Η Capital Gas Ship Management (Capital), το ναυπηγείο της Hyundai Mipo Dockyard (HD HMD) και η Lloyd’s Register (LR), θα συνεργαστούν από κοινού για την κατασκευή δύο πλοίων LCO2 χαμηλής πίεσης, χωρητικότητας 22.000 m³, με δυνατότητα μεταφοράς υγραερίου (LPG) και αμμωνίας (NH3) με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας και παράδοση το 2025 και το 2026 αντίστοιχα.
Τα δύο νέα πλοία, θα κατασκευαστούν για τον στόλο της Capital και με την ολοκλήρωσή τους, θα μπορούν να μεταφέρουν υγρό διοξείδιο του άνθρακα (CO2) υπό πίεση.
Πλοία: Δύο νέα LNGC υψηλών προδιαγραφών παρήγγειλε η Capital Gas
Ο σχεδιασμός των πλοίων με χωρητικοτητα 22.000 m³, θα επιτρέψει τη μεταφορά CO2 που δεσμεύεται μέσα από εγκαταστάσεις δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS- Carbon Capture and Storage), σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης ή για περαιτέρω χρήση.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με δεξαμενές αποθήκευσης τύπου C, κατάλληλες για την μεταφορά των παραπάνω φορτίων. Πρόκειται για μία καινοτομία που επιτρέπει την αναβάθμιση του μεγέθους των πλοίων LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και την μεταφορά, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό για τους ναυπηγούς έως σήμερα με χρήση συμβατικών υλικών.
Με την καινοτομία να χαρακτηρίζει τα υλικά και το σχεδιασμό τους, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν ελαφρύτερες, χαμηλής πίεσης δεξαμενές τύπου C, ενώ το υψηλού επιπέδου σύστημα διαχείρισης φορτίου, θα διασφαλίζει τις συναλλαγές των εφοδιαστικών αλυσίδων CO2, NH3 και LPG.
H δέσμευση, χρήση και αποθήκευση άνθρακα, μπορεί να αξιοποιηθεί σε υπάρχουσες ενεργειακές και βιομηχανικές μονάδες, επιτρέποντας την απρόσκοπτη λειτουργία τους. Δύναται να συμβάλει στην μείωση των εκπομπών άνθρακα, ειδικά στην βαριά βιομηχανία, όπως η τσιμεντοβιομηχανία, η χαλυβουργία ή η βιομηχανία χημικών. Η ανάπτυξη μίας θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού CO2, θα είναι κομβικής σημασίας για την εφαρμογή της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.
Με την Capital να καθοδηγεί στα λειτουργικά και εμπορικά ζητήματα που συνδέονται με τον σχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς LCO2, η συνεργασία βασίζεται στους μακροχρόνιους δεσμούς του LR και της Capital, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το πιλοτικό, ερευνητικό πρόγραμμα για τη χρήση βιοκαυσίμων στο tanker μεταφοράς αργού πετρελαίου «Apollonas», της Capital Ship Management Corp. όπως και τη συμμετοχή της Capital στο από κοινού έργο της HD HMD και της LR για την κατασκευή ενός tanker LCO2, χωρητικότητας 30.000cbm.
Σε συνέχεια πρότερης συνεργασίας στους τομείς του LNG και της αμμωνίας, το έργο αυτό σηματοδοτεί πλέον, τη συνεργασία του LR και του Ομίλου Capital στους τομείς των LNG, LPG, CO2 και NH3, καθιστώντας την Capital Gas Ship Management Corp., την μοναδική διαχειρίστρια πλοίων παγκοσμίως, που επενδύει σε όλους τους τομείς μεταφοράς αερίων.
Ο Εμπορικός Διευθυντής του LR, Andy Mc Keran, δήλωσε σχετικά: «Στον LR είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το joint venture με την Capital και την HMD, για την κατασκευή δύο μεσαίου μεγέθους, χαμηλής πίεσης πλοίων μεταφοράς LCO2 με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο- ορόσημο για την αλυσίδα αξίας του διοξειδίου του άνθρακα, μεταφέροντας το σωστό μήνυμα στους κλάδους της βιομηχανίας που βασίζονται στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα για την ενεργειακή μετάβαση. Η έμπρακτη υποστήριξη από διαχειριστές πλοίων όπως η Capital, είναι κρίσιμη για την αλλαγή από την βραχυπρόθεσμη στην μεσοπρόθεσμη απανθρακοποίηση και καλωσορίζουμε αυτή τη συνεργασία ως αναγκαίο βήμα για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση».
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management, σημείωσε: «Είμαστε περήφανοι που πρωτοπορούμε για το μέλλον της net zero ναυτιλίας, με την παραγγελία των πρώτων πλοίων μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 22.000cbm. Με αυτή μας την κίνηση, αναδεικνύεται η δέσμευσή μας σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην παγκόσμια προσπάθεια για την απανθρακοποίηση. Ως πρωτοπόροι στο δρόμο της αγοράς μεταφοράς CO2, θέτουμε νέα υψηλά πρότυπα για τον κλάδο της ναυτιλίας, παραμένοντας παράλληλα πιστοί στο στρατηγικό όραμά μας για τη δημιουργία ενός στόλου που θα συμβάλλει στην βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση. Αυτό το φιλόδοξο έργο, αποτελεί ένα μείγμα ενδελεχούς σχεδιασμού και καινοτομίας στην υλοποίηση, από την ομάδα μας. Η συνεργασία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard και τον LR, επιβεβαιώνει την προσοχή που δίνουμε στην επιλογή κορυφαίων συνεργατών, οι οποίοι αντανακλούν τη δική μας δέσμευση για αριστεία».
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA