
Η περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting, η ανάδειξη νέων προορισμών, και οι δυνατότητες ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, ήταν μεταξύ των θεμάτων που κυριάρχησαν στην ατζέντα των συζητήσεων, που είχαν εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), με Έλληνες Υπουργούς κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας της CLIA στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα.
Εκπροσωπούμενη από τη Marie Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, και με τη συμμετοχή στελεχών από εταιρείες–μέλη της Ένωσης, η CLIA συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, την Υπουργό Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη και την Υφυπουργό Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη.
Συνεργασία CLIA – Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Κατά τη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη λιμενικών υποδομών και επενδύσεων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting και την ανάδειξη νέων προορισμών. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη λιμενικών υποδομών που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας EU Fit For 55 και στην παραγωγή και προμήθεια βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε σημαντικά ελληνικά λιμάνια. Επιπλέον, συζητήθηκε πώς η πρόσφατη επαναλειτουργία των ναυπηγείων στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων δημιουργώντας μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία για τη χώρα. Τέλος, η CLIA παρουσίασε στον Υπουργό τις δράσεις της για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον τομέα της κρουαζιέρας, μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων Ελλήνων φοιτητών σε κρουαζιερόπλοια.

Στη διάρκεια της συνάντησης με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, συζητήθηκαν τα αξιοσημείωτα βήματα του Υπουργείου για την ανάπτυξη αρχαιολογικών χώρων ώστε να αναδειχθεί η μοναδική πολιτιστική ιστορία της χώρας, καθώς και η βελτίωση των συνθηκών σε ήδη επισκέψιμους χώρους, συμπεριλαμβανομένης της Ακρόπολης στην Αθήνα. Η CLIA συνεχάρη την Υπουργό για τις σημαντικές ενέργειες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και σημείωσε ότι η Ακρόπολη της Αθήνας μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο πρακτικών βιώσιμης τουριστικής διαχείρισης για άλλους αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίως.
Η Υφυπουργός Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη συμφώνησε με την CLIA να συνεργαστούν με στόχο την επέκταση της σεζόν κρουαζιέρας και την ανάδειξη νέων προορισμών, δεδομένης της μεγάλης ποικιλίας επιλογών που μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες. Η CLIA τόνισε την ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση προορισμών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των τουριστικών ροών. Οι συζητήσεις κάλυψαν, επίσης, την ανάγκη ενθάρρυνσης συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, τονίζοντας τη μοναδικότητα της περιοχής, που αποτελεί «σταυροδρόμι» τριών ηπείρων: Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας. Τέλος, η Υπουργός αγκάλιασε ιδιαίτερα την πρωτοβουλία της CLIA να ενημερώσει τους νέους για την πληθώρα ευκαιριών απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα, η αντιπροσωπεία της CLIA συναντήθηκε επίσης με τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) κ. Βασίλη Κορκίδη, τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων κ. Νικόλαο Μαυρίκο, τη Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κα Κατερίνα Πέππα, τη Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κα Μαρία Γκάτσου και τη Γενική Διευθύντρια της HELMEPA κα Όλγα Σταυροπούλου.
Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα βασίζεται σε πέντε (5) πυλώνες:
1. Επέκταση της τουριστικής σεζόν και ανάδειξη νέων προορισμών σε τοπικό επίπεδο καθώς και ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
2. Δημιουργία λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, που περιλαμβάνουν:
- την ανάπτυξη συστήματος και πολιτικής κατανομής θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) σε τοπικό επίπεδο, για τον προσεκτικό σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων.
- την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων πλαγιοδέτησης για δραστηριότητες homeport και για τον καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων.
- την ανάπτυξη υποδομών για την εφαρμογή των νέων συνοριακών κανονισμών της Ε.Ε. που θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο του 2024.
- την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα.
3. Ανάπτυξη πρακτικών βιώσιμου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για σχέδια διαχείρισης προορισμών για τους δημοφιλείς προορισμούς, που θα προσφέρουν μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση των τουριστικών ροών σε τοπικό επίπεδο.
4. Ανάπτυξη λύσεων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης που θα είναι συμβατές με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται πάνω στα πλοία και παράλληλη υποστήριξη της παραγωγής και της προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων, στα οποία η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως ναυτικό έθνος.
5. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων για το ναυτικό επάγγελμα και τις ευκαιρίες απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς και την ταυτόχρονη ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η Marie Caroline Laurent δήλωσε: «Βασικός στόχος του προτεινόμενου Σχεδίου Δράσης μας είναι να μεγιστοποιήσει η Ελλάδα τα οφέλη της από την κρουαζιέρα και να βοηθήσει να ξεκλειδώσουν οι δυνατότητές της για βιώσιμη ανάπτυξη. Το σχέδιό μας έτυχε θετικής υποδοχής από τους Υπουργούς και είμαστε ικανοποιημένοι που το όραμά μας είναι συνεπές με τις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης».
Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη πρόσθεσε: «Η Ελλάδα καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη στην κρουαζιέρα τα τελευταία χρόνια, συνεισφέροντας περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ ετησίως και υποστηρίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Χαιρετίζουμε αυτήν την εξέλιξη και παράλληλα με μεγάλο σεβασμό για την Ελληνική κοινότητα που υποστηρίζει τον τομέα της κρουαζιέρας, αναγνωρίζουμε ότι αυτή η ανάπτυξη πρέπει να πραγματοποιηθεί με βιώσιμους όρους. Συνεχίζουμε λοιπόν να συνεργαζόμαστε με εθνικούς και τοπικούς φορείς για τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, των λιμενικών λειτουργιών και πρακτικών διαχείρισης προορισμών, ώστε να παρέχουμε βιώσιμες, βέλτιστες εμπειρίες για τις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες».


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες