
Ιδιωτικά τζετ που ανήκουν σε 200 διασημότητες, CEOs, ολιγάρχες και δισεκατομμυριούχους έχουν περάσει συνολικά 11 χρόνια στον αέρα από την αρχή του 2022.
Το αποτύπωμα άνθρακα των συνολικά 44.739 πτήσεων θα ισοδυναμούσε με τις συνολικές εκπομπές σχεδόν 40.000 απλών πολιτών.
Ο Guardian χρησιμοποίησε δημόσια δεδομένα για να παρακολουθεί πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκουν ή χρησιμοποιούνται από διασημότητες και επιχειρηματίες, όπως ο Ίλον Μασκ, οι Rolling Stones, η οικογένεια Μέρντοκ και η Κάιλι Τζένερ επί 21 μήνες.
Τα στοιχεία αφορούν τα σχεδόν 300 αεροσκάφη που ανήκουν σε αυτούς που περιλαμβάνονται στη λίστα και δείχνουν ότι εκπέμπουν περίπου 415.518 τόνους CO2.
Η ανάλυση δείχνει ότι:
Μεταξύ των πιο ρυπογόνων αεροσκαφών που καλύπτονται από τη λίστα ήταν ένα αεροσκάφος Boeing 767 ευρείας ατράκτου που χρησιμοποιούσαν οι Rolling Stones. Εκπέμπει περίπου 5.046 τόνους CO2, που ισοδυναμεί με 1.763 πτήσεις με επιστροφή από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη στην οικονομική θέση.
Αεροσκάφος που ανήκει στον Λόρενς Στρολ, τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της ομάδας Formula 1 της Aston Martin, πραγματοποίησε συνολικά 1.512 πτήσεις από την αρχή του 2022. Το ιδιωτικά του αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων δύο ελικοπτέρων, πραγματοποίησαν επίσης τα περισσότερα ταξίδια διάρκειας 15 λεπτών ή λιγότερο.

Τριάντα εννέα τζετ συνδεδεμένα με 30 Ρώσους ολιγάρχες – συμπεριλαμβανομένων των Ρομάν Αμπράμοβιτς, Λεονίντ Μίκελσον και του πρόσφατα αποθανόντος ηγέτη του ομίλου Βάγκνερ, Γεβγκένι Πριγκόζιν – ήταν υπεύθυνα για 30.701 τόνους CO2 (που ισοδυναμεί με το συνολικό μέσο αποτύπωμα άνθρακα περίπου 1.000 Ρώσων).
Περίπου μία στις έξι πτήσεις αφορούσε ταξίδια μικρών αποστάσεων μισής ώρας ή λιγότερο (μη συμπεριλαμβανομένων ελικοπτέρων).
Πώς εκτίμησε ο Guardian τις εκπομπές των ιδιωτικών τζετ
Η έρευνα του Guardian έρχεται ενώ τα στοιχεία δείχνουν απότομη αύξηση της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών μετά την πανδημία Covid-19. Πέρυσι, η δραστηριότητα των ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007 ενώ οι προβλέψεις δείχνουν πως οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ είναι πιθανό να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών φέτος.
Περίπου το 40% των ιδιωτικών πτήσεων δεν μεταφέρει επιβάτες, αλλά αφορά μεταφορά των αεροσκαφών για να παραλάβουν άτομα. Πολλά τζετ μπορεί επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί από φίλους, συγγενείς ή επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να έχουν δανειστεί σε άλλα άτομα.
Ορισμένες διασημότητες, όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία επίσης συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση, φαίνεται να έχουν αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά τους μετά την έκκληση για περιορισμό της υπερβολικής χρήσης ιδιωτικών τζετ. Το τζετ της Σουίφτ εντοπίστηκε στον αέρα κατά μέσο όρο 19 φορές το μήνα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022. Από τότε που έλαβε αρνητική δημοσιότητα, η μέση συχνότητα πτήσεων μειώθηκε σε κάτι περισσότερο από δύο το μήνα.
Οι περίπου 27.793 πτήσεις στο σύνολο δεδομένων για το έτος 2022, υπεύθυνες για περίπου 257.673 τόνους CO2, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,5% των 5,3 εκατομμυρίων ιδιωτικών πτήσεων που εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν εκείνο το έτος.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030