Στα 3,3 τρισ. δολ. (από 3,1 τρισ. δολ), ανήλθε το 2023 η καθαρή συνολική αξία των τοπ 100 brands του πλανήτη σύμφωνα με την νέα λίστα (Best Global Brands 2023) της Interbrand, αν και ο ρυθμός αύξησης (+5,7%) της συνολικής αξίας των κορυφαίων brands επιβραδύνθηκε σε σχέση με πέρυσι που κυμάνθηκε στο 16%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Interbrand, η οποία θεωρείται ως η ποιο αξιόπιστη του τομέα και η οποία αξιολογεί τα καλύτερα εμπορικά σήματα ως αποτέλεσμα ολοκληρωμένης ανάλυσης των οικονομικών επιδόσεων των εταιρειών και της επιρροής και της ανταγωνιστικότητας του εμπορικού τους σήματος στις αγορές, η Apple παραμένει στην 1η θέση για 11η συνεχή χρονιά, με την αξία του Brand της να ξεπερνά πλέον το μισό τρις. δολ (502,68 εκατ. δολ).
Social media: «Ναι» στην ψυχαγωγία αλλά όχι στις αγορές
Ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχεί, καθώς στην κορυφή της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων για το 2023, καταλαμβάνοντας, αντίστοιχα, τις πέντε κορυφαίες θέσεις της κατάταξης, πέρα από την Apple, ακολουθούν οι Microsoft που σημείωσε αύξηση 14% του εμπορικού της σήματος, η Amazon, Google και Samsung Electronics. Το τοπ 10 συμπληρώνουν η Toyota(6η), η Mercedes (7η), Coca-Cola (8η), Nike (9η) και BMW (10η). Η τεχνολογία, έχει σημαντική εκπροσώπηση και στις 25 πρώτες θέσεις της λίστας: Tesla (12η θέση), η Cisco (15η), η Adobe (17η), η IBM (18η), η Oracle (19η), η SAP (20η), Facebook (21η), Intel (24η) και YouTube (25η).
Η αξία
Η αξία των brands της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά, ενώ η Porsche (47η), η Hyundai (32η) και η Ferrari (70η) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιπροσώπευαν τρία από τις πέντε κορυφαία brands με τη μεγαλύτερη αύξηση του εμπορικού τους σήματος. Η Tesla διατήρησε τη θέση της στην κατάταξη (12η), αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των εμπορικών σημάτων του κλάδου του αυτοκινήτου, με την αξία του brand να αυξάνεται κατά 4% έναντι της BMW και της Mercedes, που κινήθηκαν με ρυθμό 10,4% και 9,5% αντίστοιχα.
Η Airbnb (46η) αναρριχήθηκε οκτώ θέσεις στην κατάταξη καθώς σημείωσε την υψηλότερο άνοδο σε αξία του Brand (+21,8%) της, την ώρα που εισήλθε στην λίστα των τοπ 100 μόλις πέρυσι, απόρροια και των ισχυρών επενδύσεων και των σταθερών οικονομικών προοπτικών με τα έσοδα να αυξήθηκαν 40% το 2022 και να εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν το 13% και το 2023.
Πολυτελεία
Τα brands πολυτελείας ήταν και φέτος ένας κλάδος με κορυφαίες επιδόσεις, με την αξία του τομέα να αυξάνεται κατά 6,5%. Αυτό αποδίδεται στην ανθεκτικότητα και την ικανότητα των πολυτελών εμπορικών σημάτων να δημιουργούν luxury εμπειρίες. Η Hermès (23η) και ο Dior (76η) ήταν τα δύο εμπορικά σήματα της κατηγορίας, που πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους, με 10,2% και 8,4% αντίστοιχα. Συμμετέχουν σε εταιρείες όπως η Prada, η Tiffany και η Burberry εισερχόμενες πέρα από τις παραδοσιακές τους αγορές επεκτείνοντας έτσι και την παρουσία του εμπορικού τους σήματος. Τα Zara (43η) και η Sephora (97η) είναι δύο αστέρια της λιανικής της σχετικής λίστας με την αξία των brands τους να αυξάνεται κατά 10% και 15% αντίστοιχα. Η Nespresso αποτέλεσε την νεοεισερχόμενη (98η) στην σχετική λίστα για το 2023.
Latest News
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019