![Brands: Η λίστα με τα κορυφαία του πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/thumbnail_100-brands-.png)
Στα 3,3 τρισ. δολ. (από 3,1 τρισ. δολ), ανήλθε το 2023 η καθαρή συνολική αξία των τοπ 100 brands του πλανήτη σύμφωνα με την νέα λίστα (Best Global Brands 2023) της Interbrand, αν και ο ρυθμός αύξησης (+5,7%) της συνολικής αξίας των κορυφαίων brands επιβραδύνθηκε σε σχέση με πέρυσι που κυμάνθηκε στο 16%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Interbrand, η οποία θεωρείται ως η ποιο αξιόπιστη του τομέα και η οποία αξιολογεί τα καλύτερα εμπορικά σήματα ως αποτέλεσμα ολοκληρωμένης ανάλυσης των οικονομικών επιδόσεων των εταιρειών και της επιρροής και της ανταγωνιστικότητας του εμπορικού τους σήματος στις αγορές, η Apple παραμένει στην 1η θέση για 11η συνεχή χρονιά, με την αξία του Brand της να ξεπερνά πλέον το μισό τρις. δολ (502,68 εκατ. δολ).
Social media: «Ναι» στην ψυχαγωγία αλλά όχι στις αγορές
Ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχεί, καθώς στην κορυφή της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων για το 2023, καταλαμβάνοντας, αντίστοιχα, τις πέντε κορυφαίες θέσεις της κατάταξης, πέρα από την Apple, ακολουθούν οι Microsoft που σημείωσε αύξηση 14% του εμπορικού της σήματος, η Amazon, Google και Samsung Electronics. Το τοπ 10 συμπληρώνουν η Toyota(6η), η Mercedes (7η), Coca-Cola (8η), Nike (9η) και BMW (10η). Η τεχνολογία, έχει σημαντική εκπροσώπηση και στις 25 πρώτες θέσεις της λίστας: Tesla (12η θέση), η Cisco (15η), η Adobe (17η), η IBM (18η), η Oracle (19η), η SAP (20η), Facebook (21η), Intel (24η) και YouTube (25η).
Η αξία
Η αξία των brands της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά, ενώ η Porsche (47η), η Hyundai (32η) και η Ferrari (70η) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιπροσώπευαν τρία από τις πέντε κορυφαία brands με τη μεγαλύτερη αύξηση του εμπορικού τους σήματος. Η Tesla διατήρησε τη θέση της στην κατάταξη (12η), αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των εμπορικών σημάτων του κλάδου του αυτοκινήτου, με την αξία του brand να αυξάνεται κατά 4% έναντι της BMW και της Mercedes, που κινήθηκαν με ρυθμό 10,4% και 9,5% αντίστοιχα.
Η Airbnb (46η) αναρριχήθηκε οκτώ θέσεις στην κατάταξη καθώς σημείωσε την υψηλότερο άνοδο σε αξία του Brand (+21,8%) της, την ώρα που εισήλθε στην λίστα των τοπ 100 μόλις πέρυσι, απόρροια και των ισχυρών επενδύσεων και των σταθερών οικονομικών προοπτικών με τα έσοδα να αυξήθηκαν 40% το 2022 και να εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν το 13% και το 2023.
Πολυτελεία
Τα brands πολυτελείας ήταν και φέτος ένας κλάδος με κορυφαίες επιδόσεις, με την αξία του τομέα να αυξάνεται κατά 6,5%. Αυτό αποδίδεται στην ανθεκτικότητα και την ικανότητα των πολυτελών εμπορικών σημάτων να δημιουργούν luxury εμπειρίες. Η Hermès (23η) και ο Dior (76η) ήταν τα δύο εμπορικά σήματα της κατηγορίας, που πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους, με 10,2% και 8,4% αντίστοιχα. Συμμετέχουν σε εταιρείες όπως η Prada, η Tiffany και η Burberry εισερχόμενες πέρα από τις παραδοσιακές τους αγορές επεκτείνοντας έτσι και την παρουσία του εμπορικού τους σήματος. Τα Zara (43η) και η Sephora (97η) είναι δύο αστέρια της λιανικής της σχετικής λίστας με την αξία των brands τους να αυξάνεται κατά 10% και 15% αντίστοιχα. Η Nespresso αποτέλεσε την νεοεισερχόμενη (98η) στην σχετική λίστα για το 2023.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Honda: Υψηλότερα κέρδη μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/honda-600x400.jpg)
Αύξηση κερδών για Honda μετά το ναυάγιο της συγχώνευσης με τη Nissan
Honda και Nissan οριστικοποιούν την απόφαση να εγκαταλείψουν τις διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
![Sony: Αυξημένα κέρδη τριμήνου λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_sony_MJ-600x352.png)
Αυξημένα κέρδη για τη Sony λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming
Το τρίμηνο του Δεκεμβρίου είναι μια βασική περίοδος για τη Sony, καλύπτοντας την εορταστική περίοδο αγορών που είναι συχνά μια κερδοφόρα περίοδος για τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης
![ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/california-1-600x400.jpg)
ΗΠΑ: Οι ασφαλιστικές αντιμετωπίζουν ζημιές δισεκατομμυρίων από τις πυρκαγιές του Λος Άντζελες
Οι ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποσυρθεί από την αγορά της Καλιφόρνια πριν από την καταστροφή τον Ιανουάριο
![Κίνα: Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/beijing-china-600x400.jpg)
Όφελος 350 δισ. ευρώ για τις κινεζικές επιχειρήσεις από τη στήριξη της καινοτομίας
Οι φορολογικές πολιτικές του Πεκίνου για την υποστήριξη της επιστημονικής και τεχνολογικής καινοτομίας είχαν όφελος 350 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις επιχειρήσεις το 2024
![ΗΠΑ: Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» για σπάνιες γαίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Από την Ουκρανία, μέχρι τη Γροιλανδία – Οι ωμοί εκβιασμοί Τραμπ και η «δίψα» των ΗΠΑ για σπάνιες γαίες
Κομβικές στην τεχνολογική ανάπτυξη, οι ανά τον κόσμο σπάνιες γαίες μπαίνουν στο «κάδρο» του αναθεωρητισμού του Ντόναλντ Τραμπ, με φόντο τον γεωπολιτικό ανταγωνισμό των ΗΠΑ με την Κίνα
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
![JPMorgan: Εργαζόμενοι υποβάλλουν αίτημα να σταματήσει η πλήρης επιστροφή στο γραφείο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό
![Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία
Η αναστάτωση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι προετοιμασίες και η πίεση προς την κυβέρνηση