Η ταχεία υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να μειώσει τους μισθούς, αλλά μέχρι στιγμής δημιουργεί, και δεν καταστρέφει θέσεις εργασίας, ειδικά για νέους και ανθρώπους με υψηλή εξειδίκευση, έδειξε έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Οι εταιρείες έχουν επενδύσει πολλά στην τεχνητή νοημοσύνη ή AI, αφήνοντας τους οικονομολόγους να προσπαθούν να κατανοήσουν τον αντίκτυπο στην αγορά εργασίας και να προκαλέσουν φόβους στο ευρύτερο κοινό για το μέλλον των θέσεων εργασίας τους.

Την ίδια στιγμή, οι εργοδότες αγωνίζονται να βρουν ειδικευμένους εργαζομένους, παρά την ύφεση που κανονικά θα μείωνε τις πιέσεις στην αγορά εργασίας.

Αυξημένο μερίδιο

Σύμφωνα με Δελτίο Έρευνας που δημοσίευσε η ΕΚΤ, σε δείγμα 16 ευρωπαϊκών χωρών, το μερίδιο απασχόλησης των τομέων που εκτίθενται στην τεχνητή νοημοσύνη αυξήθηκε, με τις θέσεις εργασίας χαμηλής και μεσαίας ειδίκευσης σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες και τις θέσεις υψηλής ειδίκευσης να λαμβάνουν τη μεγαλύτερη ώθηση.

Αλλά ανέφερε επίσης «ουδέτερες έως ελαφρώς αρνητικές επιπτώσεις», υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί.

«Αυτά τα αποτελέσματα δεν ισοδυναμούν με αθώωση», ανέφερε η έκθεση. «Οι τεχνολογίες με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης συνεχίζουν να αναπτύσσονται και να υιοθετούνται. Το μεγαλύτερο μέρος των επιπτώσεών τους στην απασχόληση και τους μισθούς – και επομένως στην ανάπτυξη και την ισότητα – δεν έχει ακόμη φανεί».

Τα ευρήματα ήταν σε αντίθεση με τα προηγούμενα «τεχνολογικά κύματα», ανέφερε, όταν η μηχανογράφηση μείωσε «το σχετικό μερίδιο της απασχόλησης των εργαζομένων μεσαίας ειδίκευσης, με αποτέλεσμα την «πόλωση».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βάζει εμπόδια στο όνειρο των νέων που θέλουν να γίνουν influencers [γράφημα]
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;