![Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Συστάσεις για την ψηφιακή εκπαίδευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/artificial-intelligence.jpg)
Σειρά συστάσεων σχετικά με τους βασικούς παράγοντες που διευκολύνουν την επιτυχή ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σχετικά με τη βελτίωση της παροχής ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση εξέδωσε σήμερα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με τη δέσμη αυτή, το Συμβούλιο ανταποκρίνεται στην ανάγκη να καταστεί η εκπαίδευση έτοιμη για έναν γνήσιο ψηφιακό μετασχηματισμό και ικανή να συμβαδίζει με την εποχή της, παρέχοντας παράλληλα τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι —και θα είναι— απαραίτητες σε αυτή τη νέα πραγματικότητα.
«Οι ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες πρέπει να είναι προσβάσιμες σε ολόκληρο τον πληθυσμό, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και σε κάθε υπόβαθρο. Και κάθε σχολείο, κάθε ίδρυμα εκπαίδευσης και κατάρτισης θα πρέπει να λαμβάνει δεόντως υπόψη τόσο τους κινδύνους όσο και τις ευκαιρίες που συνοδεύουν την τεχνολογία», η Pilar Alegría, υπουργός Παιδείας, Επαγγελματικής Κατάρτισης και Αθλητισμού της Ισπανίας.
Η κοινωνική καινοτομία στην εποχή της κρίσης
Απόκτηση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων από τέσσερα στα πέντε άτομα έως το 2030
Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη βελτίωσης της ψηφιακής ετοιμότητας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης όσον αφορά την ανθεκτικότητα, την προσβασιμότητα, την υψηλή ποιότητα και τη συμπεριληπτικότητα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της δέσμευσης για την Ψηφιακή Δεκαετία, η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο το 80 % του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών να διαθέτει, έως το 2030, τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες.
Σε αυτή τη βάση, και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων (2023), είναι πιο σημαντικό από ποτέ να δοθεί έμφαση στις ανάγκες της εκπαίδευσης και της κατάρτισης όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αναλαμβάνοντας δράση σε όλα τα επίπεδα (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων), με προοπτική διά βίου μάθησης, και για όλες τις ομάδες του πληθυσμού (π.χ. νέοι, ενήλικες και επαγγελματίες).
Ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες
Η σύσταση του Συμβουλίου που εκδόθηκε σήμερα σχετικά με τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες συνιστά στα κράτη μέλη να συμφωνήσουν σε εθνικές και, κατά περίπτωση, περιφερειακές στρατηγικές ή στρατηγικές προσεγγίσεις για την ψηφιακή εκπαίδευση και τις δεξιότητες και ικανότητες, ζητώντας τους:
-να καθορίσουν εθνικούς στόχους ή να επανεξετάσουν τους εθνικούς τους στόχους για την παροχή των εν λόγω δεξιοτήτων και ικανοτήτων
-να λάβουν μέτρα με στόχο «ομάδες προτεραιότητας ή δυσπρόσιτες ομάδες»
-να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
-να προωθήσουν τη διδασκαλία ψηφιακών δεξιοτήτων εγκάρσια σε διάφορα μαθήματα
-να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες για όλους τους σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχοντας ευκαιρίες μάθησης σε διάφορα επίπεδα και επιστημονικούς κλάδους
-να παρέχουν στους ενήλικες ευκαιρίες για την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και να αντιμετωπίσουν την έλλειψη επαγγελματιών στον τομέα των ΤΠΕ
Επιτυχής ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση
Ταυτόχρονα, η σύσταση του Συμβουλίου σχετικά με τους βασικούς παράγοντες που διευκολύνουν την επιτυχή ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση επικεντρώνεται στον τρόπο προσαρμογής των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ψηφιακή εποχή. Παρέχεται καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο προετοιμασίας των ανθρώπων για τη δημιουργική, ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας, η οποία θα βασίζεται στην κατανόηση της λειτουργίας της.
Μεταξύ άλλων μέτρων, τα κράτη μέλη καλούνται:
-να ενσωματώσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία και να ενδυναμώσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να τις χρησιμοποιούν
-να στηρίξουν την ανάπτυξη ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας ως προς τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης
-να λάβουν μέτρα κυβερνοασφάλειας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένων μέτρων ευαισθητοποίησης
να επενδύσουν στη συνδεσιμότητα, τις ψηφιακές υποδομές και την ψηφιακή προσβασιμότητα στην εκπαίδευση και την κατάρτιση
Επόμενα βήματα
Αμφότερες οι συστάσεις εκδόθηκαν σήμερα και θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρακολουθήσει την εφαρμογή τους σε όλα τα κράτη μέλη, και στη συνέχεια, εντός πέντε ετών, θα συντάξει και θα διαβιβάσει έκθεση στο Συμβούλιο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ημιαγωγοί: Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asml1-600x400.jpg)
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
![ChatGPT: Τι είναι το απόρρητο πρόγραμμα με την κωδική ονομασία «φράουλα»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/chatgpt-600x338.jpg)
«Φράουλα»: Τι είναι το απόρρητο πρόγραμμα του ChatGPT
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια συνεχής φημολογία για απόρρητα πρότζεκτ που βρίσκονται υπό εξέλιξη στα εργαστήρια της OpenAI
![SpaceX: Καθηλώνεται ο πύραυλος Falcon 9, παγώνουν οι αποστολές αστροναυτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/spacex-600x310.jpg)
Καθηλώνεται ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX – Παγώνουν οι αποστολές αστροναυτών
Η αποτυχία της περασμένης εβδομάδας διακόπτει ένα σερί 300 επιτυχημένων εκτοξεύσεων για τον Falcon 9 της SpaceX, έναν από τους πιο επιτυχημένους πυραύλους ολων των εποχών.
![Η αγορά υπολογιστών συνεχίζει να ανακάμπτει – Αύξηση 3% το β’ τρίμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/laptop-3-600x392.jpg)
Η αγορά υπολογιστών συνεχίζει να ανακάμπτει - Αύξηση 3% το β' τρίμηνο
Σύμφωνα με την εκτίμηση της Canalys, το στάδιο είναι πλέον έτοιμο για μια επιταχυνόμενη ανάπτυξη
![Counterpoint: Τα smartphone είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη την τελευταία τριετία το β’ τρίμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Samsung-Galaxy-S24-game_1_li_1-600x400.jpg)
Γιατί τα smartphone είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη την τελευταία τριετία;
Η παγκόσμια αγορά smartphone αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση το β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων της αγοράς Counterpoint
![Το δίλημμα των επενδυτών της Nvidia: Πόσο είναι το πάρα πολύ σε ένα χαρτοφυλάκιο;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/Nasdaq-600x377.jpeg)
Πόσο είναι το πάρα πολύ σε ένα χαρτοφυλάκιο; Το δίλημμα των επενδυτών της Nvidia
Οι τοποθετήσεις στην Nvidia των funds αυξήθηκαν καθώς η μετοχή ανέβηκε στα ύψη, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο
![Κίνα: Γιατί αυξάνει την παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_china_chips-600x352.png)
Γιατί η Κίνα αυξάνει την παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου
Πως η παραγωγή παλαιάς κοπής τσιπ παίρνει γεωπολιτικές διαστάσεις
![Google: Προ των πυλών το mega deal με τη Wiz – Θα αγγίζει τα 23 δισ. δολάρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/2024-02-16T000121Z_423707472_RC2B36A03LWC_RTRMADP_5_GOOGLE-EUROPE-600x459.jpg)
Προ των πυλών το mega deal της Google με τη Wiz - Θα αγγίζει τα 23 δισ. δολάρια
Με στόχο περισσότερες εξαγορές, η νεοσύστατη επιχείρηση στον κυβερνοχώρο Wiz συγκεντρώνει 1 δισ. δολάρια σε ιδιωτικά κεφάλαια - Τι αναφέρει η WSJ για την επικείμενη συμφωνία με Google
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις