Ολοκληρώθηκε η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.000 ευρώ, από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε δικαιούχο του προγράμματος «Πράσινα Ταξί», το οποίο υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσφέροντας σημαντικό οικονομικό κίνητρο σε επαγγελματίες οδηγούς προκειμένου να αντικαταστήσουν τα παλιά τους οχήματα με ηλεκτρικά.
Ειδικότερα, το πρώτο «πράσινο» ταξί που επιδοτήθηκε από το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανήκει σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» έχουν υποβληθεί έως σήμερα 81 αιτήσεις για αντίστοιχα οχήματα. Σε αποφάσεις υπαγωγής έχουν ενταχθεί 53 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 17 εντάχθηκαν στις 21/11.
Ηλεκτροκίνηση: Στο ΚΠΙΣΝ ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης οχημάτων στην Ελλάδα
Αλεξοπούλου: Το μέλλον της αυτοκίνησης η ηλεκτροκίνηση
«Είναι μια σημαντική, συμβολικά, στιγμή η πληρωμή επιδότησης, μέσω του προγράμματος “Πράσινα Ταξί”, στον πρώτο επαγγελματία οδηγό, που απέκτησε το νέο του ηλεκτρικό ταξί. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης και ισχυρή βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι οι επαγγελματίες του κλάδου, που επιθυμούν την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, να επωφεληθούν της πολύ υψηλής επιδότησης, η οποία διατίθεται. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι η επιδότηση των 22.000 ευρώ ανά ταξί δεν θα παραμείνει τόσο υψηλή επ’ αόριστον. Τους καλούμε να την αξιοποιήσουν και να προβούν σε άμεσες ενέργειες για την υποβολή των αιτήσεών τους», τονίζει χαρακτηριστικά η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Ποιοι είναι ωφελούμενοι του προγράμματος
· Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.
· Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.
· Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια.
· Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.
· Η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών, ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου του 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος.
Ύψος ενισχύσεων
I. Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) οχήματα ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ), με μέγιστο ποσό τις 17.500 ευρώ.
II. Η υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ΤΑΞΙ επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ.
III. Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας