![Πληθωρισμός: Ένας στους δύο Έλληνες θα κόψουν τις αγορές τροφίμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ot_akriveia_kalathi.png)
Μέχρι και τις αγορές τροφίμων σκέφτεται να μειώσει ο ένας στους δύο Έλληνες τους επόμενους 12 μήνες προκειμένου να ανταπεξέλθει στο αυξημένο κόστος ζωής, με την ανησυχία για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια ως παράγοντες μείωσης της αγοραστικής δύναμης να είναι πλέον διάχυτη στο σύνολο του πληθυσμού.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο πληθωρισμός την αγοραστική δύναμη και τις συνήθειες των καταναλωτών» συγκρίνοντας την Ελλάδα με άλλες 18 χώρες, οι 9 στους 10 Έλληνες (ποσοστό 89%) δηλώνουν ότι ανησυχούν για τον αντίκτυπο του υψηλού πληθωρισμού στις δαπάνες σας τους επόμενους 12 μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό στις υπόλοιπες χώρες είναι κατά πολύ μικρότερο, φθάνοντας στο 62%.
Κόστος ζωής: Κατά πόσο υπερβαίνουν οι Έλληνες το μηνιαίο εισόδημά τους
Ο διάχυτος φόβος για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στο μέλλον φέρνει την Ελλάδα στην κορυφή του σχετικού δείκτη ανάμεσα στις 19 χώρες και είναι χαρακτηριστικό ότι οι μισοί και παραπάνω Έλληνες, οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα, απάντησαν ότι «ανησυχούν πολύ». Πρόκειται για υπερδιπλάσιο ποσοστό συγκριτικά με τις απαντήσεις των υπολοίπων ερωτηθέντων.
Τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, οι 35άρηδες και οι 40άρηδες είναι εκείνοι που παρουσιάζουν ψηλότερο βαθμό ανησυχίας λόγω πληθωρισμού.
Μείωση της αγοραστικής δύναμης
Οι καταναλωτές στην Ελλάδα και παγκοσμίως δηλώνουν σημαντική μείωση της αγοραστικής τους δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες εξαιτίας του πληθωρισμού.
Με πάνω από 3 στους 5 Έλληνες να δηλώνουν ότι τα εισοδήματά τους χάνουν την αγοραστική τους ισχύ, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στη σχετική κατάταξη μετά την Αγγλία.
Πάντως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι ο βαθμός ανησυχίας για το μέλλον δεν συμβαδίζει με τον βαθμό μείωσης της αγοραστικής δύναμης.
Στην Ελλάδα, η ανησυχία είναι σαφώς μεγαλύτερη από την δηλωνόμενη μείωση σε αγοραστική δύναμη, σε άλλες χώρες είναι μικρότερη, ενώ μόνο στην Αγγλία ο βαθμός ανησυχίας συμπίπτει σε αναλογία με την δηλωνόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες.
Τα μετράνε όλα
Λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού, οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς διαφοροποιούν τις αγορές τους, «κόβοντας» τις δευτερεύουσες δαπάνες όπως ομορφιά, ρούχα/παπούτσια, παιχνίδια κ.λπ., αλλά και τις βασικές, όπως τα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.
Στην Ελλάδα, το κόστος δαπανών, όπως τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, το φαγητό απ’ έξω και η αγορές ρούχων απασχολούν τη μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών. Μάλιστα οι τιμές στα ψώνια του σούπερ μάρκετ απασχολούν τους 8 στους 10.
Ας σημειωθεί ότι τους τελευταίους 12 μήνες οι Έλληνες καταναλωτές άλλαξαν τα ποσά που δαπανούν σε αρκετά αγαθά, με 7 στους 10 να δηλώνουν πως τις μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις τις έκαναν στις αγορές ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ.
Σκέφτονται να κόψουν μέχρι και τα τρόφιμα
Ούτε όμως και στο άμεσο μέλλον εκτιμάται ότι η κατάσταση θα καλυτερεύσει.
Στην Ελλάδα, χαμηλότερες δαπάνες προβλέπονται για όλα τα είδη, ακόμα και για τα πρώτης ανάγκης, όπως είναι οι αγορές τροφίμων και βασικών ειδών καθημερινής χρήσης, με το 50% και 56% αντίστοιχα να δηλώνει ότι δαπανήσει λιγότερα.
Σε κάθε περίπτωση, οι μεγάλοι «χαμένοι» σε όλες τις χώρες είναι τα είδη ρουχισμού, τα παιχνίδια, τα καλλυντικά, και με μικρότερη επιρροή τα τρόφιμα.


Latest News
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Τέλος (;) το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε καύσιμα και τρόφιμα - Το σενάριο με πληθωρισμό
Τι αναφέρουν στον ΟΤ έγκυρες πληροφορίες για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης