Η περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting, η ανάδειξη νέων προορισμών, και οι δυνατότητες ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, ήταν μεταξύ των θεμάτων που κυριάρχησαν στην ατζέντα των συζητήσεων, που είχαν εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), με Έλληνες Υπουργούς κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας της CLIA στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα.
Εκπροσωπούμενη από τη Marie Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη, και τη Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, και με τη συμμετοχή στελεχών από εταιρείες–μέλη της Ένωσης, η CLIA συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, την Υπουργό Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη και την Υφυπουργό Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη.
Συνεργασία CLIA – Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Κατά τη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη λιμενικών υποδομών και επενδύσεων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων homeporting και την ανάδειξη νέων προορισμών. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη λιμενικών υποδομών που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νομοθεσίας EU Fit For 55 και στην παραγωγή και προμήθεια βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε σημαντικά ελληνικά λιμάνια. Επιπλέον, συζητήθηκε πώς η πρόσφατη επαναλειτουργία των ναυπηγείων στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων δημιουργώντας μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία για τη χώρα. Τέλος, η CLIA παρουσίασε στον Υπουργό τις δράσεις της για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον τομέα της κρουαζιέρας, μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων Ελλήνων φοιτητών σε κρουαζιερόπλοια.
Στη διάρκεια της συνάντησης με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, συζητήθηκαν τα αξιοσημείωτα βήματα του Υπουργείου για την ανάπτυξη αρχαιολογικών χώρων ώστε να αναδειχθεί η μοναδική πολιτιστική ιστορία της χώρας, καθώς και η βελτίωση των συνθηκών σε ήδη επισκέψιμους χώρους, συμπεριλαμβανομένης της Ακρόπολης στην Αθήνα. Η CLIA συνεχάρη την Υπουργό για τις σημαντικές ενέργειες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και σημείωσε ότι η Ακρόπολη της Αθήνας μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο πρακτικών βιώσιμης τουριστικής διαχείρισης για άλλους αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίως.
Η Υφυπουργός Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη συμφώνησε με την CLIA να συνεργαστούν με στόχο την επέκταση της σεζόν κρουαζιέρας και την ανάδειξη νέων προορισμών, δεδομένης της μεγάλης ποικιλίας επιλογών που μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες. Η CLIA τόνισε την ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση προορισμών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των τουριστικών ροών. Οι συζητήσεις κάλυψαν, επίσης, την ανάγκη ενθάρρυνσης συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, τονίζοντας τη μοναδικότητα της περιοχής, που αποτελεί «σταυροδρόμι» τριών ηπείρων: Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας. Τέλος, η Υπουργός αγκάλιασε ιδιαίτερα την πρωτοβουλία της CLIA να ενημερώσει τους νέους για την πληθώρα ευκαιριών απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα, η αντιπροσωπεία της CLIA συναντήθηκε επίσης με τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) κ. Βασίλη Κορκίδη, τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων κ. Νικόλαο Μαυρίκο, τη Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κα Κατερίνα Πέππα, τη Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κα Μαρία Γκάτσου και τη Γενική Διευθύντρια της HELMEPA κα Όλγα Σταυροπούλου.
Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα βασίζεται σε πέντε (5) πυλώνες:
1. Επέκταση της τουριστικής σεζόν και ανάδειξη νέων προορισμών σε τοπικό επίπεδο καθώς και ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
2. Δημιουργία λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, που περιλαμβάνουν:
- την ανάπτυξη συστήματος και πολιτικής κατανομής θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) σε τοπικό επίπεδο, για τον προσεκτικό σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων.
- την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων πλαγιοδέτησης για δραστηριότητες homeport και για τον καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων.
- την ανάπτυξη υποδομών για την εφαρμογή των νέων συνοριακών κανονισμών της Ε.Ε. που θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο του 2024.
- την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα.
3. Ανάπτυξη πρακτικών βιώσιμου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για σχέδια διαχείρισης προορισμών για τους δημοφιλείς προορισμούς, που θα προσφέρουν μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση των τουριστικών ροών σε τοπικό επίπεδο.
4. Ανάπτυξη λύσεων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης που θα είναι συμβατές με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται πάνω στα πλοία και παράλληλη υποστήριξη της παραγωγής και της προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων, στα οποία η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως ναυτικό έθνος.
5. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων για το ναυτικό επάγγελμα και τις ευκαιρίες απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς και την ταυτόχρονη ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η Marie Caroline Laurent δήλωσε: «Βασικός στόχος του προτεινόμενου Σχεδίου Δράσης μας είναι να μεγιστοποιήσει η Ελλάδα τα οφέλη της από την κρουαζιέρα και να βοηθήσει να ξεκλειδώσουν οι δυνατότητές της για βιώσιμη ανάπτυξη. Το σχέδιό μας έτυχε θετικής υποδοχής από τους Υπουργούς και είμαστε ικανοποιημένοι που το όραμά μας είναι συνεπές με τις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης».
Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη πρόσθεσε: «Η Ελλάδα καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη στην κρουαζιέρα τα τελευταία χρόνια, συνεισφέροντας περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ ετησίως και υποστηρίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Χαιρετίζουμε αυτήν την εξέλιξη και παράλληλα με μεγάλο σεβασμό για την Ελληνική κοινότητα που υποστηρίζει τον τομέα της κρουαζιέρας, αναγνωρίζουμε ότι αυτή η ανάπτυξη πρέπει να πραγματοποιηθεί με βιώσιμους όρους. Συνεχίζουμε λοιπόν να συνεργαζόμαστε με εθνικούς και τοπικούς φορείς για τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, των λιμενικών λειτουργιών και πρακτικών διαχείρισης προορισμών, ώστε να παρέχουμε βιώσιμες, βέλτιστες εμπειρίες για τις τοπικές κοινωνίες και τους επισκέπτες».
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA