Ρότα για ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ βάζει η Attica Group μετά τις χθεσινές αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των μετόχων των δυο εταιρειών που ενέκριναν την συγχώνευση δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ.
Η «νέα Attica» είναι μια πολύ μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα καθώς έχει ενοποιημένο τζίρο πάνω από 700 εκατ. ευρώ και είναι η δεύτερη στον κόσμο σε διακίνηση επιβατών και πέμπτη στη μεταφορά φορτηγών με βάση υπολογισμού τα γραμμικά μέτρα (lane meters).
Attica Group: Με τέσσερα πλοία στα χρώματα της ΑΝΕΚ στις γραμμές της Κρήτης
Αν το καλοκαίρι η Attica βρέθηκε στην επικαιρότητα λόγω του τραγικού γεγονότος της απώλειας της ζωής του Αντώνη Καρυώτη, τώρα επανέρχεται στην επικαιρότητα, όχι μονό στην ελληνική αλλά στη διεθνή ακτοπλοϊκή σκηνή, λόγω των μεγεθών της. Σύμφωνα με υπολογισμούς των ανθρώπων της, τα 43 πλοία της πραγματοποίησαν πέρυσι 21.000 ταξίδια και «έγραψαν» 2.642.000 μίλια η κάλυψαν 125 φορές τον γύρο της γης.
Η νέα Attica Group δραστηριοποιείται σε έξι χώρες (Ελλάδα-Ιταλία, Μαρόκο- Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο,- Δομινικανή Δημοκρατία), απασχολεί 2.839 εργαζόμενους, ενώ διακινεί 7,2 εκατ. επιβάτες, μεταφέρει 1,3 εκατ. ΙΧ και 620 χιλιάδες φορτηγά.
Πράσινος στόλος
Από σήμερα σχεδιάζει την επόμενη ημέρα που περνά μέσα από ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο «πρασινίσματος» του στόλου της ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το «χτίσιμο» νέων πλοίων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Μάλιστα δεν αποκλείει μέρος του προγράμματος να υλοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία ιδιαίτερα τώρα που ο κλάδος αυτός δείχνει να ανακάμπτει στη χώρα μας.
Άμεσα πάντως και μέχρι το 2025 ο ενοποιημένος όμιλος θα επενδύσει συνολικά 150 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 30 θα κατευθυνθούν σε πλοία της ΑΝΕΚ προκειμένου ο υφιστάμενος στάλος να γίνει πολύ πιο φιλικός προς το περιβάλλον. Οι επενδύσεις θα αφορούν εγκαταστάσεις καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε πλοία της ΑΝΕΚ, νέα οικολογικά χρώματα, εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης των πλοίων όταν είναι στα λιμάνια (cold ironing), νέες τεχνολογίες πρόωσης, κ.λ.π.
Παράλληλα η διοίκηση της Attica της οποίας τα επενδυτικά της σχέδια έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης (μέχρι 120 εκατ. ευρώ) θα καταθέσει στον επόμενο γύρο και προτάσεις για ένταξη της ΑΝΕΚ στο ταμείο. Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει γράψει ο ot.gr η επωνυμία της ΑΝΕΚ διατηρείται και τέσσερα πλοία με τα χρώματα της θα εξυπηρετούν τις γραμμές της Κρήτης. Συνεχίζοντας την παράδοση της ΑΝΕΚ, τα τέσσερα πλοία θα φέρουν ονόματα εμπνευσμένα από την Κρητική παράδοση. Πιο συγκεκριμένα το «Blue Galaxy» θα μετονομασθεί σε «Κίσσαμος», το «Blue Horizon» σε «Λευκά Όρη» και τα δυο αυτά πλοία με τα «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα εξυπηρετούν τις γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Βασικός μέτοχος της Attica Group είναι η Strix Holdings, συγγενής εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία κατέχει το 94,66% της «παλαιάς» Attica Group. Με την συγχώνευση οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα λάβουν 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica Group. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι μέτοχοι της Attica θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 88,75% περίπου στο νέο μετοχικό κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της Συγχώνευσης και οι μέτοχοι της ANEK θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 11,25% περίπου στο νέο κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της συγχώνευσης.
Όπως εκτιμάται, στη συνέχεια η «νέα Attica» θα προχωρήσει σε υποχρεωτικό placement καθώς θα έχει ένα ποσοστό διασποράς στο ΧΑ, λίγο πάνω από το 13,46% και συνεπώς θα υποχρεωθεί σε placement μετοχών προκειμένου να φτάσει στο όριο του 25%.
Αυτή η υποχρέωση μπορεί να είναι η αφορμή για να ακολουθήσει μία «γενναία» αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας, αύξηση που μπορεί να προσελκύσει ισχυρά κεφάλαια. Όπως σχολιάζουν στελέχη της η Attica προσέλκυε πάντα την προσοχή διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων τώρα όμως υπάρχει ένας λόγος παραπάνω όσο μάλιστα θα υλοποιεί το πολύ μεγάλο «πράσινο» επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το Νορβηγικό παράδειγμα
Ήδη ο ακτοπλοϊκός κλάδος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών ενόψει και της «πράσινης μετάβασης». Τελευταίο παράδειγμα η αγορά πριν λίγες ημέρες της Νορβηγικής Fjord1 από τις DIF Capital Partners και EDF Invest.
Η Fjord1, η οποία λειτουργεί με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και διαθέτει στόλο 81 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός φορέας της Νορβηγίας και ο κορυφαίος ιδιοκτήτης και διαχειριστής ηλεκτροκίνητων ακτοπλοϊκών μεταφορών στη χώρα (περίπου 39 ηλεκτρικά πλοία), στοιχείο που προσελκύει και τους επενδυτές. H εταιρεία άλλαξε χέρια σε μια τιμή 10-12 φορές τα EBITDA και η αποτίμηση αυτή είναι ενδεικτική του τι μπορεί να καταφέρει μια ακτοπλοϊκή με σύγχρονο στόλο.
Με συντριπτικά ποσοστά η συγχώνευση
Χθες με συντριπτική πλειοψηφία εγκρίθηκε από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δυο εταιρειών, η συγχώνευση Attica Group και ΑΝΕΚ. Το πρωί οι δυο γενικές συνελεύσεις των μετόχων της ΑΝΕΚ (κοινών μετοχών και προνομιούχων) αποφάσισαν με συντριπτική πλειοψηφία, άνω του 98% των παριστάμενων μετόχων, το σχέδιο συγχώνευσης δια απορρόφησης από την Attica Group και τη συγχώνευση των δυο εταιρειών.
Ειδικότερα στη συνέλευση των κοινών μετοχών, παρέστη το 64% των μετόχων της εταιρείας και υπέρ ψήφισε το 98,89%. Επίσης με μεγάλο ποσοστό ενέκρινε τα παραπάνω και η γενική συνέλευση των προνομιούχων μετόχων. Συμμετείχε το 52,62 % του μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ των σχεδίων και της συγχώνευσης ψήφισε το 99,71 %. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Group με τα ίδια θέματα.
Η συμμετοχή στη συνέλευση έφτασε στο 97,67% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ της συγχώνευσης ψήφισε και το 100% των παρισταμένων με δικαίωμα ψήφου..
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας