Ιδιωτικά τζετ που ανήκουν σε 200 διασημότητες, CEOs, ολιγάρχες και δισεκατομμυριούχους έχουν περάσει συνολικά 11 χρόνια στον αέρα από την αρχή του 2022.

Το αποτύπωμα άνθρακα των συνολικά 44.739 πτήσεων θα ισοδυναμούσε με τις συνολικές εκπομπές σχεδόν 40.000 απλών πολιτών.

Ο Guardian χρησιμοποίησε δημόσια δεδομένα για να παρακολουθεί πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκουν ή χρησιμοποιούνται από διασημότητες και επιχειρηματίες, όπως ο Ίλον Μασκ, οι Rolling Stones, η οικογένεια Μέρντοκ και η Κάιλι Τζένερ επί 21 μήνες.

Τα στοιχεία αφορούν τα σχεδόν 300 αεροσκάφη που ανήκουν σε αυτούς που περιλαμβάνονται στη λίστα και δείχνουν ότι εκπέμπουν περίπου 415.518 τόνους CO2.

Η ανάλυση δείχνει ότι:

Μεταξύ των πιο ρυπογόνων αεροσκαφών που καλύπτονται από τη λίστα ήταν ένα αεροσκάφος Boeing 767 ευρείας ατράκτου που χρησιμοποιούσαν οι Rolling Stones. Εκπέμπει περίπου 5.046 τόνους CO2, που ισοδυναμεί με 1.763 πτήσεις με επιστροφή από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη στην οικονομική θέση.

Αεροσκάφος που ανήκει στον Λόρενς Στρολ, τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της ομάδας Formula 1 της Aston Martin, πραγματοποίησε συνολικά 1.512 πτήσεις από την αρχή του 2022. Το ιδιωτικά του αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων δύο ελικοπτέρων, πραγματοποίησαν επίσης τα περισσότερα ταξίδια διάρκειας 15 λεπτών ή λιγότερο.

Τριάντα εννέα τζετ συνδεδεμένα με 30 Ρώσους ολιγάρχες – συμπεριλαμβανομένων των Ρομάν Αμπράμοβιτς, Λεονίντ Μίκελσον και του πρόσφατα αποθανόντος ηγέτη του ομίλου Βάγκνερ, Γεβγκένι Πριγκόζιν – ήταν υπεύθυνα για 30.701 τόνους CO2 (που ισοδυναμεί με το συνολικό μέσο αποτύπωμα άνθρακα περίπου 1.000 Ρώσων).

Περίπου μία στις έξι πτήσεις αφορούσε ταξίδια μικρών αποστάσεων μισής ώρας ή λιγότερο (μη συμπεριλαμβανομένων ελικοπτέρων).

Πώς εκτίμησε ο Guardian τις εκπομπές των ιδιωτικών τζετ

Η έρευνα του Guardian έρχεται ενώ τα στοιχεία δείχνουν απότομη αύξηση της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών μετά την πανδημία Covid-19. Πέρυσι, η δραστηριότητα των ιδιωτικών τζετ στην Ευρώπη βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2007 ενώ οι προβλέψεις δείχνουν πως οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ είναι πιθανό να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών φέτος.

Περίπου το 40% των ιδιωτικών πτήσεων δεν μεταφέρει επιβάτες, αλλά αφορά μεταφορά των αεροσκαφών για να παραλάβουν άτομα. Πολλά τζετ μπορεί επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί από φίλους, συγγενείς ή επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να έχουν δανειστεί σε άλλα άτομα.

Ορισμένες διασημότητες, όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία επίσης συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση, φαίνεται να έχουν αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά τους μετά την έκκληση για περιορισμό της υπερβολικής χρήσης ιδιωτικών τζετ. Το τζετ της Σουίφτ εντοπίστηκε στον αέρα κατά μέσο όρο 19 φορές το μήνα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022. Από τότε που έλαβε αρνητική δημοσιότητα, η μέση συχνότητα πτήσεων μειώθηκε σε κάτι περισσότερο από δύο το μήνα.

Οι περίπου 27.793 πτήσεις στο σύνολο δεδομένων για το έτος 2022, υπεύθυνες για περίπου 257.673 τόνους CO2, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,5% των 5,3 εκατομμυρίων ιδιωτικών πτήσεων που εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκαν εκείνο το έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα