
Η Capital Gas Ship Management (Capital), το ναυπηγείο της Hyundai Mipo Dockyard (HD HMD) και η Lloyd’s Register (LR), θα συνεργαστούν από κοινού για την κατασκευή δύο πλοίων LCO2 χαμηλής πίεσης, χωρητικότητας 22.000 m³, με δυνατότητα μεταφοράς υγραερίου (LPG) και αμμωνίας (NH3) με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας και παράδοση το 2025 και το 2026 αντίστοιχα.
Τα δύο νέα πλοία, θα κατασκευαστούν για τον στόλο της Capital και με την ολοκλήρωσή τους, θα μπορούν να μεταφέρουν υγρό διοξείδιο του άνθρακα (CO2) υπό πίεση.
Πλοία: Δύο νέα LNGC υψηλών προδιαγραφών παρήγγειλε η Capital Gas
Ο σχεδιασμός των πλοίων με χωρητικοτητα 22.000 m³, θα επιτρέψει τη μεταφορά CO2 που δεσμεύεται μέσα από εγκαταστάσεις δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS- Carbon Capture and Storage), σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης ή για περαιτέρω χρήση.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με δεξαμενές αποθήκευσης τύπου C, κατάλληλες για την μεταφορά των παραπάνω φορτίων. Πρόκειται για μία καινοτομία που επιτρέπει την αναβάθμιση του μεγέθους των πλοίων LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και την μεταφορά, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό για τους ναυπηγούς έως σήμερα με χρήση συμβατικών υλικών.
Με την καινοτομία να χαρακτηρίζει τα υλικά και το σχεδιασμό τους, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν ελαφρύτερες, χαμηλής πίεσης δεξαμενές τύπου C, ενώ το υψηλού επιπέδου σύστημα διαχείρισης φορτίου, θα διασφαλίζει τις συναλλαγές των εφοδιαστικών αλυσίδων CO2, NH3 και LPG.
H δέσμευση, χρήση και αποθήκευση άνθρακα, μπορεί να αξιοποιηθεί σε υπάρχουσες ενεργειακές και βιομηχανικές μονάδες, επιτρέποντας την απρόσκοπτη λειτουργία τους. Δύναται να συμβάλει στην μείωση των εκπομπών άνθρακα, ειδικά στην βαριά βιομηχανία, όπως η τσιμεντοβιομηχανία, η χαλυβουργία ή η βιομηχανία χημικών. Η ανάπτυξη μίας θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού CO2, θα είναι κομβικής σημασίας για την εφαρμογή της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.
Με την Capital να καθοδηγεί στα λειτουργικά και εμπορικά ζητήματα που συνδέονται με τον σχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς LCO2, η συνεργασία βασίζεται στους μακροχρόνιους δεσμούς του LR και της Capital, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το πιλοτικό, ερευνητικό πρόγραμμα για τη χρήση βιοκαυσίμων στο tanker μεταφοράς αργού πετρελαίου «Apollonas», της Capital Ship Management Corp. όπως και τη συμμετοχή της Capital στο από κοινού έργο της HD HMD και της LR για την κατασκευή ενός tanker LCO2, χωρητικότητας 30.000cbm.
Σε συνέχεια πρότερης συνεργασίας στους τομείς του LNG και της αμμωνίας, το έργο αυτό σηματοδοτεί πλέον, τη συνεργασία του LR και του Ομίλου Capital στους τομείς των LNG, LPG, CO2 και NH3, καθιστώντας την Capital Gas Ship Management Corp., την μοναδική διαχειρίστρια πλοίων παγκοσμίως, που επενδύει σε όλους τους τομείς μεταφοράς αερίων.
Ο Εμπορικός Διευθυντής του LR, Andy Mc Keran, δήλωσε σχετικά: «Στον LR είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το joint venture με την Capital και την HMD, για την κατασκευή δύο μεσαίου μεγέθους, χαμηλής πίεσης πλοίων μεταφοράς LCO2 με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο- ορόσημο για την αλυσίδα αξίας του διοξειδίου του άνθρακα, μεταφέροντας το σωστό μήνυμα στους κλάδους της βιομηχανίας που βασίζονται στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα για την ενεργειακή μετάβαση. Η έμπρακτη υποστήριξη από διαχειριστές πλοίων όπως η Capital, είναι κρίσιμη για την αλλαγή από την βραχυπρόθεσμη στην μεσοπρόθεσμη απανθρακοποίηση και καλωσορίζουμε αυτή τη συνεργασία ως αναγκαίο βήμα για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση».
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management, σημείωσε: «Είμαστε περήφανοι που πρωτοπορούμε για το μέλλον της net zero ναυτιλίας, με την παραγγελία των πρώτων πλοίων μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 22.000cbm. Με αυτή μας την κίνηση, αναδεικνύεται η δέσμευσή μας σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην παγκόσμια προσπάθεια για την απανθρακοποίηση. Ως πρωτοπόροι στο δρόμο της αγοράς μεταφοράς CO2, θέτουμε νέα υψηλά πρότυπα για τον κλάδο της ναυτιλίας, παραμένοντας παράλληλα πιστοί στο στρατηγικό όραμά μας για τη δημιουργία ενός στόλου που θα συμβάλλει στην βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση. Αυτό το φιλόδοξο έργο, αποτελεί ένα μείγμα ενδελεχούς σχεδιασμού και καινοτομίας στην υλοποίηση, από την ομάδα μας. Η συνεργασία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard και τον LR, επιβεβαιώνει την προσοχή που δίνουμε στην επιλογή κορυφαίων συνεργατών, οι οποίοι αντανακλούν τη δική μας δέσμευση για αριστεία».


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα