
Στα 3,3 τρισ. δολ. (από 3,1 τρισ. δολ), ανήλθε το 2023 η καθαρή συνολική αξία των τοπ 100 brands του πλανήτη σύμφωνα με την νέα λίστα (Best Global Brands 2023) της Interbrand, αν και ο ρυθμός αύξησης (+5,7%) της συνολικής αξίας των κορυφαίων brands επιβραδύνθηκε σε σχέση με πέρυσι που κυμάνθηκε στο 16%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Interbrand, η οποία θεωρείται ως η ποιο αξιόπιστη του τομέα και η οποία αξιολογεί τα καλύτερα εμπορικά σήματα ως αποτέλεσμα ολοκληρωμένης ανάλυσης των οικονομικών επιδόσεων των εταιρειών και της επιρροής και της ανταγωνιστικότητας του εμπορικού τους σήματος στις αγορές, η Apple παραμένει στην 1η θέση για 11η συνεχή χρονιά, με την αξία του Brand της να ξεπερνά πλέον το μισό τρις. δολ (502,68 εκατ. δολ).
Social media: «Ναι» στην ψυχαγωγία αλλά όχι στις αγορές
Ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχεί, καθώς στην κορυφή της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων για το 2023, καταλαμβάνοντας, αντίστοιχα, τις πέντε κορυφαίες θέσεις της κατάταξης, πέρα από την Apple, ακολουθούν οι Microsoft που σημείωσε αύξηση 14% του εμπορικού της σήματος, η Amazon, Google και Samsung Electronics. Το τοπ 10 συμπληρώνουν η Toyota(6η), η Mercedes (7η), Coca-Cola (8η), Nike (9η) και BMW (10η). Η τεχνολογία, έχει σημαντική εκπροσώπηση και στις 25 πρώτες θέσεις της λίστας: Tesla (12η θέση), η Cisco (15η), η Adobe (17η), η IBM (18η), η Oracle (19η), η SAP (20η), Facebook (21η), Intel (24η) και YouTube (25η).
Η αξία
Η αξία των brands της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά, ενώ η Porsche (47η), η Hyundai (32η) και η Ferrari (70η) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιπροσώπευαν τρία από τις πέντε κορυφαία brands με τη μεγαλύτερη αύξηση του εμπορικού τους σήματος. Η Tesla διατήρησε τη θέση της στην κατάταξη (12η), αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των εμπορικών σημάτων του κλάδου του αυτοκινήτου, με την αξία του brand να αυξάνεται κατά 4% έναντι της BMW και της Mercedes, που κινήθηκαν με ρυθμό 10,4% και 9,5% αντίστοιχα.
Η Airbnb (46η) αναρριχήθηκε οκτώ θέσεις στην κατάταξη καθώς σημείωσε την υψηλότερο άνοδο σε αξία του Brand (+21,8%) της, την ώρα που εισήλθε στην λίστα των τοπ 100 μόλις πέρυσι, απόρροια και των ισχυρών επενδύσεων και των σταθερών οικονομικών προοπτικών με τα έσοδα να αυξήθηκαν 40% το 2022 και να εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν το 13% και το 2023.
Πολυτελεία
Τα brands πολυτελείας ήταν και φέτος ένας κλάδος με κορυφαίες επιδόσεις, με την αξία του τομέα να αυξάνεται κατά 6,5%. Αυτό αποδίδεται στην ανθεκτικότητα και την ικανότητα των πολυτελών εμπορικών σημάτων να δημιουργούν luxury εμπειρίες. Η Hermès (23η) και ο Dior (76η) ήταν τα δύο εμπορικά σήματα της κατηγορίας, που πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους, με 10,2% και 8,4% αντίστοιχα. Συμμετέχουν σε εταιρείες όπως η Prada, η Tiffany και η Burberry εισερχόμενες πέρα από τις παραδοσιακές τους αγορές επεκτείνοντας έτσι και την παρουσία του εμπορικού τους σήματος. Τα Zara (43η) και η Sephora (97η) είναι δύο αστέρια της λιανικής της σχετικής λίστας με την αξία των brands τους να αυξάνεται κατά 10% και 15% αντίστοιχα. Η Nespresso αποτέλεσε την νεοεισερχόμενη (98η) στην σχετική λίστα για το 2023.


Latest News

Επιστροφή σε γραφεία γεμάτα... κατσαρίδες για τους υπαλλήλους της NASA
Σε εντελώς ακατάλληλους χώρους επέστρεψαν υπάλληλοι της NASA και άλλων υπηρεσιών

Financial Times: Ο Σι Τζινπίνγκ απέρριψε πρόσκληση για την επετειακή σύνοδο ΕΕ-Κίνας
ΕΕ και Κίνα συμπληρώνουν 50 χρόνια σχέσεων, όμως ο Σι απέρριψε την πρόσκληση να παρευρεθεί σε αυτή, ανέφεραν οι Financial Times

Σχέδιο τόνωσης της κατανάλωσης δημοσιοποιεί η Κίνα
Τη Δευτέρα η εξειδίκευση των μέτρων για την τόνωση της κατανάλωσης

Οι ΗΠΑ «διορίζουν» τον επόμενο κεντρικό τραπεζίτη του Λιβάνου
Oι ΗΠΑ εξετάζουν στον Λευκό Οίκο τα προφίλ ορισμένων υποψηφίων για τον ρόλο του κεντρικού τραπεζίτη

Στα 17 εκατ. δολ. το «κασέ» του CEO της UBS
Ο Σέρτζιο Ερμότι είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος επικεφαλής ευρωπαϊκής Τράπεζας

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

Στα 1,6 τρισ. δολάρια η αγορά υγείας και ευεξίας της Κίνας ως το 2030
Οι καταναλωτές στην Κίνα στρέφονται στην ολιστική ευεξία - Οι πωλήσεις σε ποσοστό 51% διεκπαιρεώνονται ηλεκτρονικά

Η Gazprom ξαναφέρνει κοντά ΗΠΑ, Ρωσία - Κυοφορείται (;) συνεργασία στην ενέργεια
Ρώσοι και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι βλέπουν με ενδιαφέρον την συνεργασία των ΗΠΑ με την Gazprom

Θα είναι το δολάριο θύμα των πολιτικών Τραμπ;
Η απότομη αύξηση των δασμών και η αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο έχουν προκαλέσει φόβους ότι η ανάπτυξη των ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία