
«Ακόμη και τα 2 εκατ. ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούν να εκπαιδευθούν με το e-learning. Όλη η διαδικασία εκπαίδευσης στη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της διήμερης Έκθεσης της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Ένωσης WIMA (Worldwide Industrial & Marine Association) με τίτλο «Embracing Sustainability & Innovation in Shipping», ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA.
Ναυτιλία: Αντιδράσεις χωρών της ΕΕ για το κόστος ένταξης στο σύστημα εμπορίας ρύπων
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στον Πειραιά, στις 22 και 23 Νοεμβρίου, ο κ. Γκούμας και τα στελέχη της SQLearn, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες της εταιρείας και να αναδείξουν τη συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προσωπικού των ναυτιλιακών εταιρειών στη βιωσιμότητα του κλάδου.
Στο περίπτερο της SQLearn οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το VR Maritime Training, μία εκπαιδευτική εφαρμογή που βασίζεται σε τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, και να ενημερωθούν συνολικά για τις πρωτοποριακές υπηρεσίες της εταιρείας στον τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ναυτιλία. Το περίπτερο επισκέφτηκαν και μαθητές του Ναυτικού Λυκείου Περάματος, στους οποίους παρουσίασε τα εκπαιδευτικά εργαλεία της SQLearn ο κ. Σάκης Μπουρλιός, Account Manager της εταιρείας.
Η εκπαίδευση στο επίκεντρο
Σημαντική ήταν η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη μέρα της Έκθεσης, με θέμα «Ανθρώπινο Δυναμικό στη Ναυτιλία – Τεχνολογία & Προκλήσεις», στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, η κα Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping και Founder του YES Forum, ο Δρ. Ιωάννης Θεοτοκάς, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA. Τη συζήτηση συντόνισε η κα Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της HELMEPA.
Όλοι οι ομιλητές έδωσαν έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας και στην πρόκληση που δημιουργεί για τον κλάδο η προσαρμογή του ανθρώπινού δυναμικού του στη νέα πραγματικότητα.

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Σπύρος Γκούμας έκανε λόγο για «Ελληνικό Ναυτιλιακό Θαύμα», σημειώνοντας ότι «η WIMA είναι μία ένωση ελληνικών εταιρειών που στηρίζει ακριβώς αυτό το θαύμα». Αναφερόμενος στην εκπαίδευση των ανθρώπων της ναυτιλίας, είπε πως «ό,τι φτάνει στο cluster της ναυτιλίας ως ανθρώπινο δυναμικό πρέπει να περάσει από δύο φάσεις εκπαίδευσης: την αρχική κατάρτιση για τα βασικά πτυχία και, κυρίως, τη συνεχιζόμενη κατάρτιση, που είναι υποχρεωμένη η ναυτιλία να κάνει. Όλη αυτή η διαδικασία για τη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεγάλου αριθμού ναυτικών, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της SQLearn εξήγησε ότι «όσο περνάει ο καιρός και οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και το Διαδίκτυο μας δίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες, ενισχύει ακόμα περισσότερο την τάση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε ακόμα και το σύνολο των 2 εκατομμυρίων ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε με το e-learning».
Πρακτική βιωσιμότητας
Περιγράφοντας το πώς αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης συμβάλλει στη βιωσιμότητα του κλάδου, ο κ. Γκούμας σημείωσε ότι «καθώς η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος, οι εταιρείες έχουν άμεσο διεθνή ανταγωνισμό. Άρα, αν δεν ενσωματώσουν ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην τεχνολογία, δεν μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, που οι τεχνολογίες τρέχουν πάρα πολύ γρήγορα, οι ναυτιλιακές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν πλοία τα οποία ενσωματώνουν όλες τις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, οι διεθνείς οργανισμοί που διαμορφώνουν τη νομοθεσία για τη ναυτιλία, όσο περνάει ο καιρός ενσωματώνουν αυστηρότερους κανόνες. Έτσι, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα παρακολούθησης από τη μία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στα πλοία και από την άλλη της ενημέρωσης του προσωπικού για τους νέους κανονισμούς. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως αν η ναυτιλία δεν είχε ήδη ενσωματώσει στην καθημερινότητά της την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θα μπορούσε να ικανοποίησει αυτές τις απαιτήσεις, οι οποίες είναι αναγκαίες για να συνεχίσει να λειτουργεί ανταγωνιστικά».
Καταλήγοντας, ο κ. Γκούμας τόνισε ότι «η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει πολύ αυστηρούς κανόνες και είναι μία διαδικασία πολύ καλά οργανωμένη, την οποία το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Βρετανίας είχε ξεκινήσει πριν από 150 χρόνια και η οποία έχει πια τελειοποιηθεί. Εμείς σήμερα βρισκόμαστε σε μία φάση που οι τεχνολογίες μας βοηθούν να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη μεθοδολογία, γιατί μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε προσομειώσεις, βίντεο που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε σε μία παραδοσιακή εκπαίδευση, δηλαδή έναν πλούτο εκπαιδευτικού υλικού. Η Ελλάδα παράγει καινοτομία και η SQLearn είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στα καινοτόμα εργαλεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ