
Η ολοένα και μικρότερη προσφορά ελεύθερων καταστημάτων σε καθιερωμένες εμπορικές πιάτσες, η έλλειψη χώρων πάνω από 400 τ.μ., η άνοδος των ενοικίων και η ανάγκη των «νεοφώτιστων» αλυσίδων για γρήγορη επέκταση φέρνουν και στο retail την τάση της συγκατοίκησης.
Χωρίς τη λογική του shop in shop, δύο ή τρεις εμπορικές αλυσίδες επιδιώκουν να «μοιραστούν» το ίδιο ακίνητο, δημιουργώντας ένα ιδιότυπο mall, στοχεύοντας να εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη προσέλευση κοινού. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι «συγκάτοικοι» να έχουν διαφορετικό προϊοντικό μείγμα, ενώ στην ιδανική περίπτωση θα μπορούσε να είναι συμπληρωματικό.
Αυτή τη στρατηγική, που έχει τεσταριστεί, τόσο εντός όσο εκτός συνόρων, ακολουθεί η πολωνική αλυσίδα ρούχων και ειδών σπιτιού Pepco για να επεκταθεί στην επαρχία και ήδη προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης εντός των καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε 5 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Mr. DIY: Ποια είναι η μαλαισιανή τίγρη που θα ανοίξει καταστήματα στην Αθήνα
Πρόκειται για τις Σέρρες, τα Γρεβενά, τις Σάπες Ροδόπης, την Κομοτηνή και την Πτολεμαΐδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα διαθέσει χώρο στην Pepco, έναντι ενοικίου, ενώ εξωτερικά θα αναρτηθούν πινακίδες και των δυο εταιρειών.
Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος ακολουθεί τη συμφωνία που έχει συνάψει η πολωνική αλυσίδα με την Public, μισθώνοντας χώρους στα δύο καταστήματα της τελευταίας στη Θεσσαλονίκη, με πολύ καλά αποτελέσματα και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα. Ας σημειωθεί ότι η Public εκτός της Pepco «συγκατοικεί» και με τη Jysk, η οποία έχει μισθώσει χώρο στο κατάστημα της Παλλήνης.
Συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες
Σύμφωνα με πληροφορίες το επιτελείο της Pepco έχει προσεγγίσει κι άλλες αλυσίδες προκειμένου να βρεθεί φόρμουλα «συγκατοίκησης».
Μεταξύ αυτών είναι η σερβική αλυσίδα καλλυντικών Lilly Drogerie, η δανέζικη αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk και μία από τις κορυφαίες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Με στόχο τα 200 καταστήματα
Όπως αναφέρει πάντως στον ΟΤ ο κος Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco, η στρατηγική της «συγκατοίκησης» δεν πρόκειται να σταματήσει την αυτόνομη ανάπτυξη της αλυσίδας, η οποία θα «κλείσει» το 2023 με 26 καταστήματα από 24 αυτή τη στιγμή.
Το πρώτο από τα νέα ανοίγματα θα γίνει τις επόμενες ημέρες στη Λεωφόρο Λαυρίου, στην Παιανία, πάνω από κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά χωρίς να υπάρχει σχέση «συγκατοίκησης», ενώ το δεύτερο σημείο βρίσκεται στις Σέρρες εντός του καταστήματος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.
Εκπροσωπώντας το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, το επενδυτικό πλάνο της Pepco στην 5ετία είναι το άνοιγμα 200 καταστημάτων πανελλαδικά, λέει ο κος Βλάσσης.
Το παράδειγμα της IKEA
Σε αναδιάταξη της εμπορικής της στρατηγικής με μείωση των τετραγωνικών των χώρων πώλησης έχει προχωρήσει και η αλυσίδα IKEA, με τον όμιλο Fourlis να προχωρά σε εμπορική εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων μισθώνοντάς τες σε άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.
Τέτοιου είδους κινήσεις έγιναν στα μεγάλα καταστήματα IKEA στη Λάρισα και στα Ιωάννινα όπου από 20.000 τ.μ. έκαστο έγιναν 10.000 τ.μ. έκαστο.
Οι χώροι που ελευθερώθηκαν στα Ιωάννινα μισθώθηκαν στην πολωνική αλυσίδα ένδυσης Sinsay (όμιλος LPP), στην Pepco και στην τουρκική LC Waikiki.


Latest News
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece

Νέα εποχή για το εμβληματικό Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας – Παραχωρείται στον Δήμο Πεντέλης
H παραχώρηση πραγματοποιείται με σκοπό ο Δήμος Πεντέλης να προβεί σε εργασίες μελετών, αδειοδότησης, αποκατάστασης και ανακαίνισης των εγκαταστάσεων του ακινήτου

Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των ακινήτων - Πώς θα λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα
Τι αναφέρει μελέτη της Alpha Bank για την αγορά κατοικίας και τις προοπτικές της - Το 12% σχεδιάζει αγορά κατοικίας την επόμενη 2ετία - Το 64% των κατοικιών είναι άνω των 30 ετών

Ακάθεκτο το real estate κόντρα στις αναταράξεις – Το μήνυμα Dimand και Premia
Σε δημιουργικό αναβρασμό παραμένουν οι εγχώριες εταιρείες real estate κόντρα στην αβεβαιότητα που φέρνουν οι δασμοί Τραμπ – Οι ευκαιρίες που αναζητούν και οι προβληματισμοί για το κόστος

Ποσά 200 εκατ. ευρώ σε μελέτες για να «ξεκλειδώσει» η δόμηση εκτός σχεδίου
Σε φάση ελέγχου μελέτες καταγραφής πολεοδομικά αναγνωρισμένων οδών που θα δίνουν δικαιώματα δόμησης σε εκτός σχεδίου οικόπεδα στα νησιά. Μετά το Πάσχα οι ανάδοχοι για τις μελέτες στην υπόλοιπη χώρα.
![Σπίτι μου 2: Στο… ράφι τα δάνεια – Ακίνητα παλιά και ακριβά [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/akin4-1-600x399.jpg)
«Κρυμμένος θησαυρός» η αναζήτηση φθηνής στέγης - Τα εμπόδια στο Σπίτι μου 2
Η εξεύρεση ακινήτων εξακολουθεί να είναι το μεγάλο αγκάθι και για τη δεύτερη φάση του προγράμματος Σπίτι μου 2

Orilina Properties: Κέρδη ρεκόρ 19,27 εκατ. ευρώ για το 2024
Η προσαρμοσμένη ετήσια απόδοση επί της Eπιχειρηματικής Aξίας (Enterprise Value) του Ομίλου Orilina Properties ανήλθε σε 17,2%

Ανδριόπουλος (DIMAND): Σε 10 χρόνια θα λυθεί ουσιαστικά το πρόβλημα της κατοικίας
«Το πρόβλημα της κατοικίας είναι ένα ζήτημα που επιλύεται αν συνεργαστούν όλοι, υποστήριξε ο Δ. Ανδριόπουλος της DIMAND