Ιδιωτικά τζετ που ανήκουν σε 200 διασημότητες, CEOs, ολιγάρχες και δισεκατομμυριούχους έχουν περάσει συνολικά 11 χρόνια στον αέρα από την αρχή του 2022.
Το αποτύπωμα άνθρακα των συνολικά 44.739 πτήσεων θα ισοδυναμούσε με τις συνολικές εκπομπές σχεδόν 40.000 απλών πολιτών.
Ο Guardian χρησιμοποίησε δημόσια δεδομένα για να παρακολουθεί πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκουν ή χρησιμοποιούνται από διασημότητες και επιχειρηματίες, όπως ο Ίλον Μασκ, οι Rolling Stones, η οικογένεια Μέρντοκ και η Κάιλι Τζένερ επί 21 μήνες.
Τα στοιχεία αφορούν τα σχεδόν 300 αεροσκάφη που ανήκουν σε αυτούς που περιλαμβάνονται στη λίστα και δείχνουν ότι εκπέμπουν περίπου 415.518 τόνους CO2.
Η ανάλυση δείχνει ότι:
Μεταξύ των πιο ρυπογόνων αεροσκαφών που καλύπτονται από τη λίστα ήταν ένα αεροσκάφος Boeing 767 ευρείας ατράκτου που χρησιμοποιούσαν οι Rolling Stones. Εκπέμπει περίπου 5.046 τόνους CO2, που ισοδυναμεί με 1.763 πτήσεις με επιστροφή από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη στην οικονομική θέση.
Αεροσκάφος που ανήκει στον Λόρενς Στρολ, τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της ομάδας Formula 1 της Aston Martin, πραγματοποίησε συνολικά 1.512 πτήσεις από την αρχή του 2022. Το ιδιωτικά του αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων δύο ελικοπτέρων, πραγματοποίησαν επίσης τα περισσότερα ταξίδια διάρκειας 15 λεπτών ή λιγότερο.
Τριάντα εννέα τζετ συνδεδεμένα με 30 Ρώσους ολιγάρχες – συμπεριλαμβανομένων των Ρομάν Αμπράμοβιτς, Λεονίντ Μίκελσον και του πρόσφατα αποθανόντος ηγέτη του ομίλου Βάγκνερ, Γεβγκένι Πριγκόζιν – ήταν υπεύθυνα για 30.701 τόνους CO2 (που ισοδυναμεί με το συνολικό μέσο αποτύπωμα άνθρακα περίπου 1.000 Ρώσων).
Περίπου μία στις έξι πτήσεις αφορούσε ταξίδια μικρών αποστάσεων μισής ώρας ή λιγότερο (μη συμπεριλαμβανομένων ελικοπτέρων).
Πώς εκτίμησε ο Guardian τις εκπομπές των ιδιωτικών τζετ
Η έρευνα του Guardian έρχεται ενώ τα στοιχεία δείχνουν απότομη αύξηση της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών μετά την πανδημία Covid-19. Πέρυσι, η δραστηριότητα των ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007 ενώ οι προβλέψεις δείχνουν πως οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ είναι πιθανό να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών φέτος.
Περίπου το 40% των ιδιωτικών πτήσεων δεν μεταφέρει επιβάτες, αλλά αφορά μεταφορά των αεροσκαφών για να παραλάβουν άτομα. Πολλά τζετ μπορεί επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί από φίλους, συγγενείς ή επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να έχουν δανειστεί σε άλλα άτομα.
Ορισμένες διασημότητες, όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία επίσης συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση, φαίνεται να έχουν αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά τους μετά την έκκληση για περιορισμό της υπερβολικής χρήσης ιδιωτικών τζετ. Το τζετ της Σουίφτ εντοπίστηκε στον αέρα κατά μέσο όρο 19 φορές το μήνα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022. Από τότε που έλαβε αρνητική δημοσιότητα, η μέση συχνότητα πτήσεων μειώθηκε σε κάτι περισσότερο από δύο το μήνα.
Οι περίπου 27.793 πτήσεις στο σύνολο δεδομένων για το έτος 2022, υπεύθυνες για περίπου 257.673 τόνους CO2, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,5% των 5,3 εκατομμυρίων ιδιωτικών πτήσεων που εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν εκείνο το έτος.
Latest News
Χωρίς μείωση ορυκτών καυσίμων η ατζέντα του Αζερμπαϊτζάν για την COP29
Τι προτάσσει στην ατζέντα της COP29 ο υπουργός του Αζερμπαϊτζάν που θα φιλοξενήσει την επόμενη σύνοδο για το κλίμα
Πόσο θα μειώσει το ενεργειακό κόστος η διείσδυση των ΑΠΕ - Χρειάζεται περισσότερη αιολική ενέργεια
Οι επισημάνσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ επί του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ)
Πατήθηκε το κουμπί για νέα έργα αποθήκευσης ενέργειας - Πού θα χωροθετηθούν
Υπεγράφη η υπουργική απόφαση για τον τρίτο διαγωνισμό έργων αποθήκευσης ενέργειας - Τι προβλέπει για μονάδες μπαταριών και φωτοβολταϊκά
Αύξηση 23% στις παραγγελλίες για ανεμογεννήτριες - Ποιος έχει τα σκήπτρα
Οι παγκόσμιες παραγγελίες για χερσαίες ανεμογεννήτριες έφτασαν τα 91,2 GW το α΄ εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 23% σε ετήσια βάση
Πόσο κερδίζει η ΕΥΑΘ από τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Η συμφωνία της ΕΥΑΘ με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προβλέπεται να επιφέρει πρόσθετο όφελος από τη μεταβίβαση πιστοποιητικών για την «πράσινη» ενέργεια
Αυτές είναι οι 13 πόλεις που θα μπορούσαν να βρεθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050
Η κλιματική αλλαγή απειλεί πολλές περιοχές του πλανήτη – Οι πόλεις που ίσως βρεθούν κάτω από το νερό τα επόμενα 25 χρόνια δεν είναι μακριά μας, ούτε άγνωστες
Πώς θα κινούνται τα φορτηγά του μέλλοντος;
Οι κατασκευαστές φορτηγών βρίσκονται υπό πίεση για να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων τους. Σε ποια εναλλακτική πρέπει να στραφούν όμως; Στις μπαταρίες ή στις κυψέλες καυσίμου;
Πέφτει η στάθμη σε τέσσερις φυσικές λίμνες της Κεντρικής Μακεδονίας
Βόλβη, Κορώνεια, Δοϊράνη και Πικρολίμνη βιώνουν τις επιπτώσεις από την ξηρασία στη Μεσόγειο, σύμφωνα με έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Βιοτόπων – Υγροτόπων
Νέο σταθμό αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας κατασκευάζει Κίνα
Η κατασκευή του ενεργειακού σταθμού έχει κόστος 270 εκατομμυρίων ευρώ ενώ αναμένεται ότι θα έχει συνδεθεί στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας της Κίνας μέχρι το τέλος της χρονιάς
ΟΤ FORUM – Αλεξόπουλος: Τα 3+1 πρωτοποριακά «πράσινα» projects
Ο καθηγητής του Άαχεν Σπύρος Αλεξόπουλος μίλησε στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ - Από την τηλεθέρμανση στις βιοϋδρογέλες