Πληθωριστική άνοδο κατέγραψε η αγορά λιανικής τη φετινή περίοδο προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday, με τους καταναλωτές να προχωρούν σε περισσότερες αγορές σε σχέση με πέρσι, επιλέγοντας όμως προϊόντα χαμηλότερης αξίας.
Την ίδια ώρα δεν έλειψαν και οι πλασματικές εκπτώσεις, αν και λόγω των τσουχτερών προστίμων που μπήκαν σε μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας και καλλυντικών το φετινό καλοκαίρι, τα κρούσματα ήταν πολύ λιγότερα. Μάλιστα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο δόκανο των ελεγκτικών μηχανισμών της ΔΙΜΕΑ έχουν πιαστεί πάνω από 10 μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι έλεγχοι στις εν λόγω επιχειρήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
Black Friday: Ιστορικό ρεκόρ στις online πωλήσεις στις ΗΠΑ
Οι παράνομες πρακτικές που εντοπίστηκαν από τους ελέγχους του υπουργείου Ανάπτυξης αφορούν είτε αύξηση της αρχικής τιμής κάποιων προϊόντων πριν την εβδομάδα της Black Friday ώστε να φαίνεται εντυπωσιακότερη η μετέπειτα έκπτωση είτε αύξηση τόσο της αρχικής όσο και της τελικής τιμής με τον ίδιο στόχο: των εντυπωσιασμό των καταναλωτών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η αγοραστική κίνηση τη φετινή Μαύρη Παρασκευή αποτύπωσε και την ακρίβεια, που έχει ροκανίσει και τη ψυχολογία και το εισόδημα, αναφέρουν οι έμποροι. Ενώ επισημαίνουν πως η έλλειψη προγραμμάτων ενίσχυσης αγορών, που ίσχυαν σε προηγούμενες χρονιές και είχαν δώσει σχετική ώθηση στην αγορά, επίσης έπαιξε το ρόλο της στο τελικό ταμείο.
«Οι καταναλωτές ψώνισαν φθηνότερα προϊόντα» αναφέρει στον ΟΤ ο κος Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA, επισημαίνοντας ότι ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούνται όλη την τρέχουσα εβδομάδα, θα φτάσει στα περσινά επίπεδα, ήτοι 200 εκατ. ευρώ.
Οι πρωταθλητές της ζήτησης
Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα ήταν και εφέτος οι πρωταθλητές της ζήτησης στα ψώνια της Black Friday και της Cyber Monday, ενώ τα είδη γυναικεία ένδυσης και υπόδησης ακολούθησαν.
Θραύση έκαναν αυτές τις ημέρες τα έξυπνα κινητά και τα έξυπνα ρολόγια, οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, όπως για παράδειγμα, τα ατμοσίδερα, οι φριτέζες αέρος για οικονομία στο λάδι και οι ηλεκτρικές σκούπες stick για οικονομία χώρου, καθώς και μικροσυσκευές που διατίθενται σε τιμές χαμηλότερες 20%-30% μεσοσταθμικά συγκριτικά με ένα εξάμηνο πριν.
Επίσης καλές επιδόσεις κατέγραψαν τα κλιματιστικά και οι τηλεοράσεις αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, ενώ τα προϊόντα πληροφορικής σημείωσαν επιβράδυνση, λόγω και της σύγκρισης με την υψηλή βάση των προηγούμενων ετών, που έτρεχε το πρόγραμμα «Ψηφιακή μέριμνα».
Σημαντική ζήτηση, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ψηφιακό κανάλι είχαν τα γυναικεία ρούχα και παπούτσια για επιλεγμένα είδη που είχαν μεγάλες εκπτώσεις, της τάξης του 40%-50%.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων