσσοντας το θέμα της ανάπτυξης συνεργειών με τις εταιρίες της κρουαζιέρας στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών, αλλά και των εργασιών dry dock για κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port, και όχι μόνο. Με αφορμή την «πράσινη μετάβαση» του τομέα της κρουαζιέρας στην οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η Marie-Caroline Laurent, διαπιστώθηκε συναντίληψη όσον αφορά στην ευρύτητα των πεδίων ανάπτυξης συνεργασιών και συνεργειών με εταιρίες της κρουαζιέρας στους τομείς των ναυπηγοεπισκευών, ενώ τονίστηκε ιδιαίτερα το θέμα του dry dock, δεδομένης της δυναμικότητας των ναυπηγείων του κόλπου της Ελευσίνας που είναι κυρίαρχη στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κρουαζιέρα: Πέντε άξονες ανάπτυξης στην Ελλάδα
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου και η γενική διευθύντρια της CLIA συμφώνησαν ακόμη στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης δράσεων που αφορούν στην επισκεψιμότητα της πόλης του Πειραιά από τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, ενώ τέθηκαν και οι επί μέρους στόχοι.
Το Επιμελητήριο, στο πλαίσιο εφαρμογής εξωστρεφούς πολιτικής, πρόκειται να λάβει μέρος στην Cruise Week Europe που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του προσεχούς έτους στην Γένοβα, όπου το παρόν θα δώσουν, στο σύνολό τους, οι εταιρίες που δρομολογούν κρουαζιερόπλοιά τους σε ευρωπαϊκούς προορισμούς με προοπτική, πέραν της παρουσίας στα Ποσειδώνια, να έχει παρουσία και στην έκθεση κρουαζιερόπλοιων στο Μαϊάμι των ΗΠΑ.
Η συνάντηση
Στην συνάντηση, από την πλευρά της, η Marie-Caroline Laurent τόνισε ότι η CLIA αναγνωρίζει πως η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό κόμβο κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, έχοντας μάλιστα αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, για να αναφερθεί σε μία σειρά θεμάτων που επιζητούν ρύθμιση από τις ελληνικές αρχές, ώστε να είναι ευκολότερη η αποεπιβίβαση επιβατών σε προορισμούς που απαιτούνται έλεγχοι Schengen.
Επίσης, η κ. Δεληγιάννη ανέπτυξε τους πέντε βασικούς πυλώνες του σχεδίου δράσης της CLIA για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με ορίζοντα πενταετίας, σημειώνοντας ότι η επίτευξη των στόχων που ενυπάρχουν στο σχέδιο αυτό θα βοηθήσει τον τομέα της κρουαζιέρας να «ανθίσει» περαιτέρω στη χώρα, με άμεσα κοινωνικά οφέλη και θέσεις εργασίας. Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου δήλωσε ότι το Ε.Β.Ε.Π. θα σταθεί αρωγό στην εν λόγω προσπάθεια, τονίζοντας, επίσης, ότι το Επιμελητήριο έχει ήδη καταγράψει τη δέσμη θεμάτων που άπτονται ρυθμίσεων ή και παρεμβάσεων από την πλευρά των συναρμόδιων υπουργείων, έχοντας προτείνει σειρά λύσεων προς την κατεύθυνση και της ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και στα τεχνικά επαγγέλματα που άπτονται της ναυπηγοεπισκευής.
Κορκίδης: Στόχος η ανάπτυξη
Έχουμε κοινούς στόχους με την CLIA, είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, για την ανάπτυξη ενός τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που συμβάλλει στην τουριστική προβολή της Ελλάδας υπενθυμίζοντας ότι η κρουαζιέρα αποφέρει ετησίως 1,1 δις στην ελληνική οικονομία υποστηρίζοντας περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας και ευχήθηκε οι ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα να εμπιστευθούν το cluster των ελληνικών ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων που διακρίνονται για την ποιότητα των εργασιών, των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και των υλικών και αναλωσίμων που κατασκευάζουν για πλοία.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., τέλος, προσκλήθηκε από την Γενική Διευθύντρια της CLIA, Marie-Caroline Laurent, να επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της CLIA, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Επιμελητηρίου με τη Διεθνή Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας, η οποία εδραιώθηκε στην σημερινή συνάντηση.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου