
Σε διπλωματικό μαραθώνιο επιδόθηκε στο Λονδίνο, ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης με σκοπό να προωθήσει την υποψηφιότητα της Ελλάδας στο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Ο κ. Στυλιανίδης συναντήθηκε με δέκα τουλάχιστον κυβερνητικούς εκπροσώπους, υπουργούς και υφυπουργούς, κρατών μελών του ΙΜΟ συζητώντας ναυτιλιακά θέματα και παρουσιάζοντας την ελληνική υποψηφιότητα.
Ως γνωστόν η Ελλάδα είναι υποψήφια για επανεκλογή στην κατηγορία «Α», ως κράτος με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή υπηρεσιών διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν μεθαύριο Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου.
Χρήστος Στυλιανίδης στον IMO: H πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, χρειάζεται τη συνεργασία όλων
Συγκεκριμένα είχε επικεντρωμένες διμερείς συναντήσεις με τον Υπουργό Ωκεανών και Αλιείας της Ν. Κορέας κ. Cho Seng Hwan, τον Υπουργό Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας κ. Kokuba Kounosuke, τον Υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας κ. Xuyin Fu, την Υπουργό Μεταφορών της Νορβηγίας κα. Cecite Myrseth, τον Υπουργό Μεταφορών του Κατάρ κ. Jassim Saif Al Sulaiti, την Υπουργό Μεταφορών της Νότιας Αφρικής κα. Sindisiwe Lydia Chikunga, τον Υπουργό Δημοσίων Έργων και Μεταφορών του Λιβάνου κ. Ali Hamie, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Γαλάζιας Οικονομίας της Νιγηρίας κα. Αdegboyega Oyetola, τον Υπουργό Μεταφορών της Γουινέας κ. Felix Lamah, την Υπουργό Επικρατείας, αρμόδια για τα Υπουργεία Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών της Σιγκαπούρης, Dr. Amy Khor και τον Υφυπουργό Μεταφορών, Υποδομών της Τουρκίας κ. Durmus Unuvar.

Ο κ. Στυλιανίδης με τον νέο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco
Στα πλαίσια των συναντήσεων αυτών επιβεβαιώθηκε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας της Ελλάδας με τις χώρες αυτές στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και η πρόθεση για την περαιτέρω ενίσχυσή της, στη βάση του υφιστάμενου διμερούς θεσμικού πλαισίου συνεργασίας αλλά και των διεθνών οργανισμών. Συζητήθηκαν επίσης θέματα που αναμένεται να εξετασθούν στο πλαίσιο της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του ΙΜΟ, με έμφαση στην εκλογική διαδικασία, για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Τέλος, ο κ. Υπουργός πραγματοποίησε συναντήσεις με τον απερχόμενο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Kitack – Lim, καθώς και τον νέο Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco. Κατά τις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα της διεθνούς ναυτιλιακής ατζέντας. Ειδικότερα, ο κ. Στυλιανίδης επιβεβαίωσε την αμέριστη υποστήριξη και προσήλωση της χώρας μας στους στόχους και στο έργο του Οργανισμού και στην άμεση υλοποίηση της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για την μείωση των αερίων εκπομπών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας και τη διασφάλιση δίκαιων όρων για τη λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ομιλία στον ΙΜΟ
Μιλώντας την Δευτέρα κατά την έναρξη των εργασιών της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της ναυτιλίας και της αντιμετώπισης των προκλήσεων που επιφέρει η κλιματική κρίση. Η κρίσιμη αυτή Σύνοδος πραγματοποιείται στην έδρα του Οργανισμού στο Λονδίνο, από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου.
Ο κ. Στυλιανίδης που συμμετείχε στις εργασίες ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία αποτελείτο από υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου, επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα αναγνώρισης και υποστήριξης, από τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, της πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ στη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στη διεθνή ναυτιλία. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη υλοποίησης της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση από τα πλοία των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με τρόπο που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και των ίσων όρων ανταγωνισμού.
Στο πλαίσιο αυτό προσκάλεσε τα Κράτη – Μέλη του Οργανισμού αλλά και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία να υποστηρίξουν ειλικρινά την προσπάθεια αυτή. Ο Υπουργός έδωσε παράλληλα έμφαση στον ρόλο των ναυτικών σημειώνοντας ότι θα πρέπει να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες του κλάδου τους και να ενισχυθούν τα επίπεδα ασφάλειας, με ταυτόχρονη ανάπτυξη των κατάλληλων συνθηκών για την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα. Τέλος, δεσμεύθηκε ότι η χώρα μας, εφόσον επανεκλεγεί στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Οργανισμού στις προσεχείς εκλογές, θα υποστηρίξει ενεργά τη στοχοθεσία του ΙΜΟ για ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική και βιώσιμη διεθνή ναυτιλία. Πρόσθεσε δε ότι θα συνεργαστεί εποικοδομητικά με τα άλλα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, προς αυτή την κατεύθυνση.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ