![SQLearn: Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να εκπαιδευθούν 2 εκατ. ναυτικοί εξ αποστάσεως](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/SQLearn_Photo-1.jpg)
«Ακόμη και τα 2 εκατ. ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούν να εκπαιδευθούν με το e-learning. Όλη η διαδικασία εκπαίδευσης στη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της διήμερης Έκθεσης της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Ένωσης WIMA (Worldwide Industrial & Marine Association) με τίτλο «Embracing Sustainability & Innovation in Shipping», ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA.
Ναυτιλία: Αντιδράσεις χωρών της ΕΕ για το κόστος ένταξης στο σύστημα εμπορίας ρύπων
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, στον Πειραιά, στις 22 και 23 Νοεμβρίου, ο κ. Γκούμας και τα στελέχη της SQLearn, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις υπηρεσίες της εταιρείας και να αναδείξουν τη συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του προσωπικού των ναυτιλιακών εταιρειών στη βιωσιμότητα του κλάδου.
Στο περίπτερο της SQLearn οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το VR Maritime Training, μία εκπαιδευτική εφαρμογή που βασίζεται σε τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, και να ενημερωθούν συνολικά για τις πρωτοποριακές υπηρεσίες της εταιρείας στον τομέα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ναυτιλία. Το περίπτερο επισκέφτηκαν και μαθητές του Ναυτικού Λυκείου Περάματος, στους οποίους παρουσίασε τα εκπαιδευτικά εργαλεία της SQLearn ο κ. Σάκης Μπουρλιός, Account Manager της εταιρείας.
Η εκπαίδευση στο επίκεντρο
Σημαντική ήταν η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη μέρα της Έκθεσης, με θέμα «Ανθρώπινο Δυναμικό στη Ναυτιλία – Τεχνολογία & Προκλήσεις», στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, η κα Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping και Founder του YES Forum, ο Δρ. Ιωάννης Θεοτοκάς, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και ο κ. Σπύρος Γκούμας, CEO της SQLearn και Μέλος του Δ.Σ. της WIMA. Τη συζήτηση συντόνισε η κα Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της HELMEPA.
Όλοι οι ομιλητές έδωσαν έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας και στην πρόκληση που δημιουργεί για τον κλάδο η προσαρμογή του ανθρώπινού δυναμικού του στη νέα πραγματικότητα.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Σπύρος Γκούμας έκανε λόγο για «Ελληνικό Ναυτιλιακό Θαύμα», σημειώνοντας ότι «η WIMA είναι μία ένωση ελληνικών εταιρειών που στηρίζει ακριβώς αυτό το θαύμα». Αναφερόμενος στην εκπαίδευση των ανθρώπων της ναυτιλίας, είπε πως «ό,τι φτάνει στο cluster της ναυτιλίας ως ανθρώπινο δυναμικό πρέπει να περάσει από δύο φάσεις εκπαίδευσης: την αρχική κατάρτιση για τα βασικά πτυχία και, κυρίως, τη συνεχιζόμενη κατάρτιση, που είναι υποχρεωμένη η ναυτιλία να κάνει. Όλη αυτή η διαδικασία για τη ναυτιλία, σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, γίνεται εξ αποστάσεως. Η ναυτιλία είναι από τους κλάδους που εδώ και πολλά χρόνια έχουν υιοθετήσει αυτό το μοντέλο, λόγω της φύσης της. Ο ναυτικός πάνω στο πλοίο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί παρά μόνο εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά μέσα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεγάλου αριθμού ναυτικών, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της SQLearn εξήγησε ότι «όσο περνάει ο καιρός και οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και το Διαδίκτυο μας δίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες, ενισχύει ακόμα περισσότερο την τάση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε ακόμα και το σύνολο των 2 εκατομμυρίων ναυτικών που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή σε όλον τον κόσμο μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε με το e-learning».
Πρακτική βιωσιμότητας
Περιγράφοντας το πώς αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης συμβάλλει στη βιωσιμότητα του κλάδου, ο κ. Γκούμας σημείωσε ότι «καθώς η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος, οι εταιρείες έχουν άμεσο διεθνή ανταγωνισμό. Άρα, αν δεν ενσωματώσουν ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην τεχνολογία, δεν μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, που οι τεχνολογίες τρέχουν πάρα πολύ γρήγορα, οι ναυτιλιακές είναι υποχρεωμένες να δημιουργήσουν πλοία τα οποία ενσωματώνουν όλες τις νέες τεχνολογίες. Την ίδια ώρα, οι διεθνείς οργανισμοί που διαμορφώνουν τη νομοθεσία για τη ναυτιλία, όσο περνάει ο καιρός ενσωματώνουν αυστηρότερους κανόνες. Έτσι, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα παρακολούθησης από τη μία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στα πλοία και από την άλλη της ενημέρωσης του προσωπικού για τους νέους κανονισμούς. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως αν η ναυτιλία δεν είχε ήδη ενσωματώσει στην καθημερινότητά της την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θα μπορούσε να ικανοποίησει αυτές τις απαιτήσεις, οι οποίες είναι αναγκαίες για να συνεχίσει να λειτουργεί ανταγωνιστικά».
Καταλήγοντας, ο κ. Γκούμας τόνισε ότι «η μέθοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει πολύ αυστηρούς κανόνες και είναι μία διαδικασία πολύ καλά οργανωμένη, την οποία το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Βρετανίας είχε ξεκινήσει πριν από 150 χρόνια και η οποία έχει πια τελειοποιηθεί. Εμείς σήμερα βρισκόμαστε σε μία φάση που οι τεχνολογίες μας βοηθούν να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη μεθοδολογία, γιατί μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε προσομειώσεις, βίντεο που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε σε μία παραδοσιακή εκπαίδευση, δηλαδή έναν πλούτο εκπαιδευτικού υλικού. Η Ελλάδα παράγει καινοτομία και η SQLearn είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως στα καινοτόμα εργαλεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023