Καμία χώρα στον κόσμο δεν αγοράζει τόσα αεροπλάνα όσα η Ινδία. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της έχουν παραγγείλει σχεδόν 1.000 αεροσκάφη φέτος, δεσμεύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα όργιο δαπανών που όμοιό του δεν έχει υπάρξει στα διεθνή αεροπορικά χρονικά. Στο Νέο Δελχί, το διεθνές αεροδρόμιο Indira Gandhi θα είναι έτοιμο να υποδεχτεί 109 εκατομμύρια επιβάτες το επόμενο έτος, μετατρεπόμενο στο δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο μετά το διεθνές αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson Atlanta στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Και αυτό συμβαίνει σε μια τεράστια χώρα που εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα τρένα — με 20 σιδηροδρομικά δρομολόγια να αντιστοιχούν σε κάθε αεροπορικό ταξίδι.
Η τεράστια αναδόμηση της ινδικής πολιτικής αεροπορίας προκαλεί υπερηφάνεια στους Ινδούς. Καθώς ανεβαίνει στις τάξεις των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Ινδία προσπαθεί να ανταποκριθεί στις διευρυνόμενες φιλοδοξίες της ανερχόμενης μεσαίας τάξης της.
Τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν εκτός οικονομικής δυνατότητας για τους περισσότερους Ινδούς. Υπολογίζεται ότι το 3% του πληθυσμού της χώρας πετά σε τακτική βάση. Αλλά σε ένα κράτος 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει 42 εκατομμύρια στελέχη, φοιτητές και μηχανικούς που λαχταρούν να φτάσουν γρήγορα από το σημείο Α στο σημείο Β εντός της Ινδίας και να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε προορισμούς στο εξωτερικό, τόσο για επιχειρηματικές δραστηριότητες όσο και για διακοπές.
Τα κρίσιμα επόμενα χρόνια
Ο Καπίλ Καούλ, Διευθύνων Σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας CAPA India, μιλώντας στους Economic Times της Ινδίας χαρακτήρισε τα επόμενα δύο έως τρία τρία χρόνια «κρίσιμα για την επίτευξη της ποιότητας ανάπτυξης που επιθυμεί και αξίζει η Ινδία». Η ανάπτυξη μέχρι στιγμής ήταν άκαρπη. Τώρα η ινδική πολιτική αεροπορία πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να βγάλει χρήματα.
Το 2012, όταν εγκαινιάστηκε το διεθνές τερματικό στο αεροδρόμιο Indira Gandhi, 30 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από το αεροδρόμιο. Τώρα καθώς γίνονται εργασίες να επεκταθεί το αεροδρόμιο, άλλο ένα κατασκευάζεται στην άλλη πλευρά της πόλης.
Τον Ιούλιο μάλιστα στο αεροδρόμιο Indira Gandhi άνοιξε ένας ακόμη διάδρομος. Και όλα αυτά ενώ το 2006 οι επιβάτες που έφταναν στο αεροδρόμιο περνούσαν μπροστά από αγελάδες που λιάζονταν στη σκόνη για να φτάσουν στην πιάτσα των ταξί.
Το 2018 το αεροδρόμιο χαρακτηρίστηκε ως το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο υποδομής της Ινδίας. Μεταξύ άλλων καινοτομιών, προς εξοικονόμηση καυσίμων από τα αεροσκάφη ένα TaxiBot που λειτουργεί με μπαταρίες μετακινεί σταθμευμένα αεροπλάνα από και προς τον διάδρομο. Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διακίνησης αποσκευών μπορεί να ταξινομήσει 6.000 αποσκευές την ώρα.
Boeing και Airbus οι μεγάλοι ωφελημένοι
Οι δύο επωφελούμενοι από την διευρυνόμενη αεροπορική αγορά της Ινδίας είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο: η αμερικανική Boeing και η ευρωπαϊκή Airbus. Τον Φεβρουάριο, η Air India συμφώνησε να αγοράσει 250 αεροπλάνα από την Airbus και 220 από την Boeing, συνολικής αξίας 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τον Ιούνιο, η IndiGo, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας σε επιβάτες και πτήσεις, παρήγγειλε 500 νέα Airbus A230.
Η ανάπτυξη αφορούσε κυρίως εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες σημείωσαν αύξηση επιβατικής κίνησης κατά 36% από το 2022. Οι αφίξεις ξένων τουριστών ανακάμπτουν μετά την πανδημία, αλλά εξακολουθούν να είναι σχετικά λίγες: μόλις ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια (περίπου το ίδιο με τη Ρουμανία). Έτσι, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους προσθέτουν νέες χώρες στους προορισμούς τους προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση της Ινδίας για ξένο τουρισμό. Το Αζερμπαϊτζάν, η Κένυα και το Βιετνάμ συνδέονται με απευθείας πτήσεις από το Δελχί ή την Βομβάη, την οικονομική πρωτεύουσα της Ινδίας, για λιγότερο από 21.000 ρουπίες ($250) ανά διαδρομή.
Ο αεροπορικός διάδρομος μεταξύ Δελχί και Βομβάης ήταν ήδη ένας από τους 10 πιο πολυσύχναστους στον κόσμο. Όπως το Δελχί, έτσι και η Βομβάη διαθέτει νέους τερματικούς σταθμούς αεροδρομίων που θα ζήλευε οποιαδήποτε πόλη στην Αμερική, για να μην αναφέρουμε τον εμβληματικό νέο τερματικό σταθμό 2, εξ ολοκλήρου από μπαμπού, στο Διεθνές Αεροδρόμιο Kempegowda στο Bengaluru, μια πόλη στη νότια Ινδία. Αλλά η επέκταση των υποδομών δεν περιορίζεται στις κορυφαίες μητροπολιτικές περιοχές της χώρας.
Ο πρωθυπουργός Μόντι περηφανεύεται ότι ο αριθμός των αεροδρομίων έχει διπλασιαστεί τα εννέα χρόνια από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του, σε 148 από 74. Ο Τζιοτιρατίτια Σίντια, υπουργός Αεροπορίας του Μόντι, έχει ανακοινώσει ότι θα υπάρχουν τουλάχιστον 230 έως το 2030. Σύμφωνα με τους Economic Times, η κυβέρνηση έχει επενδύσει περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε αεροδρόμια την τελευταία δεκαετία και ο Σίντια υποσχέθηκε άλλα 15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η ανάπτυξη του εσωτερικού
Αυτό σημαίνει ότι πρώην απρόσιτες πόλεις δι’ αέρως όπως η Darbhanga, ένα πρώην πριγκιπάτο στη φτωχή πολιτεία Μπιχάρ στην ανατολική Ινδία, έχουν πλέον αδιάκοπη πρόσβαση στο Δελχί, τη Μπανγκαλόρ και πιο πέρα. Για πολλούς από τους 900 ταξιδιώτες την ημέρα που γεμίζουν τις πτήσεις του, συμπεριλαμβανομένων πολλών από το κοντινό Νεπάλ, το νέο αεροδρόμιο έχει αλλάξει το ταξιδιωτικό τοπίο.
Πριν την σύνδεση το ταξίδι με τρένο από το Δελχί έπαιρνε έως και τριάντα ώρες. Σήμερα το αεροπλάνο καλύπτει την ίδια απόσταση σε 2,5 ώρες με κόστος γύρω στα $125, ακριβό για τον μέσο Ινδό, αλλά απαραίτητο αν το ταξίδι είναι επείγον.
Έκθεση της CAPA India έκανε λόγο για μόλις 0,13 θέσεις επιβατών κατά κεφαλήν το 2019 για τους Ινδούς, σε σύγκριση με 0,52 για τους Κινέζους και 3,03 για τους Αμερικανούς. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες και οι Ινδοί αξιωματούχοι εξετάζουν τη χαμηλή διείσδυση και βλέπουν ευκαιρίες.
Η έλλειψη ανταγωνισμού, πέραν του αναδυόμενου δίπολου της IndiGo, από τη μία, και των αεροπορικών εταιρειών υπό την Tata, από την άλλη, αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου τοπίου. Οι μικρότεροι ανταγωνιστές συνεχίζουν να καταρρέουν, με πιο πρόσφατο την Go First, η οποία κήρυξε πτώχευση τον Μάιο. Η έλλειψη πιλότων ανάγκασε την Akasa Air, μια πολλά υποσχόμενη startup, να ακυρώσει πτήσεις τον Αύγουστο.
Η άνθηση των αερομεταφορών στην Ινδία φαίνεται ότι σχεδόν σίγουρα θα αλλάξει το μέλλον της πολιτικής αεροπορίας παγκοσμίως.
Latest News
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά