
Ο σχεδιασμός των πλοίων, και ιδίως ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τον άνθρακα, όπως διαπιστώθηκε σε φόρουμ μελών και προσκεκλημένων της INTERCARGO στην Αθήνα.
Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο “Λύσεις για τη βιώσιμη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου”, ο πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός υπογράμμισε: “Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τον τομέα των tramp όσο και των τακτικών γραμμών. Ο δικός μας τομέας, αυτός των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές λόγω του μη τακτικών προσεγγίσεων, καθώς εξυπηρετεί περισσότερα λιμάνια και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από ό,τι άλλοι τομείς.
“Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ιδίως των μικρότερων πλοίων με γερανούς, διαθέτει ένα τμήμα φορτίου μπροστά από το μηχανοστάσιο, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν ελάχιστο χώρο για τους αυξημένους όγκους αποθήκευσης που απαιτούν τα εναλλακτικά, χαμηλού άνθρακα ή μηδενικού άνθρακα καύσιμα”.
Το σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους πλοιοκτήτες διαχείρισης στόλου χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν στην πορεία για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, μιας από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, της εταιρείας κατασκευής κινητήρων WinGD, η οποία μοιράστηκε την εμπειρία της με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη, της κορυφαίας εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Alfa Laval και της Oldendorff Carriers, ενός ενεργού μέλους της INTERCARGO, η οποία εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος EU-ETS.
Τις συζητήσεις συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο Αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της Γραμματείας της INTERCARGO ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους συμμετέχοντες.
Ο κ. Φαφαλιός δήλωσε ότι «ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της INTERCARGO παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε γνώσεις και εμπειρίες».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ