
Ευοίωνες κρίνονται οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς η προσφορά χωρητικότητας μειώνεται, ενώ από την άλλη πλευρά η ζήτηση παραμένει σταθερή. Οι ναυλομεσιτικοί οίκοι στην Ελλάδα όπως η Intermodal και Xclusiv στα τελευταία reports αναφέρονται στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δίνουν ορισμένα στοιχεία που δείχνουν μια θετική προοπτική μέχρι το τέλος του χρόνου αλλά και το 2024.
Η αύξηση του στόλου θα είναι φέτος περίπου στο 3%, εκτιμά η Intermodal, καθώς «έπεσαν» μέχρι στιγμής στο νερό περισσότερα από 416 νεότευκτα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, συνολικής μεταφορικής 30,72 εκατομμυρίων, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου αύξηση κατά 2,59 εκατ.dwt, με αποτέλεσμα το σύνολο να ανέλθει σε 33,31 εκατ. dwt. Από την άλλη πλευρά έχει καταγραφεί μέχρι τώρα η διάλυση 86 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που αντιστοιχούν σε συνολική χωρητικότητα 5,62 εκατ.dwt. Να σημειωθεί ότι οι ετήσιοι ρυθμοί αύξησης του στόλου για τα έτη 2022, 2021 και 2020 ήταν 2,9%, 3,5% και 3,9% αντίστοιχα. Το 2022 παρουσίασε το χαμηλότερο ποσοστό νέων παραδόσεων από το 2018, τάση που ακολουθείται και το τρέχον έτος. Ωστόσο, η δραστηριότητα διάλυσης το 2022 ήταν η μικρότερη από το 2007, με μόλις 53 πλοία να παροπλίζονται.
Ναυτιλία: Γήρανση στα χύδην ξηρού φορτίου
Ανοδος
Ο ναυλομεσιτικός οίκοςXclusiv εστιάζει στη ζήτηση και καταγράφει μια ανοδική κίνηση των δεικτών των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το τελευταίο διάστημα, που αντικατοπτρίζουν την άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά ο δείκτης των πλοίωνpanamax, οBPI, την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023 έφτασε τις 1.874 μονάδες και ο μέσος ναύλος τα 16.868 δολάρια την ημέρα. Ο δείκτης Panamax έχει να δει αυτά τα επίπεδα από τις 27 Οκτωβρίου 2022, όταν βρισκόταν στις 1.900 μονάδες. Ο BPI σημείωσε αύξηση περίπου 30% τις τελευταίες 10 ημέρες, προκειμένου να φτάσει σχεδόν σε υψηλό 11 μηνών.
Περνώντας στους άλλους δείκτες, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο BDI, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στο όριο των 1.820 μονάδων, σημειώνοντας άνοδο 10,77% και ο BCI έκλεισε στις 2.763 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 6,72%. Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, καταγράφεται υψηλή ζήτηση για panamaxes, ενώ η προσφορά χωρητικότητας είναι αρκετά περιορισμένη. Οι όγκοι εμπορευμάτων που περιμένουν για μεταφορά βρίσκονται σε υγιή επίπεδα. Οι εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ είναι αυξημένες λόγω της πολύ καλής συγκομιδής. Επίσης, οι εισαγωγές άνθρακα από τις ασιατικές χώρες είναι αυξημένες λόγω της χαμηλής τιμής του άνθρακα και της αναπλήρωσης των αποθεμάτων. Η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος είναι σταθερή, αλλά με θετικές προοπτικές, καθώς το Πεκίνο δήλωσε ότι θα επιταχύνει την έκδοση ομολόγων για να στοχεύσει στις χαλυβουργικές υποδομές και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Προβλέψεις
Για το 2024, το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου θα έρθει αντιμέτωπο με την προσθήκη 495 νεότευκτων πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 34,8 εκατ. dwt, σημειώνει η Intermodal. Η εισροή αυτή θα αποτελείται από διάφορους τύπους πλοίων: 38 Capesize, 6 Post Panamax, 124 Kamsarmax/Panamax, 169 Ultramax/Supramax και 158 Handysize, στα οποία περιλαμβάνονται 18 πλοία κάτω των 20.000 dwt. Εξετάζοντας την εικόνα μέχρι το 2025, οι προοπτικές εμφανίζονται πιο ευνοϊκές από την άποψη των πλοιοκτητών. Το έτος αυτό αναμένεται να εισρεύσουν στην αγορά 27,62 εκατομμύρια dwt κατανεμημένα σε 369 πλοία. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτεί τον χαμηλότερο αριθμό νέων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά από το 2008. Κατά συνέπεια, η τάση αυτή στηρίζει τις προβλέψεις που υποδηλώνουν ότι η αύξηση του στόλου κατά τη διάρκεια του 2025 είναι πιθανό να συγκλίνει γύρω στο 1%, αντιπροσωπεύοντας την πιο μικρή αύξηση από το 2000. Οσον αφορά την τομεακή κατανομή για το 2025, τα πλοία Capesize προβλέπεται να αποτελούν μόνο το 9% των νέων προσθηκών στον στόλο. Ακολουθούν οι τομείς Kamsarmax, Handysize και Handysize, οι οποίοι αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 28%, 30% και 31% της νέας χωρητικότητας, αντίστοιχα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ