
Από ελληνικής πλευράς στους βασικούς ομιλητές του συνεδρίου θα είναι ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, και ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της ΕΕΕ.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα παγκοσμίως [γραφήματα]
Στο συνέδριο θα μιλήσουν ακόμη οι Emanuele Grimaldi, Chairman, International Chamber of Shipping, ο Kitack Lim, γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, ο John Kerry, αντιπρόσωπος του προέδρου των ΗΠΑ για την Κλιματική Αλλαγή και άλλοι επίσημοι.
Καύσιμα
Αντικείμενο της συνάντησης η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας σε μία εποχή χωρίς άνθρακα. Η διεθνής ναυτιλία θα συζητήσει με τους προμηθευτές καυσίμων πως θα εξασφαλισθεί η διάθεση νέων καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε άνθρακα στα λιμάνια όλου του κόσμου.
Ο κόσμος θα χρειαστεί τη διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα από νέα μέρη, σε στρατηγικές τοποθεσίες, σε ευρεία κλίμακα, τονίζει το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και προσθέτει ότι υπάρχει ανάγκη να αυξηθεί σημαντικά η παραγωγή και η διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κοντά στα λιμάνια, ώστε να μεταφέρονται αυτά τα νέα καύσιμα, σε όλο τον κόσμο, όπως ακριβώς μεταφέρονται σήμερα τα ορυκτά καύσιμα.
Όπως εκτιμάται η ναυτιλία αναμένεται να μεταφέρει τουλάχιστον το 50% αυτών των καυσίμων παγκοσμίως. Επιπλέον μόνο η μελλοντική ζήτηση καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, είναι ισοδύναμη με την τρέχουσα παγκόσμια παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, επισημαίνει το ICS, καθώς η ναυτιλία θα είναι χρήστης αυτών των καυσίμων χαμηλών εκπομπών
Όπως επισημαίνει το ICS η Διάσκεψη του COP28 για το κλίμα, είναι ένα βασικό ορόσημο στην πορεία προς την παγκόσμια απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, αποτελώντας το ενδιάμεσο σημείο μεταξύ της Συμφωνίας του Παρισιού του 2015 και του 2030 και αντιπροσωπεύει μια σημαντική ευκαιρία για την αξιολόγηση της προόδου και τον σχεδιασμό μελλοντικών δράσεων. Αυτή η εκδήλωση θα βασιστεί στη νέα αναθεωρημένη στρατηγική που συμφωνήθηκε από τη ρυθμιστική αρχή της ναυτιλίας των Ηνωμένων Εθνών και τις συζητήσεις στο COP28, για να καθορίσει μια πορεία για τον κλάδο.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.