Υπεγράφη σήμερα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. -ως αρχικός μέτοχος και μέλος της εταιρείας ειδικού σκοπού «ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»- η σύμβαση υπο-παραχώρησης, αναφορικά με το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β’» της Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε. για χρονικό διάστημα 40 ετών. Αντισυμβαλλόμενοι είναι το Ελληνικό Δημόσιο, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.) και την «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.».
Στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Black Summit – EFA το λιμάνι της Καβάλας – Υπεγράφη η σύμβαση με ΤΑΙΠΕΔ
«Το λιμάνι της Καβάλας πρόκειται να αποκτήσει σύντομα τη θέση που του αξίζει, κεφαλαιοποιώντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, αλλά και αναδεικνύοντας τη σημασία που έχει για την ευρύτερη περιοχή» ανέφερε ο γενικός διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης & εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μάνος Μουστάκας, μετά την υπογραφή της σύμβασης. Και πρόσθεσε: «Μέσω ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού, στοχευμένων και ουσιαστικών επενδύσεων, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία για όλους τους εμπλεκόμενους, τονώνοντας την απασχόληση, προστατεύοντας τον φυσικό πλούτο και ενισχύοντας την εξωστρέφεια της περιοχής, για να δημιουργήσουμε τελικά ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς για τις εμπορευματικές μεταφορές των Βαλκανίων, επιτυγχάνοντας την ουσιαστική ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου του λιμένα ‘Φίλιππος Β’ της Καβάλας».
Τι προβλέπει η σύμβαση
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία ειδικού σκοπού με την επωνυμία ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Α.Ε. (ο υπο-παραχωρησιούχος) η οποία συστάθηκε για τους σκοπούς της σύμβασης υπο-παραχώρησης μεταξύ των BLACKSUMMIT FINANCIAL GROUP INC (55%) – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (35%) και ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (10%), μέσω της σύμβασης αναλαμβάνει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης του λιμένα για εμπορική εκμετάλλευση, συντήρηση, ανάπτυξη, παροχή υπηρεσιών και λειτουργιών, καθώς και επιβολή και είσπραξη τελών, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους της σύμβασης.
Τονίζεται ότι, σήμερα η βασική δραστηριότητα του λιμένα «Φίλιππος Β’» είναι η διακίνηση γενικού φορτίου και ξηρού φορτίου χύδην. Επιπροσθέτως, στις λιμενικές του εγκαταστάσεις δύνανται να εξυπηρετηθούν εμπορευματοκιβώτια, ενώ ο λιμένας διαθέτει έτοιμες προς χρήση λιμενικές υποδομές και χώρους διακίνησης και αποθήκευσης φορτίων.
Η υπο-παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β΄» περιλαμβάνει:
- τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,
- μια πρόσθετη μη επιστρωμένη υπό αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,
- τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη
- την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και
- συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.
Το τίμημα
Το οικονομικό αντάλλαγμα του υπο-παραχωρησιούχου προς την ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. ανέρχεται σε 33,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο υπο-παραχωρησιούχος προβλέπεται να προβεί σε επενδύσεις συνολικού ύψους 36 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων των υποχρεωτικών και δαπανών βαριάς συντήρησης οι οποίες αφορούν σε προμήθεια νέου εξοπλισμού, αντικατάσταση εξοπλισμού, υποδομές – ανωδομές, λογισμικό, hardware κ.α., καθώς και σε επενδύσεις προς εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας και του τελωνείου.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ