Ρότα για ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ βάζει η Attica Group μετά τις χθεσινές αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των μετόχων των δυο εταιρειών που ενέκριναν την συγχώνευση δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ.
Η «νέα Attica» είναι μια πολύ μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα καθώς έχει ενοποιημένο τζίρο πάνω από 700 εκατ. ευρώ και είναι η δεύτερη στον κόσμο σε διακίνηση επιβατών και πέμπτη στη μεταφορά φορτηγών με βάση υπολογισμού τα γραμμικά μέτρα (lane meters).
Attica Group: Με τέσσερα πλοία στα χρώματα της ΑΝΕΚ στις γραμμές της Κρήτης
Αν το καλοκαίρι η Attica βρέθηκε στην επικαιρότητα λόγω του τραγικού γεγονότος της απώλειας της ζωής του Αντώνη Καρυώτη, τώρα επανέρχεται στην επικαιρότητα, όχι μονό στην ελληνική αλλά στη διεθνή ακτοπλοϊκή σκηνή, λόγω των μεγεθών της. Σύμφωνα με υπολογισμούς των ανθρώπων της, τα 43 πλοία της πραγματοποίησαν πέρυσι 21.000 ταξίδια και «έγραψαν» 2.642.000 μίλια η κάλυψαν 125 φορές τον γύρο της γης.
Η νέα Attica Group δραστηριοποιείται σε έξι χώρες (Ελλάδα-Ιταλία, Μαρόκο- Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο,- Δομινικανή Δημοκρατία), απασχολεί 2.839 εργαζόμενους, ενώ διακινεί 7,2 εκατ. επιβάτες, μεταφέρει 1,3 εκατ. ΙΧ και 620 χιλιάδες φορτηγά.
Πράσινος στόλος
Από σήμερα σχεδιάζει την επόμενη ημέρα που περνά μέσα από ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο «πρασινίσματος» του στόλου της ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το «χτίσιμο» νέων πλοίων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Μάλιστα δεν αποκλείει μέρος του προγράμματος να υλοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία ιδιαίτερα τώρα που ο κλάδος αυτός δείχνει να ανακάμπτει στη χώρα μας.
Άμεσα πάντως και μέχρι το 2025 ο ενοποιημένος όμιλος θα επενδύσει συνολικά 150 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 30 θα κατευθυνθούν σε πλοία της ΑΝΕΚ προκειμένου ο υφιστάμενος στάλος να γίνει πολύ πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Οι επενδύσεις θα αφορούν εγκαταστάσεις καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε πλοία της ΑΝΕΚ, νέα οικολογικά χρώματα, εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης των πλοίων όταν είναι στα λιμάνια (cold ironing), νέες τεχνολογίες πρόωσης, κ.λ.π.
Παράλληλα η διοίκηση της Attica της οποίας τα επενδυτικά της σχέδια έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης (μέχρι 120 εκατ. ευρώ) θα καταθέσει στον επόμενο γύρο και προτάσεις για ένταξη της ΑΝΕΚ στο ταμείο. Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει γράψει ο ot.gr η επωνυμία της ΑΝΕΚ διατηρείται και τέσσερα πλοία με τα χρώματα της θα εξυπηρετούν τις γραμμές της Κρήτης. Συνεχίζοντας την παράδοση της ΑΝΕΚ, τα τέσσερα πλοία θα φέρουν ονόματα εμπνευσμένα από την Κρητική παράδοση. Πιο συγκεκριμένα το «Blue Galaxy» θα μετονομασθεί σε «Κίσσαμος», το «Blue Horizon» σε «Λευκά Όρη» και τα δυο αυτά πλοία με τα «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα εξυπηρετούν τις γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Βασικός μέτοχος της Attica Group είναι η Strix Holdings, συγγενής εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία κατέχει το 94,66% της «παλαιάς» Attica Group. Με την συγχώνευση οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα λάβουν 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica Group. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι μέτοχοι της Attica θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 88,75% περίπου στο νέο μετοχικό κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της Συγχώνευσης και οι μέτοχοι της ANEK θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 11,25% περίπου στο νέο κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της συγχώνευσης.
Όπως εκτιμάται, στη συνέχεια η «νέα Attica» θα προχωρήσει σε υποχρεωτικό placement καθώς θα έχει ένα ποσοστό διασποράς στο ΧΑ, λίγο πάνω από το 13,46% και συνεπώς θα υποχρεωθεί σε placement μετοχών προκειμένου να φτάσει στο όριο του 25%.
Αυτή η υποχρέωση μπορεί να είναι η αφορμή για να ακολουθήσει μία «γενναία» αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας, αύξηση που μπορεί να προσελκύσει ισχυρά κεφάλαια. Όπως σχολιάζουν στελέχη της η Attica προσέλκυε πάντα την προσοχή διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων τώρα όμως υπάρχει ένας λόγος παραπάνω όσο μάλιστα θα υλοποιεί το πολύ μεγάλο «πράσινο» επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το Νορβηγικό παράδειγμα
Ήδη ο ακτοπλοϊκός κλάδος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών ενόψει και της «πράσινης μετάβασης». Τελευταίο παράδειγμα η αγορά πριν λίγες ημέρες της Νορβηγικής Fjord1 από τις DIF Capital Partners και EDF Invest.
Η Fjord1, η οποία λειτουργεί με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και διαθέτει στόλο 81 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός φορέας της Νορβηγίας και ο κορυφαίος ιδιοκτήτης και διαχειριστής ηλεκτροκίνητων ακτοπλοϊκών μεταφορών στη χώρα (περίπου 39 ηλεκτρικά πλοία), στοιχείο που προσελκύει και τους επενδυτές. H εταιρεία άλλαξε χέρια σε μια τιμή 10-12 φορές τα EBITDA και η αποτίμηση αυτή είναι ενδεικτική του τι μπορεί να καταφέρει μια ακτοπλοϊκή με σύγχρονο στόλο.
Με συντριπτικά ποσοστά η συγχώνευση
Χθες με συντριπτική πλειοψηφία εγκρίθηκε από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δυο εταιρειών, η συγχώνευση Attica Group και ΑΝΕΚ. Το πρωί οι δυο γενικές συνελεύσεις των μετόχων της ΑΝΕΚ (κοινών μετοχών και προνομιούχων) αποφάσισαν με συντριπτική πλειοψηφία, άνω του 98% των παριστάμενων μετόχων, το σχέδιο συγχώνευσης δια απορρόφησης από την Attica Group και τη συγχώνευση των δυο εταιρειών.
Ειδικότερα στη συνέλευση των κοινών μετοχών, παρέστη το 64% των μετόχων της εταιρείας και υπέρ ψήφισε το 98,89%. Επίσης με μεγάλο ποσοστό ενέκρινε τα παραπάνω και η γενική συνέλευση των προνομιούχων μετόχων. Συμμετείχε το 52,62 % του μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ των σχεδίων και της συγχώνευσης ψήφισε το 99,71 %. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Group με τα ίδια θέματα.
Η συμμετοχή στη συνέλευση έφτασε στο 97,67% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ της συγχώνευσης ψήφισε και το 100% των παρισταμένων με δικαίωμα ψήφου..
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό